  • 31. Data: 2006-04-07 12:49:52
    Temat: Re: Gwalty
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R. wrote:

    > lawnikow na rzecz sedziow zawodowych trzeba zlikwidowac wtedy takie
    > ryzyko bedzie spadac i bezwgledny zakaz wstepu mediow do budynku sadu
    > i kontaktu ze stronami do uprawomocnienia sie wyroku. Ale do tego
    > politycy musza dojrzec.

    Czyli już za ruski miesiąc ;->

  • 32. Data: 2006-04-07 12:55:10
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tiger napisał(a):

    > Nie przesadzam. Sylwestra 14-15-latkow urzadza sie w ten sposob, zeby
    > byla w mieszkaniu osoba dorosla, odpowiedzialna za cala impreze.

    Ależ zapewne dzieci zapowiedziały, ze dorosły będzie. Może nawet miał
    być. Zresztą, nawet, jeśli mieli być sami - to jeszcze nie oznacza, że
    mogą sobie urządzać zabawę na zasadzie: "hulaj dusza, piekła nie ma".

    > Teraz
    > ucza juz tego na studiach, w ramach tzw. "edukacji zdrowotnej",
    > dawniej nie uczyli - i sa takie efekty wychowawcze.

    Żeby być rodzicem nie potrzeba studiów, chyba zdajesz sobie z tego
    sprawę?

    Justyna

  • 33. Data: 2006-04-07 13:24:31
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    wiadomości news:443628f2$3@news.home.net.pl...
    > Akulka... Ty weź może się naucz najpierw czytać, a potem cytuj, dobrze?
    >
    > Nie ofiara jest szmatą, tylko każdy stwór, który dobrowolnie schlał się
    > do nieprzytomności.

    Hm, no dobra, widać cię źle zrozumiałam. W takim razie przepraszam.
    Aczkolwiek być może dziewczynie pomogli stracić tą przytomność... co
    sugerują w artukule.

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 34. Data: 2006-04-07 13:28:44
    Od: "Akulka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Palver" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

    > IMHO to wszyscy tam pili.

    Ale z opisu wynika, że młody facet któremu wpadła dziewczyna w oko coś jej
    podał i dziwnie szybko straciła przytomność. To świadczy o czymś lub o
    niczym. Mozna domniemywać sobie.

    > A jak mi sie (pelnoletnia) kolezanka uwali na imprezie w trupa i ja ja
    > wyniose do innego pomieszczenia, zeby spokojnie mogla sie wyspac, to mam
    isc
    > za to siedziec? Bom uzyl "przemocy"?

    Ale jak ją nieprzytomną wynosisz, to za nią odpowiadasz i prawnie też. Bo
    podjąłeś się opieki nad nią, nad osobą nieprzytomną. Jakby się jej
    przydarzyło nieszczęście na skutek twojej interwencji, to byś za to
    odpowiadał.

    Pozdrawiam,
    Akulka

  • 35. Data: 2006-04-07 14:04:15
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Przemek R. napisał/a:
    >mogli jej podac 'tabletke gwaltu'
    Możliwe, ale mało stosunkowo mało prawdopodobne.
    Trochę ta niepamięć (kilka h) za krótko trwała - zwykle w takich
    przypadkach (środek tego typu a do tego plus alkohol) to trwa dłużej.

  • 36. Data: 2006-04-07 14:04:32
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Akulka napisał(a):
> [...]
    >
    > Ale z opisu wynika, że młody facet któremu wpadła dziewczyna w oko coś jej
    > podał i dziwnie szybko straciła przytomność. To świadczy o czymś lub o

    domniemywanie nie wytarczy do skazania. A co bys powiedizla gdyby sie
    pozniej okazalo na skutek wyplyniecia nagrania audio badz wideo,
    ze dziwczyna odwalila striptease, dobrowolnie zgodzila sie na seks, a
    nastepnie gdy do neij doszlo jak sie zeszm. postanowila sie zemscic.
    (proba samobijcza wcale nie jest dodowem na to ze byl to gwalt !) ?
    Takich przypadkow bylo setki/tysiace, wiec ein mow mi zaraz o
    wiarygodnosci zeznan, dobrym domu czy o tym ze ofiaranie ma absolutnie
    zadnych powodow do wskazania nie tej osoby.

    > isc
    >
    > Ale jak ją nieprzytomną wynosisz, to za nią odpowiadasz i prawnie też.

    nie jak ktos inny ja zgwalci a Ty o tym nie wiesz.

    > Bo
    > podjąłeś się opieki nad nią, nad osobą nieprzytomną.

    nie podjal sie opieki tylko zaniosl do lozka (nie w celu uprawania
    seksu). Kazdy odpowiada w granicach swej winy za to co zrobil. On nie,
    ktos inny.

    Jakby się jej
    > przydarzyło nieszczęście na skutek twojej interwencji, to byś za to
    > odpowiadał.

    jak by mu wypadla z rak i skrecila kark to pewnie tak. Jak by wpadlo
    kilku typow pozniej wbrew woli tego co zanisol panne do pokoju (po
    prostu gdyby o tym nie wiedzial) i ja zgwalcilo na pwno nie odpowiadal
    by za to.

    P.

  • 37. Data: 2006-04-07 14:06:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Akulka napisał(a):
> [...]
    >
    > Hm, no dobra, widać cię źle zrozumiałam. W takim razie przepraszam.
    > Aczkolwiek być może dziewczynie pomogli stracić tą przytomność... co

    w innym artykule sugerowano ze facet o ktorym nei dawno bylo glosno w
    mediach zgwalicl 10 letnia dzewczynke w kosciele. Sad w II instancji
    goscia uniewinnil .
    Dziewczynka na okazaniu wskazala sprawce (tego niewinnego), material
    genetyczny co innego 'stwierdzil'. Nie ograniczaj sie w swojej wiedzy do
    tego co w takich gaeztach przeczytasz bo daleko nie zajdziesz.

    P.

  • 38. Data: 2006-04-07 14:08:01
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Akulka napisał/a:
    >Aczkolwiek być może dziewczynie pomogli stracić tą przytomność... co
    >sugerują w artukule.
    Niezbyt prawdopodobne, bo takie środki dłużej działają (szczególnie w
    połączeniu z alkoholem).

    Raczej dziewczyna się spiła dobrowolnie - 14-latce niewiele potrzeba.

    A próba samobójcza i zgłoszenie nie wynikały z "gwałtu", ale z tego, że
    ci chłopcy się wszędzie przechwalali.

  • 39. Data: 2006-04-07 14:16:03
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Artur Drzewiecki napisał(a):
> [...]
    >
    > Raczej dziewczyna się spiła dobrowolnie - 14-latce niewiele potrzeba.
    >
    > A próba samobójcza i zgłoszenie nie wynikały z "gwałtu", ale z tego, że

    i kolezanki sie nasmiewaly.

    P.

  • 40. Data: 2006-04-07 14:33:52
    Od: "Palver" <p...@w...pl>

    > Ale durne pytania.

    No coz. Jestem laik...

    > Przede wszystkim cytujesz nie te przepisy które trzeba. Tutaj będzie
    > chodzić o przestępstwo z art. 198 kk.

    ... i dlatego, zanim zaczalem bronic stanowiska prok. z Olesnicy i zadawac
    pytania, to sobie najpierw zrobilem resercz. I nie skonczylem na samym
    kodeksie karnym. Mi tez na poczatku wydawalo sie, ze chodzi o art. 198 kk
    gdzie mam jasno napisane "Kto, wykorzystujac bezradnosc innnej osoby (...)".
    Czlowiek nieprzytomny (obojetnie dlaczego) jest bezradny? No jest. Ergo:
    gwalt. A potem natrafilem na artykul prok. Polanowskiego:

    http://www.pismo.niebieskalinia.pl/index.php?dzial=a
    rchiwum&id=22

    "Niebieska Linia" to pismo poswiecone problematyce przemocy. Moge sobie
    zatem logicznie wnioskowac, ze prokurator regularnie tam publikujacy, ma
    jakies pojecie, o czym pisze. A, na wstepie, pisze tak:

    1. "<< Przemoc seksualna>> jest bardziej pojeciem potocznym niz prawnym,
    podobnie jak rownie czesto uzywany zwrot <<przemoc seksualna>>, czy tez
    <<gwalt>>. Ustawodawsto - w tym wypadku Kodeks Karny - ujednolica kwestie
    _nazewnictwa_(*), caly XXV rozdzial _prawnie_ (*) tutulujac Przestepstwa
    wobec wolnosci seksualnej i obyczajnosci."
    (*) - podkreslenia moje.

    i dalej, tenze sam Polanowski, w rodziale pt.: "Szczegolne ofiary
    przestepstwa", twierdzi co nastepuje:

    2." Kolejnym przestepstwem seksualnym jest dopuszczenie sie przez sprawce
    obcowania plciowego (w rozumieniu art. 197 par. 1 k.k.) lub do poddania sie
    innej czynnosci seksualnej, albo tez do wykonania takiej czynnosci,
    przewidziane w art. 198 k.k. Przestepstwo to mozna inaczej nazwać
    zgwalceniem, lecz dokonanym na szczegolnej ofierze przestepstwa: bezradnej
    _(w rozumieniu zyciowym)_ (...)".

    - co to jest "rozumienie zyciowe"?

    No to przeczytalem ponownie caly art. 198 biorac pod uwage to, co napisal
    prokurator. No i wyszlo mi na to, ze owo "rozumienie zyciowe" polega na tym,
    ze ofiara znajduje sie w "stanie bezradnosci" na skutek okolicznosci od niej
    _niezaleznych_. Bo jest sparalizowana na przyklad. Czyli zastosowanie art.
    198 okdr.
    _Moim zdaniem_.

    Pozdrawiam.
    Palver.