  • 1. Data: 2002-01-28 16:25:03
    Temat: Grzyb w mieszkaniu kto za to odpowiada i kto to naprawi?
    Od: "Janek Tymon" <t...@2...pl>

    Posiadam mieszkanie spółdzielcze własnościowe. Po wymianie okien na nowe we
    szystkich rogach mieszkania ( mieszkanie narożne) zaczał wyłazic grzyb.
    Lokal ten jest w starym budownictwie. Ściany zewnętrzne i dach nigdy nie
    byly docieplane. Podobna sytuacja jest takze u innych lokatorów. Na jakie
    ustawy można sie powołać w czasie rozmowy z pracownikami spóldzielni. Jakie
    wogole mamy prawa

  • 2. Data: 2002-01-28 16:58:06
    Od: "asewr" <a...@i...pl>

    Użytkownik Janek Tymon <t...@2...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a33u06$2rs$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > byly docieplane. Podobna sytuacja jest takze u innych lokatorów. Na jakie
    > ustawy można sie powołać w czasie rozmowy z pracownikami spóldzielni.

    ODPOWIEDZ:

    1. Pomysl
    2. Pomysl

    a moze wymyslisz ze
    skoro grzybki rosna po wymianie okien to brak jest w lokalu przewietrzania
    wiec przewietrzaj !

    sprawdz wywietrzniki !

    i zastanow sie jeszcze nad tym czy:
    1. zalezy ci na pozbyciu sie grzyba
    2. uzyskaniu tytulu nadzwyczajnego upierdliwca i hodowcy grzybkow :-)

    jezeli wybierzesz 2 to skontaktuje cie z taka jedna (moja lokatorka) co tez
    ten temat drazy :-)

  • 3. Data: 2002-01-29 02:37:13
    Od: "Krzewik" <k...@s...net>

> [...]
    >
    > a moze wymyslisz ze
    > skoro grzybki rosna po wymianie okien to brak jest w lokalu przewietrzania

    Nie do końca racja. Podobną sytuacja spotkała mojego znajomego tylko,że on
    miał też modne ostatnio docieplenie bloków styropianem.
    Powiedziałem mu żeby sobie lepiej w domu odpoczął niż zawracał głowę
    administracji,
    bowiem pewnie nie rozszczelnia okien itd. - czyli podobnie. Nie wziąłem
    jednak pod uwagę
    owego docieplenia, było to mieszkanie na parterze tam do pewnej wysokości
    przy ociepleniu
    stosuje się watę szklana czy coś podobnego .
    Znajomy jednak nie dał za wygraną i poszedł do administracji, okazało
    się ,że problem występuje we wszystkich mieszkaniach, zarówno w tych z
    nowymi oknami jak
    i tych gdzie są te stare.Administracja zaproponowała ugodę, i wymieniono
    całe ocieplenie zewnętrzne
    do wysokości pierwszego piętra.
    Jako iż jest to mój pierwszy post na grupie przedstawię się
    nazywam się Tomasz Krzewiński mieszkam w Lublinie
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2002-01-29 07:42:26
    Od: "asewr" <a...@i...pl>

    [...]

    > Nie do końca racja. [...]

    A moim zdaniem 90% grzybkow w tym kraju spowodowana jest wlasnie przez
    "lokatorow" ktorzy nie zasluguja na nic wiecej niz na chlew :-)

  • 5. Data: 2002-01-29 12:04:20
    Od: "Vega" <V...@p...onet.pl>

    Użytkownik asewr <
    > A moim zdaniem 90% grzybkow w tym kraju spowodowana jest wlasnie przez
    > "lokatorow" ktorzy nie zasluguja na nic wiecej niz na chlew :-)

    Dziękuję Ci bardzo, za takie piękne generalizowanie.
    Mam małe dziecko (17 miesięcy) i sprzątam w domu dwa razy dziennie.
    Też mam coś na ścianach i też wspaniała spółdzielnia twierdzi, że to wina
    okien.
    A blok jest niedocieplony, a ja mieszkam w szczytowym mieszkaniu.
    I to psi obowiązek spółdzielni, zrobić coś z tym grzybem.

  • 6. Data: 2002-01-29 13:27:40
    Od: "asewr" <a...@i...pl>

    Użytkownik Vega <V...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a363c1$jf0$...@n...onet.pl...

    > Użytkownik asewr <
    >
    > Dziękuję Ci bardzo, za takie piękne generalizowanie.
    > Mam małe dziecko (17 miesięcy) i sprzątam w domu dwa razy dziennie.

    Nie pomyslales ze jak masz za szczelne okna i brak wywietrznika - czyli
    ogolnie
    mieszkanie jest zle przewietrzane to dziecko moze Ci sie "udusic" !
    Mowe warto czasem uchylic troche okna nawet jezeli pociagnie to
    za soba wieksze koszty ogrzewania

    > Też mam coś na ścianach

    To pomaluj! To Twoj obowiazek !

    >i też wspaniała spółdzielnia twierdzi, że to wina
    > okien.

    I dobrze twierdzi - powinni wam zamienic okna na stare i po krzyku !
    Samo sprzatanie nie zawsze wystarczy
    trzeba jeszcze czasem troche pomyslec !

    > A blok jest niedocieplony, a ja mieszkam w szczytowym mieszkaniu.
    > I to psi obowiązek spółdzielni, zrobić coś z tym grzybem.

    Psi obowiqazek spoldzielni to zebrac pieniadze na to zeby moc to zrobic !
    Masz szczescie ze mieszkasz w spoldzielni bo te i tak
    dysponuja duzymi sodkami jak na nasz zasrany kraj i czasem cos tam
    docieplaja !
    Z drugirj strony masz prawo wyboru - nie podoba Ci sie to wypad :-)

    A wiesz ile kosztuje docieplenie bloku ?
    Wyprowadz sie do Nowego Yorku to moze bedzie Ci lepej

    Docieplenie kosztuje tyle ze czynsz ktory plascisz nigdy !!!! nie zarobi na
    to docieplenie !

  • 7. Data: 2002-01-29 15:58:05
    Od: Graszka <g...@w...pl>

    asewr wrote:

> [...]
    > Wyprowadz sie do Nowego Yorku to moze bedzie Ci lepej
    >
    > Docieplenie kosztuje tyle ze czynsz ktory plascisz nigdy !!!! nie zarobi na
    -----------
    Czlowieku, nie odzywaj sie jesli jestes tak - oglednie mowiac -
    niezyczliwy. I zbadaj sie, moze masz wrzody zoladka?!
    ----------
    Graszka

  • 8. Data: 2002-01-29 16:10:10
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Graszka" <g...@w...pl> wrote in message

    > asewr wrote:
    [...]
    > -----------
    > Czlowieku, nie odzywaj sie jesli jestes tak - oglednie mowiac -
    > niezyczliwy. I zbadaj sie, moze masz wrzody zoladka?!
    > ----------

    Pani Graszko.
    Opryskliwosci nie nalezy mieszac z niezyczliwoscia.

    Wlasciwie wszystkie uwagi choc podane tonem nie sklaniajacym do analizy
    przez Pania sa sluszne.

    Przeciez "spoldzielnia" to takze Pani.

    Pewne obowiazki ciaza na "lokatorze" inne na spoldzieli jako calosci.

    Jest oczywiste, ze trzeba sprawdzic wentylacje i jest tez oczywiste,
    ze jesli wentylacja jest OK to powinna Pani interweniowac w zarzadzie,
    bu zbadali przyczyne "grzybienia", bo ZA TO im Pani placi i na to Pani
    wplaca na fundusz remontowy.

    > Graszka

    Boguslaw

  • 9. Data: 2002-01-29 19:05:44
    Od: "Vega" <V...@p...onet.pl>

    Użytkownik Boguslaw > > >

> [...]
    > ze jesli wentylacja jest OK to powinna Pani interweniowac w zarzadzie,
    > bu zbadali przyczyne "grzybienia", bo ZA TO im Pani placi i na to Pani

    Nie zamierzam odpowiadać człowiekowi podpisującemu się jako asewr, bo to
    trochę nie ten poziom :(
    Więc sprawdzone zostało wszystko. Wentylacja działa niespodziewanie dobrze,
    okna są uchylone na stałe. Dodatkowo mieszkanie jest gruntownie wietrzone co
    najmniej dwa razy dziennie.
    Ogrzewania nie mogę przykręcić, bo jest zardzewiała instalacja i przy próbie
    przykręcenia cieknie ciurkiem woda. Zostanie to usunięte dopiero po sezonie
    grzewczym,
    Grzyb jest z powodu tzw. mostkowania. A psim obowiązkiem spółdzielni jest
    zmienić to - przez docieplenie budynku od zewnątrz.
    Odgrzybienie ścian też jest obowiązkiem spółdzielni, niestety trzeba zerwać
    tynki, pomalować odpowiednim preparatem i po 7 dniach położyć nowy tynk, a
    ja nie mam gdzie wywieźć dziecka na tak długi czas w zimie, więc zrobią to
    w lecie.
    I proszę się głupkowato nie wymądrzać - to do osobnika aswer - bo jak ci
    lepiej w Stanach, to sobie siedź i nie wypowiadaj się o Polsce.
    W ogóle z takim tonem to do swojej mamusi, a nie do obcej osoby, jak cię nie
    wychowano, to do poprawczaka gówniarzu.

  • 10. Data: 2002-01-29 20:50:36
    Od: "asewr" <a...@i...pl>

    [...]

    Sorki jak kogos wkurzylem :-)
    Ponizszy tekst powinien wyjasnic wszystko (choc nie wprost)

    Podsumowujac radze:
    - napisac do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego z zazaleniem na stan
    lokalu
    - zlecic badania zagrzybienia przez niezalezna instytucje (ta wyda opinie ze
    grzyby zagrazaja zyciu)

    Tak zrobila moja cudowna lokatorka, ktora z reszta nie placi na fundusz
    remontowy :-)
    Za inne rzeczy tez nie placi !

    Jak skonczy sie sprawa?

    PINB nakaze spoldzielni remont mieszkania i wykwaterowanie
    na czas remontu i ponowne zakwaterowanie po wykonaniu remontu
    Calos potrwa z kilka lat !

    Wydaje mi sie ze jadnak podejmujac jakies dzialania warto miec na uwadze iz
    95%
    budynkow w Polsce nie odpowiada normom cieplnym !