  • 1. Data: 2002-01-28 14:19:34
    Temat: Nazwa domeny - znakiem handlowym?
    Od: MaXxX <m...@r...pl>

    Witam.

    Była sobie kiedyś firma o jakiejś nazwie, "AQQ BLEBLE" chociażby, posiadająca
    domenę "aqqbleble.com.pl". Firma skończyła działalność i z domeny przestała
    korzystać (a właścicielem domeny jest już teraz nawet ktoś inny), jednakże
    zarejestrowała sobie już na początku "aqqbleble.com.pl" jako znak handlowy.
    Teraz zaś ja chcę tę domenę kupić, lecz ten aktualny właściciel powiedział mi,
    iż firma "AQQ BLEBLE" nadal istnieje i, choć z domeny nie korzysta, to (w myśl
    ochrony znaków handlowych) nie zezwala nikomu na użycie takiej nazwy.

    Jakie mam możliwości, by takie coś załatwić? Konkretnie w firmie AQQ BLEBLE,
    gdy działała, miałem poddomenę, cośtam.aqqbleble.com.pl - i tylko z takiej
    chciałbym korzystać, z www.aqqbleble.com.pl nie. Co powinienem i co mam szanse
    załatwić, żeby móc z cośtam.aqqbleble.com.pl znów korzystać? Czy istnieje
    możliwość załatwienia czegoś takiego tak, że będąc właścicielem
    aqqbleble.com.pl zrzeknę się praw do wszystkich domen *.aqqbleble.com.pl
    OPRÓCZ cośtam.aqqbleble.com.pl na rzecz firmy AQQ BLEBLE, by nie naruszać ich
    znaku handlowego?

    --
    MaXxX
    - znudziło mnie pisanie idiotyzmów,

  • 2. Data: 2002-01-28 14:54:56
    Temat: Re: Nazwa domeny - znakiem handlowym?
    Od: "edek" <e...@e...pl>

> [...]
    myśl
    > ochrony znaków handlowych) nie zezwala nikomu na użycie takiej nazwy.

    Przedewszystkim - z tego co powiedzies domena teraz jest zajeta :)

    A ja pare dni temu napisalem w odpowiedzi na podobne pytanie:

    Idz do Urzedu Patentowego w Warszawie al Niepodeleglosci 188
    i w czytelni pokoj nr chyba 155 mozesz poczytac sobie w jakich branzach
    nazwa AQQ BLEBLE jest zastrzezona bo zauwaz ze aktualny "wlasciciel" mogl
    tylko
    tak ci powiedzec zebys dal sobie spokoj - pamietaj tez ze zastrzezenie nazwy
    jako znaku
    towarowego kosztuje i jezeli firma rezygnuje z domeny to znaczy ze kasy
    raczej nie ma.

    mozesz ten skozystac tez z http://www.arsinfo.pl/arspatent/

    i w koncu z twojej wypowiedzi nie zrozumialem czy to "aqqbleble.com.pl" jest
    znakiem towarowym
    czy "aqqbleble" bo to chyba dwa rozne "problemy"

    pzdr

  • 3. Data: 2002-01-28 14:58:47
    Od: "edek" <e...@e...pl>

    Użytkownik "edek" <e...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    jest
    > znakiem towarowym
    > czy "aqqbleble" bo to chyba dwa rozne "problemy"

    no juz zrozumialem :)) moim zdaniem idz do urzedu patentowego i poszukaj
    wpisu o
    znaku towarowym "aqqbleble.com.pl" od tego zacznij swoja "walke" :)

    pzdr