  • 1. Data: 2002-01-28 13:02:44
    Temat: Informacja o karalności?
    Od: "-=<<Bajbus>>=-" <k...@t...pl>

    Witajcie!

    Mam do Was takie pytanie, kto w świetle obowiązujących przepisów
    może dowiadywać się o karalność obywatela?

    Pozdrawiam! Bajbus
    k...@t...pl | k...@p...onet.pl
    UIN 5140932; Gadu-Gadu 1400168

  • 2. Data: 2002-01-28 13:36:14
    Temat: Re: Informacja o karalności?
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 28 Jan 2002, -=<<Bajbus>>=- wrote:

    > Mam do Was takie pytanie, kto w świetle obowiązujących przepisów
    > może dowiadywać się o karalność obywatela?

    Patrz art. 6 ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym (DzU 2000/50/580). Oprócz
    organów administracji państwowej, samorządowej, policji, organów
    karnoskarbowych, wojska, UOP - także pracodawcy, ale tylko jeśli chodzi o
    pracowników zatrudnianych na stanowiska lub w zawodzie w którym ustawowo
    wymagana jest niekaralność.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    Tłumaczenia, usługi biurowe, consulting

  • 3. Data: 2002-01-29 23:09:22
    Od: "Jägermeister" <j...@j...prv.pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    > pracowników zatrudnianych na stanowiska lub w zawodzie w którym ustawowo

    Zgadza sie ale nawet jesli wymagana jest niekaralnosc to moga jedynie
    uzyskac takie dane do wgladu ;)
    (brak blizszych informacji jak "wglad" ma wygladac ;)
    Nie moga jednak tych danych _przetwarzac_ czyli krotko mowiac: miec w aktach
    pracownika "zapytania o karalnosc".

    O ile nie zmienilo sie nic od ubieglego roku ;)
    W ubieglym roku bowiem GIODO poinformowalo pismem,ze pracowdawcy nie maja
    prawa
    przetwarzac takich danych gdyz Rozporzadzenie Min.Pracy i Polit.Spol. z
    dn.26.08.1996r.
    DzU62 poz.286 z pozn.zm.w sprawie zakresu prowadzenia dokumentacji
    pracowniczej
    nie przewiduje takiej mozliwosci a przetwaranie danych osob. jest mozliwe
    jesli dopuszczaja to inne przepisy.

    Michal

    BTW.1 I jak to sie ma do kolejek kilkugodzinnych w CRS w Al.Solidarnosci?
    Nawiasem mowiac jaka forse zbijaja na tych "zapytaniach" ;)
    BTW2. Moze ktos ma nowsze dane dot.przetwarzania danych o karalnosci przez
    pracodawcow?