  • 31. Data: 2017-11-15 12:56:46
    Temat: Re: Grozba karalna wlamania?
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-11-15 o 12:16, ń pisze:

    > A co do kilku boksów jakiejś papierologi (na etapie zawierania aktów?) nie
    dopełniono, tym niemniej boksy i klucze wydano (naście lat temu w chwili oddawania
    budynku).

    Czyli nie ma papieru ale umowa jest: ktoś kiedyś powiedział (uzgodnił,
    wyraził zgode) - korzystaj z tego. W przypadku części wspólnych nie
    różni się to niczym od tego, gdyby tę zgodę dano na piśmie. Oczywiście
    papier uspokoiłby nawiedzonego emeryta - ale dla sądu umowa pisemna nie
    jest ważniejsza od umowy ustnej.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 32. Data: 2017-11-15 13:07:41
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Pytanie, czy i kto mógłby umowę wypowiedzieć.

    -----

  • 33. Data: 2017-11-15 13:14:53
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-11-15 o 13:07, ń pisze:
    > Pytanie, czy i kto mógłby umowę wypowiedzieć.

    Umowa jak umowa (pisemna czy ustna): trzeba jej przestrzegać ale też
    każda ze stron może ją wypowiedzieć. To chyba kc powinien coś mieć w tym
    temacie.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 34. Data: 2017-11-16 00:11:20
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-15 o 12:56, Wojtek pisze:

> [...]
    > różni się to niczym od tego, gdyby tę zgodę dano na piśmie. Oczywiście
    > papier uspokoiłby nawiedzonego emeryta - ale dla sądu umowa pisemna

    Piwnica przynależy do mieszkania. Na ogół nie mają piwnic ci, którzy
    mieszkaja w kawalerkach. Może być tak, że jakśś sąsiad wynajął albo
    sprzedał takiej osobie, bo mu piwnica nie była potrzebna.

    --
    animka

  • 35. Data: 2017-11-16 09:45:29
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-11-16 o 00:11, Animka pisze:

    > Piwnica przynależy do mieszkania. Na ogół nie mają piwnic ci, którzy
    > mieszkaja w kawalerkach. Może być tak, że jakśś sąsiad wynajął albo
    > sprzedał takiej osobie, bo mu piwnica nie była potrzebna.

    Piwnicy, jeśli nie ma osobnej KW, sprzedać nie można. Piwnica jest
    współwłasnością - więc wszyscy właściciele (tu: członkowie spółdzielni)
    musieliby być stroną w takiej transakcji. Co jest mało realne.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 36. Data: 2017-11-17 03:30:05
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-11-16 o 09:45, Wojtek pisze:

> [...]
    > współwłasnością - więc wszyscy właściciele (tu: członkowie
    > spółdzielni) musieliby być stroną w takiej transakcji. Co jest mało

    To może to po cichu robią. Teraz administracja pozamykała zsypy i będzie
    je wyjajmować na komórki. Po...się niektórym w głowach.

    --
    animka

  • 37. Data: 2017-11-20 17:33:34
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Znalazłem interesującą w temacie pozycję 'Nieruchomość wspólna właścicieli lokali.
    Problematyka prawno-rzeczowa' dr Aneta Kaźmierczyk 2015, tyle że to 400 stron ;-)

    -----
    > Piwnice te z przynależnościa w KW jak i bez KW - jako własność - są częścią
    wspólną.

  • 38. Data: 2017-12-29 10:56:23
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Jak do sprawstwa, skoro klucze wieloletniemu posiadaczowi przekazał naście lat temu
    zarządca (administrator), po oddaniu przez dewelopera budynku do użytkowania?

    -----
    > Z tym, że trzeba liczyć się z zawiadomieniem przez spółdzielnię o przestępstwie z
    art. 284 par. 1 kk, jeśli nie masz wyłącznego prawa dysponowania tym pomieszczeniem,
    bowiem tym samym przyznasz się do sprawstwa.

  • 39. Data: 2017-12-29 17:01:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 29-12-17 o 10:56, ń pisze:
    > Jak do sprawstwa, skoro klucze wieloletniemu posiadaczowi przekazał
    > naście lat temu zarządca (administrator), po oddaniu przez dewelopera
    > budynku do użytkowania?

    Posiadanie klucza do cudzego pomieszczenia nie jest samo w sobie
    przestępstwem, ale przywłaszczenie tego pomieszczenia poprzez
    wzbranianie innym osobom uprawnionym do dostępu już może być. Może przy
    okazji być wykroczeniem z art. 143 kw, ale sądzę, że i kilka innych by
    się dało wymyślić.

  • 40. Data: 2018-01-01 10:47:49
    Od: ń <ń@ń.ń>

    www.zarzadca.pl/prawo/orzecznictwo-sadowe/1011-vi-ac
    a-7610-najem-nieruchomosci-wspolnej-za-zgoda-obu-str
    on

    -----