  • 31. Data: 2023-06-23 12:55:51
    Temat: Re: Głosuj na PO!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Jun 2023 22:20:08 +0200, Shrek wrote:

    > No tak, a bo co?

    Mnie sie tam wydaje, ze prokuratorska czy tam KPK.

    To moze i odpowiedzialnosc wieksza niz "polityczna" ?

    > Przekroczeie uprawnień. Albo nawet nie...

    Uprawniony do takiego nakazania :-)

    > Nie jest to regułą. Byli prezydenci zwykle nie wracają do aktywnej
    > polityki.

    Brak odpowiedniego stołka. Plus emeryturka nieskromna.
    Ale Senator to brzmi dumnie :-(

    > Byli premierzy (z wyjątkiem naszych dwóch) też zwykle nie do
    > polityki przez duże P.

    Ale posłami mogą zostać. Tylko ktos ich musi na listę wpisać.
    Pieniadze podobne, roboty duzo mniej, odpowiedzialność zadna.

    A jak wygrają wybory, to lista stanowisk dluga :-)

    > Dobrym przykładem jest buzek, który w rządzie
    > mniejszościowym zrealizował 4 reformy (cokolwiek by o nich nie sądzić) i
    > z polityki finalnie odszedł.

    No wiesz - czesto mają odpowiedni wiek, i juz nie zawsze sie chce.
    Szczegolnie, ze to trzeba jeszcze 4 lata odczekac ...

    Buzek, Buzek ... kojarze raczej z wielkiego deficytu, a nie z reform
    :-(

    > Zdecydowanie nie.

    Dlaczego nie?
    Bedzie wiadomo, ze nie bedzie juz musial patrzyc w przyszłosc.

    > W sumie... nie.

    > Sądzę że choćby na zero zebrałoby się 50%

    Posłem jest. Ktos na niego głosowal.
    I o ile pamietam, to calkiem sporo osob - to jest taka lokomotywa,
    która ciągnie PiS w okregu.
    Bo jednym sie nie podoba, a innym bardzo.

    No ale jak w referendum bedzie 51% za odwolaniem, a 49% przeciw,
    to co?

    > nie można - to dobra zasada - działa w dojrzałych demokracjach i to też
    > czasmi.

    No to mozna wpisać w zasady pisane. Tylko czy to cos zmieni?

    Bo z drugiej strony ... wygralismy wybory, wiec naród chce, abyśmy
    rządzili, tak jak obiecywalismy.

    No coz po ostatnich wypadkach przypomnialo mi sie konklawe -
    niech wybiera np Sejm, i trzymac wszyskich o chlebie i wodzie,
    zanim nie wybiorą wspolnego kandydata, powiedzmy 75% glosow :-)

    J.

  • 32. Data: 2023-06-23 13:55:33
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.06.2023 o 12:55, J.F pisze:

    > Mnie sie tam wydaje, ze prokuratorska czy tam KPK.

    Jeśli decyzja lezy w kompetencjach MS/PG to związana z pełnieniem
    funkcji - odpowiada przed TS.

    > Ale posłami mogą zostać. Tylko ktos ich musi na listę wpisać.
    > Pieniadze podobne, roboty duzo mniej, odpowiedzialność zadna.

    W sumie zawsze mnie to zastanawiało po jaki chuj prezes banku został
    podnóżkiem naczelnika. Z obecnej perspektywy to nawet można uzasadnić.
    Ale jak zostawał premierem to raczej szansa na to że powalczy o
    przywództwo partii było raczej nikłe.

> [...]
    > Szczegolnie, ze to trzeba jeszcze 4 lata odczekac ...
    >
    > Buzek, Buzek ... kojarze raczej z wielkiego deficytu, a nie z reform

    Ja tam pamiętam właśnie reformy i to w rządzie mniejszościowym. On się
    ogólnie ogarnął pod koniec jak już przestał być zależny od krzaklewskiego.

    > Dlaczego nie?

    Bo nikt rozsądny nie będzie chciał.

    > Posłem jest. Ktos na niego głosowal.

    Nie na niego a na listę. A jak głosował personalnie na niego to pójdzie
    i frekwencję zrobi;)

    > No ale jak w referendum bedzie 51% za odwolaniem, a 49% przeciw,
    > to co?

    Wybory;)

    > No to mozna wpisać w zasady pisane. Tylko czy to cos zmieni?

    Nic - na przykład magister kucharka nie ma nic wspólnego z partią
    rządzącą poza tym że prywatnie gotuje dla prezesa.

    > Bo z drugiej strony ... wygralismy wybory, wiec naród chce, abyśmy
    > rządzili, tak jak obiecywalismy.

    Eee. Tak średnio... Na przykład żeby zmienić konstytucje...

    > No coz po ostatnich wypadkach przypomnialo mi sie konklawe -
    > niech wybiera np Sejm, i trzymac wszyskich o chlebie i wodzie,
    > zanim nie wybiorą wspolnego kandydata, powiedzmy 75% glosow :-)

    ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 33. Data: 2023-06-23 14:42:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Jun 2023 13:55:33 +0200, Shrek wrote:

    > Jeśli decyzja lezy w kompetencjach MS/PG to związana z pełnieniem
    > funkcji - odpowiada przed TS.

    Nizszy prokurator tez przed TS?

    > W sumie zawsze mnie to zastanawiało po jaki chuj prezes banku został
    > podnóżkiem naczelnika.

    Może lubi władzę, może chcial cos dobrego dla Polski zrobić,
    moze wcale sie nie czuje takim podnóżkiem.

    > Z obecnej perspektywy to nawet można uzasadnić.
    > Ale jak zostawał premierem to raczej szansa na to że powalczy o
    > przywództwo partii było raczej nikłe.

    Moze patrzyl perspektywicznie ... ale jako prezes banku by wiecej
    zarobił :-)

    > Bo nikt rozsądny nie będzie chciał.

    No chyba, ze ma 60+ lat, i mu emerytura nie przeszkadza.

    > Nie na niego a na listę. A jak głosował personalnie na niego to pójdzie
    > i frekwencję zrobi;)

    > Wybory;)

    Ale to tylko PG. Wystarczy zmienic jednego ministra.

    > Nic - na przykład magister kucharka nie ma nic wspólnego z partią
    > rządzącą poza tym że prywatnie gotuje dla prezesa.

    No to i niepisane zasady spelnia.

    > Eee. Tak średnio... Na przykład żeby zmienić konstytucje...

    No to az tak naród nie chce.
    Ba - PiS nie zdobył 51% głosów, ale Duda zdobył.

    > ;)

    Masz lepszy pomysł?
    Bo ten ma kilka wieków tradycji, i sie sprawdza :-)

    J.

  • 34. Data: 2023-06-23 15:23:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.06.2023 o 14:42, J.F pisze:

    > Nizszy prokurator tez przed TS?

    Rozmawiamy o wyższym. Niższy ma do wyboru wykonać polecenie służbowe i
    narazić się na odpowiedialność karną albo zmienić pracę.

    > No chyba, ze ma 60+ lat, i mu emerytura nie przeszkadza.

    No chyba. Ale czy tego chcemy?

    > Ale to tylko PG. Wystarczy zmienic jednego ministra.

    No ale PG jest dość kluczowy dla partii co leci w chuja. Jakby był
    niezależny od ministra sprawiedliwości, to mogłoby się okazać że
    wybranie nowego nie jest takie banalne i trzeba szukać kompromisów - a
    to może ograniczać kandytatów do bardziej niezaleznych.

    > No to i niepisane zasady spelnia.

    NIepisanych nie spełnia - spełaniałaby te co się da zapisać.

    > No to az tak naród nie chce.

    No właśnie - prokuratora na telefon też może nie chcieć. Niech zero
    wystąpi z własną listą to zobaczymy jak go chcą:P

    > Masz lepszy pomysł?
    > Bo ten ma kilka wieków tradycji, i sie sprawdza :-)

    Ostatnio okazuje się, że w sumie nalepszy był krytykowany przez
    pospólstwo ratzinger, więc...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 35. Data: 2023-06-23 17:23:36
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Jun 2023 15:23:04 +0200, Shrek wrote:

    > Rozmawiamy o wyższym. Niższy ma do wyboru wykonać polecenie służbowe i
    > narazić się na odpowiedialność karną albo zmienić pracę.

    > No chyba. Ale czy tego chcemy?

    Jesli chcemy jakiegos naprawde niezaleznego ... to moze chcemy?

    > No ale PG jest dość kluczowy dla partii co leci w chuja.

    No to zmienią ministra i nadal bedą mieli PG.

> [...]
    > wybranie nowego nie jest takie banalne i trzeba szukać kompromisów - a
    > to może ograniczać kandytatów do bardziej niezaleznych.

    No ale kto go bedzie wybierał, jak, i dlaczego miałby nie leciec w ch*
    razem z partią?
    A co po odwołaniu - zastepca bedzie rządził, czy nikt ?

    > NIepisanych nie spełnia - spełaniałaby te co się da zapisać.

    no ale przeciez bezpartyjna i niezalezna, o ile Cie dobrze rozumiem.

    > No właśnie - prokuratora na telefon też może nie chcieć. Niech zero
    > wystąpi z własną listą to zobaczymy jak go chcą:P

    Tego błedu juz chyba nie zrobi, ale w 2019 w okregu kieleckim zdobyl
    115 tys glosow - wiecej niz cala PO razem wzieta

    https://sejmsenat2019.pkw.gov.pl/sejmsenat2019/pl/wy
    niki/sejm/okr/33

    > Ostatnio okazuje się, że w sumie nalepszy był krytykowany przez
    > pospólstwo ratzinger, więc...

    O pospólstwo nie pytam - chodzi mi tylko o metodę na wyłonienie
    kandydata, ktory wszystkich wybierających zadowoli.

    Nawiasem mówiac - tak jakos Narutowicza wybrano w 1922
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wybory_prezydenckie_w_
    Polsce_w_1922_roku_(9_grudnia)

    Kazdy sie komus tam nie podobał, wygrał "rozsądny kompromis".

    J.

  • 36. Data: 2023-06-23 20:07:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.06.2023 o 17:23, J.F pisze:

    > Jesli chcemy jakiegos naprawde niezaleznego ... to moze chcemy?

    Chyba nie aż tak.

    > No to zmienią ministra i nadal bedą mieli PG.

    Zgubiłem się - co pomoże zmiana ministra na odwołanego PG?

    > No ale kto go bedzie wybierał, jak, i dlaczego miałby nie leciec w ch*
    > razem z partią?

    No z rzecznikiem praw obywatelskich chcieli chyba lecieć ale nie pykło...

    > A co po odwołaniu - zastepca bedzie rządził, czy nikt ?

    Dobre pytanie. Coś się wymyśli.

    > no ale przeciez bezpartyjna i niezalezna, o ile Cie dobrze rozumiem.

    Co do niezależności to mam wątpliwości;) Tak jak pisałem - zapisanie
    tego nie ma sensu, bo zawsze można obejść. W szczególności na przykład
    naczelnik robi oficjalnie wyjazd z partii i jest czysty jak łza;)

    > Tego błedu juz chyba nie zrobi, ale w 2019 w okregu kieleckim zdobyl
    > 115 tys glosow - wiecej niz cala PO razem wzieta

    To jest głosowanie na listę nie kandydata.

    > O pospólstwo nie pytam - chodzi mi tylko o metodę na wyłonienie
    > kandydata, ktory wszystkich wybierających zadowoli.

    Jeden zadowolił pedofili, drugi putina - nie wiem czy to najlepszy
    przykład;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 37. Data: 2023-06-23 20:44:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 23 Jun 2023 20:07:48 +0200, Shrek wrote:

    > Chyba nie aż tak.

    Czemu nie?
    tak chcemy "madrego i doswiadczonego", a nie jakiegos mlokosa 20 lat,

    > Zgubiłem się - co pomoże zmiana ministra na odwołanego PG?

    Bedzie nowy minister i zostanie PG .. chyba, ze myslisz o osobnym PG.
    To odwolasz, i zaraz wladza powoła nowego ..

    > No z rzecznikiem praw obywatelskich chcieli chyba lecieć ale nie pykło...

    Tak to jest, jak w Senacie opozycja totalna ma wiekszosc :-)

    No ale mogą tak sobie pare lat wybierac ...

    > Dobre pytanie. Coś się wymyśli.

    Sejm, Senat i Prezydent wyznaczą kierownikow zastępczych, rotacyjnie,
    kazdy po 3 miesiące? A moze po 1 miesiac ?

    > To jest głosowanie na listę nie kandydata.

    To są jego glosy. Lista miala 315 tys.

    No ale aby zostac poslem, partia musi próg wyborczy w calym kraju
    przekroczyc.

    > Jeden zadowolił pedofili, drugi putina - nie wiem czy to najlepszy
    > przykład;)

    O sam proces wyborczy chodzi - w koncu osiągnąl wymagane 2/3 głosów,
    mimo, ze partii/stronnictw jest tam troche.
    I kazde moze sie uprzec, ze "nasz albo zaden".

    J.

  • 38. Data: 2023-06-24 07:13:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 23.06.2023 o 20:44, J.F pisze:

    > Czemu nie?
    > tak chcemy "madrego i doswiadczonego", a nie jakiegos mlokosa 20 lat,

    Może i tak, ale może się taki nie znaleźć.

    > Bedzie nowy minister i zostanie PG .. chyba, ze myslisz o osobnym PG.

    No właśnie o tym. Przecież rozmawiamy o niezależności PG więc z
    definicji odzielnym.

    > Tak to jest, jak w Senacie opozycja totalna ma wiekszosc :-)

    Sytuacja gdzie partia rządząca ma większość wszędzie łącznie z
    prezydentem jest raczej fenomenem. W praktyce nawet pis miał problem
    żeby przejąć to stanowisko.

    > To są jego glosy. Lista miala 315 tys.

    Nie ma znaczenia - głosujesz na listę. Jak miał na jedynce 115 tys na
    315 na całą listę to świadczy o nim bardzo źle.

    No ciekawe jakby to u na wyszło...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!