  • 11. Data: 2015-10-10 20:54:09
    Temat: Re: Gdzie należy zgłosić ....
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-10-15 o 15:01, Stokrotka pisze:

    > Dlaczego na policję a nie do prokuratury, i gdzie, bo myślę, że skoro to
    > dotyczy internetu i innego miasta , tonie do lokalnej władzy, a gdzieś
    > indziej?

    Dlatego Policji, że prościej.Policja ustali sobie miejsce sama i tam
    wyśle. Jak zgłosisz prokuraturze, to ona i tak wyśle to Policji i za
    miesiąc dostaniesz wezwanie. Miesiąc w plecy.

    > Czemu anonimowo?
    > Bo mała kwota i mała szkodliwość czynu, ale jak będzie więcej,
    > to razem te kanty mogą dać odpowiednio dużą kwotę.

    Nie musisz składać zawiadomienia o przestępstwie. Możesz powiadomić i
    zastrzec, że mają chronić Twoje dane.

    > Ja tu wolę być szarą masą, a nie konkretnym człowiekiem,
    > bo pieniędzy i tak nie odzyskam,
    > a kłopot jest i w zestawieniu z kwotą ogromny.

    Rozumiem. Może znajdzie się jakieś inne rozwiązanie :-)

  • 12. Data: 2015-10-10 21:02:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-10-15 o 17:11, Marsjanin pisze:

    > Anonimowo możesz próbować zgłaszać przestępstwa ścigane z urzędu.
    > Widzisz, jak ktoś próbuje się włamać do sklepu, widzisz, jak kogoś biją,
    > wiesz, bo przypadkiem słyszałaś, że ktoś ma ukraść jakiś samochód.
    > Tutaj jesteś osobą poszkodowaną, nie możesz pozostać anonimowa. Bez
    > Twojej krzywdy (udowodnionej z nazwiska) nie ma winy sprawcy.

    Nie do końca tak jest. Mogą być inni pokrzywdzeni.

  • 13. Data: 2015-10-10 22:55:57
    Od: g...@s...invalid (Gof)

    Stokrotka <o...@g...pl> wrote:

    > NIe, ale inny medykament.

    Legalny? Czy "Xanax bez recepty"?

    --
    "qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
    http://www.chmurka.net/

  • 14. Data: 2015-10-10 23:07:29
    Od: Marsjanin <m...@m...tk>

    Dnia Sat, 10 Oct 2015 21:02:18 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie do końca tak jest. Mogą być inni pokrzywdzeni.

    Pewnie mogą, no ale kwota jest taka, jaka jest. A bez oskarżenia (ktoś
    okradnie ale nie wiadomo, kogo) to pewnie zgłoszenie powędruje do
    szuflady bez dna.

    --
    Pozdrawiam,
    Marsjanin

  • 15. Data: 2015-10-11 09:48:29
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Ja na Twoim miejscu zgłaszałbym Policji. Ale czemu anonimowo?

    Ja kiedyś zgłosiłam. Więcej tego nie zrobię. Efektem było trzy lata
    jeżdżenia najpierw do Komendy Powiatowej, potem 90 km do sądu (i tak
    szczęście,że nie na drugi koniec Polski), a sprawca i tak dostał śmieszną
    karę, bo tylko zwrot kasy poszkodowanym (ja nie dostałam) i zwrot kosztów
    sądowych i grzywnę razem w kwocie około 3000zł (mam nadzieję, że chociaż to
    zapłacił). Mój jeden wyjazd na rozprawę kosztował 70 zł, na każdej rozprawie
    było około 20 osób, które też dostawały zwrot kosztów. Poszkodowanych było
    64 osoby.
    Resztę kosztów chyba musiał pokryć podatnik. Czyli ja też. Nie opłacało się.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 16. Data: 2015-10-11 10:05:25
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Tytoń?

    To można kupić w kiosku.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 17. Data: 2015-10-11 10:08:35
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > Legalny? Czy "Xanax bez recepty"?

    Legalny, ale na receptę, a ja hcę bez. Taniej. Medyk bieże za wizytę
    100-150zł,
    a tak jest lek o tę kwotę tańszy.
    Do tego medyk, celowo szkodząc zapisuje lek z działaniami ubocznymi,
    często wywołującymi horobę podstawową, a mi idzie o zwykły lek.

    Nie nie poradzę, że medycy to mafia, do tego niedouczona.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 18. Data: 2015-10-11 14:00:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Stokrotka o...@g...pl ...

    > Gdzie należy zgłosić (adres mejlowy)
    > że facet zbiera pieniądze na konto i nie wysyła zamuwionego towaru?
    > Kwota 110zł, więc planuje to zrobić anonimowo z budki telefonicznej,
    > ale nie wiem pod jaki adres wysłać.

    Jednak twoja ortografia co coś wiecej niz tylko manifest...

    Chcesz zgłosić anonimowo? Oszalałas...?

  • 19. Data: 2015-10-11 15:33:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-10-15 o 09:48, krys pisze:

> [...]
    > 64 osoby.
    > Resztę kosztów chyba musiał pokryć podatnik. Czyli ja też. Nie opłacało się.

    Jeśli nie minął okres próby, to napisz do sądu wniosek o zarządzenie
    warunkowo zapewne zawieszonej kary. Zobaczysz, że to czyni cuda :-)

  • 20. Data: 2015-10-11 16:39:24
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli nie minął okres próby, to napisz do sądu wniosek o zarządzenie
    > warunkowo zapewne zawieszonej kary. Zobaczysz, że to czyni cuda :-)

    Wiesz co, ja naprawdę się uczę na błędach;-).
    Kara się odwiesiła - oskarżonych była parka, ten, co miał pozwracać, przy
    okazji sprawy z drugim sprawcą (rozdzielili sprawy, bo się umiejetnie migał
    cwaniaczek) odwiesił sobie zawiasy i w momencie finalizacji sprawy już
    siedział. Cudu nie było, kasa nie wróciła;-).

    J.

    www.kontestacja.com