  • 31. Data: 2006-11-13 18:28:23
    Temat: Re: Gadu Gadu...
    Od: juni <u...@w...pl>

    Użytkownik scream napisał:

    > UOoDO go nie dotyczy.

    Tzn. ze kazdy moze przetwrazac np. Twoje dane osobowe takie jak: imie,
    nazwisko, adres?
    To na czym polega ochrona danych osobowych?

    > Użytkownik nie łamie żadnego z punktów regulaminu gg.

    Nie chodzi o regulamin, ale przynajmniej o nietaktowne zachowanie.

    > A GIODO tą sprawą się nie zajmie, bo to nie leży w jego kompetencjach.

    Jakimi sprawami zajmuje sie GIODO?

    Pozdrawiam,
    juni

  • 32. Data: 2006-11-13 18:30:41
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "scream" <nie@
    > Skoro już tak obcinasz, to może zostawmy samo "ustawę stosuje się"? Bardzo
    > bym prosił, żebyś czytał ze zrozumieniem, jeśli chcesz dalej dyskutować.
    Ta
    > ustawa nie ma zastosowania w tym przypadku, przykro mi.

    Art. 3.
    1. Ustawę stosuje się do organów państwowych, organów samorządu
    terytorialnego
    oraz do państwowych i komunalnych jednostek organizacyjnych.
    2. Ustawę stosuje się również do:
    1) podmiotów niepublicznych realizujących zadania publiczne,
    2) osób fizycznych i osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych
    niebędących
    osobami prawnymi, jeżeli przetwarzają dane osobowe w związku z
    działalnością zarobkową, zawodową lub dla realizacji celów statutowych
    tych ustaw.
    - które mają siedzibę albo miejsce zamieszkania na terytorium
    Rzeczypospolitej
    Polskiej, albo w państwie trzecim, o ile przetwarzają dane osobowe przy
    wykorzystaniu
    środków technicznych znajdujących się na terytorium Rzeczypospolitej
    Polskiej.

    Fajnie. Teraz powiedz, czemu tej ustawy nie stosuje sie w danym przypadku.

    > Przede wszystkim to nikt nie przewiduje kar za takie działanie jak opisane
    > w tym temacie.

    A wedlug Ciebie, jakie to bylo/jest dzialanie?

    > Bardzo pięknie i szlachetnie. I żeby na świecie nie było wojen.

    Zgadzam sie..;-)

    --
    --pozdr.czes

  • 33. Data: 2006-11-13 18:32:55
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 13 Nov 2006 19:28:23 +0100, juni napisał(a):

    > Tzn. ze kazdy moze przetwrazac np. Twoje dane osobowe takie jak: imie,
    > nazwisko, adres?

    Nie każdy.

    > To na czym polega ochrona danych osobowych?

    No właśnie na tym, żeby nie każdy mógł to robić. Przeczytaj prosze Art. 3
    wspomnianej ustawy. Tutaj ta ustawa nie ma zastosowania.

    > Nie chodzi o regulamin, ale przynajmniej o nietaktowne zachowanie.

    Administrator musi postępować zgodnie z tym regulaminem.

    > Jakimi sprawami zajmuje sie GIODO?

    Różnymi. Ustawa precyzuje, jest też info na stronie GIODO. Wiem że napewno
    nei zajmuje sie zatargami między os. fizycznymi :)

    Jeżeli CiepliX uważa, że ktoś narusza jego prawa to jedyne co może zrobić,
    to wystąpić na drogę cywilną. Ale GIODO tu nie pomoże.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 34. Data: 2006-11-13 18:35:51
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 13 Nov 2006 19:30:41 +0100, mr.all napisał(a):

    > Fajnie. Teraz powiedz, czemu tej ustawy nie stosuje sie w danym przypadku.

    Bo osoba fizyczna która wpisała dane do katalogu gg nie uczyniła tego w
    związku z działalnością zarobkową, zawodową ani dla realizacji
    jakichkolwiek celów statutowych. Art. 3 par. 2! I dodatkowo par. 4: "Ustawy
    nie stosuje się do osób fizycznych, które przetwarzają dane wyłącznie w
    celach osobistych lub domowych."!

    > A wedlug Ciebie, jakie to bylo/jest dzialanie?

    Złośliwe, powodowane chęcią zemsty lub po prostu głupotą.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 35. Data: 2006-11-13 18:40:25
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    W dniu 2006-11-13 19:00, Jasko Bartnik napisał(a):
    > Znowu sie zapomnialem ;) Ale chyba imie, wiek i miejscowosc to za malo
    > zeby byly to dane osobowe ... chyba, ze miejscowosc ma ponizej 100
    > mieszkancow :)

    To zależy od tego jak duża miejscowość i jak popularne nazwisko. Są
    takie, które w połączeniu z imieniem nawet w Warszawie się nie powtarzają.
    A poza tym, to w GG w pole miejscowość można wpisać nie tylko nazwę
    miejscowości ale i cały adres łącznie z numerami domu i mieszkania.
    Sprawdziłem. :-)
    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 36. Data: 2006-11-13 18:45:29
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

> [...]
    > "Ustawy
    > nie stosuje się do osób fizycznych, które przetwarzają dane wyłącznie w

    Czyli jeżeli sobie przetwarzam czyjekolwiek dane osobowe, to mam do tego
    pełne prawo o ile nie robię tego w celach zarobkowych?? Czyli np. mogę sobie
    na stronie www wywiesic spisy lokatorów jakiegoś bloku/bloków i nikt mi nie
    może tego zabronic??

    Pozdrawia mPrzemek

  • 37. Data: 2006-11-13 19:00:40
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 13 Nov 2006 19:45:29 +0100, Przemek Lipski napisał(a):

> [...]
    > na stronie www wywiesic spisy lokatorów jakiegoś bloku/bloków i nikt mi nie

    Nie, bo wtedy mamy do czynienia ze zbiorem danych. A w przypadku którego
    dotyczy wątek takiego zbioru nie ma.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 38. Data: 2006-11-13 19:03:16
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <docent_paWYTNIJ

    Prawo zabrania pod rygorem kary.

    --
    --pozdr.czes

  • 39. Data: 2006-11-13 19:07:11
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    > Nie, bo wtedy mamy do czynienia ze zbiorem danych. A w przypadku którego
    > dotyczy wątek takiego zbioru nie ma.

    Czyli jedno nazwisko można, ale dwa to już jest zbiór danych ??
    Hmm, a jakby to potraktowac jako zbiór jednoelementowy ??

    Pozdrawiam Przemek

  • 40. Data: 2006-11-13 19:13:42
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "scream" <nie@
    > Bo osoba fizyczna która wpisała dane do katalogu gg nie uczyniła tego w
    > związku z działalnością zarobkową, zawodową ani dla realizacji
    > jakichkolwiek celów statutowych.

    Skad wiesz?

    > Art. 3 par. 2! I dodatkowo par. 4: "Ustawy
    > nie stosuje się do osób fizycznych, które przetwarzają dane wyłącznie w
    > celach osobistych lub domowych."!

    Wszystko pieknie i ladnie, ale...
    Tu posluzono sie cudzymi danymi i to nie w celach osobistych, ani domowych.
    Gdyby byly to dane prawdziwe, to tak - nie ma sprawy.

    Art. 1.
    1. Każdy ma prawo do ochrony dotyczących go danych osobowych.

    Wedle tego, co napisales, pozbawiasz tego prawa jednego okreslonego
    czlowieka.

    Proponuje dokladnie wczytac sie w
    Zasady przetwarzania danych osobowych
    Art. 23.
    Rozdział 4
    Prawa osoby, której dane dotyczą
    Art. 32.

    Osoba, ktora zauwazyla swoje dane w necie nie wie w jakim celu, kto je tam
    umiescil, wiec spokojnie moze zglosic sprawe do GIODO, a pozniej na policje
    za podszywanie sie pod cudze nazwisko.

    > Złośliwe, powodowane chęcią zemsty lub po prostu głupotą.

    Co nie zwalnia z odpowiedzialnosci za czyny.
    --
    --pozdr.czes