  • 1. Data: 2008-03-27 13:11:09
    Temat: czy jest prawem orzeczenie sędziego
    Od: "olob kowalski" <b...@W...gazeta.pl>

    który artykuł lub paragraf i jakiego przepisu upoważnia sędziego do wydawania
    orzeczenia lub gdybania co ustawodawca miał na myśli pisząc określony przepis
    czy jest jakikolwiek przepis a jeżeli tak to gdzie jego znajdę który
    upoważnia sędziego do interpretacji niejasnego przepisu i wydawania
    orzeczenia jak to sędziemu wydaje się jak należy stosować dany przepis

    pytam bo zauważyłem że sędziowe są takimi urodzonymi sprawiedliwymi z
    naznaczeniem tylko nie wiadomo jakim a reszta społeczeństwa to pospólstwo i
    tałatajstwo które nie rozumie przepisów nad którym to sędzia musi mieć władzę

    pytanie jest proste kto sędziemu (gdzie znajdę taki przepis) dał władzę do
    stanowienia prawa, poprawiania prawa lub gdybania co ustawodawca miał na
    mysli pisząc dany przepis
    jak ktoś z was znajdzie taki przepis będę bardzo wdzięczny

  • 2. Data: 2008-03-27 13:55:08
    Temat: Re: czy jest prawem orzeczenie sędziego
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    olob kowalski pisze:

    > pytanie jest proste kto sędziemu (gdzie znajdę taki przepis) dał władzę

    Lud. Szukaj w konstytucji.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 3. Data: 2008-03-27 16:11:34
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > mysli pisząc dany przepis
    > jak ktoś z was znajdzie taki przepis będę bardzo wdzięczny

    Sedzia nie stanowi prawa ani go nie poprawia. On dokonuje wykladni przepisu
    prawa co stanowi immanetną część procesu stosowania prawa przez kazdy organ
    (nie tylko sad).

  • 4. Data: 2008-03-27 20:59:10
    Od: "JW" <j...@m...com>

    > Lud.

    to chyba w konstytucji prl ;]

  • 5. Data: 2008-03-28 07:10:20
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Heming" <h...@w...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Sedzia nie stanowi prawa ani go nie poprawia. On dokonuje wykladni
    > przepisu prawa co stanowi immanetną część procesu stosowania prawa przez

    No a ja myślałem że wykładni przepisów prawa dokonuje Sąd Najwyższy w swoich
    uchwałach i wykładnia ta obowiązuje wszystkich sędziów. Natomiast jeżeli
    sędzia ma problemy z wykładnią to zwraca sie do Sadu Najwyższego o
    wykładnię.

    pozdr

  • 6. Data: 2008-03-28 07:29:55
    Od: "Kaiser Souza" <k...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > uchwałach i wykładnia ta obowiązuje wszystkich sędziów. Natomiast jeżeli
    > sędzia ma problemy z wykładnią to zwraca sie do Sadu Najwyższego o

    No co Ty? Zasady prawne owszem, obowiązują, ale nie przesadzałbym z tym
    obowiązkiem stosowania się do kazdej uchwały, zwłaszca, że to jest czasem
    niemożliwe. Często w rozumieniu jakiegoś zagadnieina są rozbieżnoości w
    orzecznictwie SN i różne skłdy orzekają odmiennie (np. problemy co do wyroków
    łącznych albo co do rozumienia niektórych przepisów z ustawy o ochronie praw
    lokatorów). To co ma wtedy niby robić Sąd, rozdwoić się?:) Sąd jest
    samodzielny i orzeka na podstawie i w granicach prawa, to on potem uzasadnia,
    dlaczego jego zdaniem, przepis ma być rozumiany tak, a nie inaczej. Gdyby na
    wszystko były wzory, to nie potrzeba by było sądów tylko komputery by
    wydawały wyroki :)

    pzdr
    mk

  • 7. Data: 2008-03-28 09:44:58
    Od: kam <...@...pl>

    Janek pisze:
> [...]
    > uchwałach i wykładnia ta obowiązuje wszystkich sędziów. Natomiast jeżeli
    > sędzia ma problemy z wykładnią to zwraca sie do Sadu Najwyższego o

    więc źle myślałeś

    KG

  • 8. Data: 2008-03-28 15:27:02
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 28 Mar, 08:29, "Kaiser Souza" <k...@N...gazeta.pl>
    wrote:

    > No co Ty? Zasady prawne owszem, obowiązują,

    Kogo? :-)

  • 9. Data: 2008-03-30 13:31:56
    Od: "olob kowalski" <b...@N...gazeta.pl>

    myślałem o tym że ktoś poda jakieś przepisy artukuły paragrafy to regulujące
    a tymczasem sami nie możecie tego ustalić
    takie jest prawo w polsce ściema i kpina sędziowie, prokuratorzy dorabiają
    gęby do przepisów gdybając co miał na myśli ustawodawca pisząc przepis
    polacy (mówię o sędziach prokuratorach i tzw władzy) nie dorośli do
    stosowania prawa :) bo nigdy prawa nikt nie umiał stosować prawo polskie to
    karykatura i trąd a ci co w nim pływają tzw "inteligencja" dostanie swój
    wyrok jak ich poprzednicy w katyniu :) jakim sądem sądzisz takim i ciebie
    osądzą
    hahahahahahaha