  • 11. Data: 2009-05-14 10:09:29
    Temat: Re: Funkcjonariusz a drobne wykroczenie po służbie
    Od: "Rezydent" <r...@W...gazeta.pl>

    > 2) Funkcjonariusz pokazuje legitymację. Jak wtedy wygląda procedura ?
    >

    > Teoretycznie to nic nie zmienia. Przy czym okazanie legitymacji jest trochę
    > bez sensu, albowiem nie wykonuje czynności służbowych.

    Czy podczas rutynowej kontroli drogowej czy nawet na ulicy w celu ustalenia
    tożsamości policjantowi od razu wyskakuje, że klient jest mundurowy czy aby
    to stwierdzić musi wejść do jakiejś specjalnej bazy ?

    Kiedyś było, że chyba CBA wykonywało akcję specjalną, poszli do urzędu i
    pokazali policyjne blachy, dyrektor nabrał wątpliwości, zadzwonił do
    komendanta (niewielkie miasteczko to było, więc wszyscy się znają) i
    komendant stwierdził, że policjanci są "fałszywi".

  • 12. Data: 2009-05-14 11:11:03
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Rezydent pisze:

    > Czy podczas rutynowej kontroli drogowej czy nawet na ulicy w celu ustalenia
    > tożsamości policjantowi od razu wyskakuje, że klient jest mundurowy czy aby
    > to stwierdzić musi wejść do jakiejś specjalnej bazy ?

    Nie dowie się nawet jakby chciał. Dane funkcjonariuszy zawarte są w
    bazach nie podłączonych do sieci zewnętrznych.

> [...]
    > komendanta (niewielkie miasteczko to było, więc wszyscy się znają) i
    > komendant stwierdził, że policjanci są "fałszywi".

    Pokolenie amatorów kina akcji?

    Nie masz pojęcia o czym piszesz. Nie chodziło o "fałszywych policjantów"
    tylko "fałszywe dokumenty".

    W moim przypadku chociażby nie wiem kto zadzwonił to podając moje imię i
    nazwisko niczego by się nie dowiedział (chyba, że mój przełożony w
    sprawach osobowych wyraziłby na to zgodę).

    Co do komendanta......... też nie wie wszystkiego. :)

    Moja rada. Nie drąż więcej tematu, a będziesz spał spokojniej. :)

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 13. Data: 2009-05-14 12:32:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rezydent" <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Czy podczas rutynowej kontroli drogowej czy nawet na ulicy w celu
    > ustalenia tożsamości policjantowi od razu wyskakuje, że klient jest
    > mundurowy czy aby to stwierdzić musi wejść do jakiejś specjalnej bazy ?

    Mając dane podstawowe z dokumentów nie da się ustalić w czasie
    rzeczywistym, czy dana osoba pracuje w służbach mundurowych.

> [...]
    > komendanta (niewielkie miasteczko to było, więc wszyscy się znają) i
    > komendant stwierdził, że policjanci są "fałszywi".

    Ale to na innej zasadzie. Obowiązuje taka zasada, że bez względu na
    wszystko o jakiejkolwiek akcji musi wiedzieć miejscowy dyżurny. Po to, by
    się policjanci czy inne podobne służby na wzajem nie wystrzelali.
    Podszywanie się pod Policję, to bardzo poważna sprawa i tego typu
    zgłoszenie jest traktowane priorytetowo, czyli na miejsce jedzie to, co
    jest najbliżej. To bardzo nerwowa sytuacja, zwłaszcza, gdy wszyscy tam mają
    broń. O nieszczęście nie trudno. Stąd też skoro dyżurny o akcji nie
    wiedział to było prawdopodobne, że są fałszywi. Jeszcze wykonuje się jedno
    sprawdzenie dla pewności i z prawdopodobieństwem 99,99% wiadomo, że to nie
    byli mundurowi.

  • 14. Data: 2009-05-14 12:33:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Flo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Nie dowie się nawet jakby chciał. Dane funkcjonariuszy zawarte są w
    > bazach nie podłączonych do sieci zewnętrznych.

    Eee! Wystarczy sprawdzić ubezopieczenie, ale na odpowiedź czeka się kilka
    dni.

  • 15. Data: 2009-05-14 12:44:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > wiadomości news:gufag1$ceo$2@inews.gazeta.pl...
    > Chciałbyś karać dwa razy np. za niezapięcie pasów bezpieczeństwa poza
    > służbą?? mandat i np. nagana lub upomnienie??
    > Coś ci się pomyrdało.
    > Pzdr
    > Leszek

    Pod adresem
    http://www.policja.swinoujscie.pl/pomocnik/data/lex/
    Dz.U.98.4.14.html masz
    stosowne Rozporządzenie. Zacznij czytać od §10 pkt 1 ust 1. Rzecz z resztą
    była już wielokrotnie dyskutowana tu, omawiana przez media, była
    przedmiotem nawet chyba któryś postulatów strajkowych. Zarzucano między
    innymi niekonstytucyjność tego rozwiązania, bo jedną osobę za ten sam czyn
    karze się dwukrotnie - tak naprawdę trzy, albo i więcej razy. Bo karany
    policjant nie może zostać nagrodzony, choćby zasłużył przez pewien czas,
    oraz potrąca mu się jeszcze część 13-tki.

    Nie sądziłem, ze jest jeszcze w jakaś osoba cokolwiek obeznana z prawem,
    która o tym nie wie.

  • 16. Data: 2009-05-14 14:04:46
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    > Nie sądziłem, ze jest jeszcze w jakaś osoba cokolwiek obeznana z prawem,
    > która o tym nie wie.

    Odpowiedz uczciwie, czy słyszałeś o ukaraniu dyscyplinarnym policjanta
    wcześniej ukaranego mandatem?

    Leszek

  • 17. Data: 2009-05-14 14:06:08
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

    > wiadomości news:guh4ef$7bb$1@inews.gazeta.pl...

    > Odpowiedz uczciwie, czy słyszałeś o ukaraniu dyscyplinarnym policjanta
    > wcześniej ukaranego mandatem?

    Dodajmy-za wykroczenie poza służbą.

    Pzdr
    Leszek

  • 18. Data: 2009-05-14 15:27:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > wiadomości news:guh4ef$7bb$1@inews.gazeta.pl...
    > Odpowiedz uczciwie, czy słyszałeś o ukaraniu dyscyplinarnym policjanta
    > wcześniej ukaranego mandatem?

    Oczywiście. Dawniej po prostu się przyjmowało mandat i tyle. Ale po
    wprowadzenia certyfikatów bezpieczeństwa, gdy co trzy lata sie sparwdza
    kartotekę nie da się tego ukryć, bo przy tym certyfikacie i tak to wyjdzie.

  • 19. Data: 2009-05-14 15:29:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Nostradamus" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Dodajmy-za wykroczenie poza służbą.

    Również. Zresztą stąd ta patologia z patrzeniem przez palce na mundurowych.
    Bo normalny człowiek, jak popełni wykroczenie - kto ich nie popełnia - to
    zapłaci mandat i idzie do domu. Za mundurowym ciągnie się to ponad rok.
    Więc nie dziw się, że policjanci tak, a nie inaczej do tego podchodzą.

  • 20. Data: 2009-05-14 16:55:07
    Od: "Nostradamus" <n...@w...pl>

> [...]
    > wprowadzenia certyfikatów bezpieczeństwa, gdy co trzy lata sie sparwdza
    > kartotekę nie da się tego ukryć, bo przy tym certyfikacie i tak to

    Jaką kartotekę??
    W Poznaniu policjanci-sprawcy kolizji ( w tym radiowozami) dostają mandacik
    i po sprawie. sugerujesz, że przełożeni to sprawcy przestępstwa z art.231
    KK ?

    Pzdr
    Leszek