  • 31. Data: 2009-05-14 18:28:47
    Temat: Re: Funkcjonariusz a drobne wykroczenie po służbie
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Upomnienie, to mniejsza sprawa. Właśnie kwestia finansowa, czyli ta "13".

    No tak, ale przy rozmowie dyscyplinującej "13" nie obcinano, a teraz
    upomnienie i ciach.

    --
    Florian Marzejewski
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com

  • 32. Data: 2009-05-14 18:30:03
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Nostradamus pisze:

    > Wyjdzie, że był legitymowany czy mandatem ukarany za picie piwa na ulicy?

    Fakt legitymowania, powód i sposób zakończenia jeśli ukarano.

  • 33. Data: 2009-05-14 18:33:01
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Nostradamus pisze:

    > Może być też czynną napaścią jak trafi policjanta legitymacją w oko.

    Pisałem poważnie, a nie dla jaj.
    Jeśli okazując legitymację żąda odstąpienia od czynności to sprawa jest
    jasna (są wyjątki, kiedy ma takie uprawnienia w związku z wykonywanymi
    czynnościami służbowymi ale to inna bajka).

  • 34. Data: 2009-05-14 19:36:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Flo" <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Dlatego piszę ogólnikowo.
    > Troszkę latek w tym robiłem ale teraz już posługuję się zwrotem "w stanie
    > spoczynku" :)

    Ja jeszcze nie, ale też kilka latek juz sie bawię. Musiałeś odejść chwilę
    temu, b o ostatnio się trochę w tej materii pozmieniało. Było kilka
    przykrych sytuacji, kiedy właśnie ktoś partyzantkę odwalał. Toterz podjęto
    środki zaradcze i raczej przełozeni pilnują, by stosowne sparwdzenia i
    rejestracje były, zanim się coś zrobi. Zwłąszcza, jak sie działa na
    sąsiednim terenie.

  • 35. Data: 2009-05-14 19:38:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > No tak, ale przy rozmowie dyscyplinującej "13" nie obcinano, a teraz
    > upomnienie i ciach.

    teraz zdaje się to też zależy od przełożonego. Ostatnio koleżanka miał
    kolizję z własnej winy (drobne otarcie), mandat przyjęła, ale z tego co
    wiem właśnie podjęto decyzję, że sprawa błacha i dycyplinarnie nie będzie
    karana.

  • 36. Data: 2009-05-15 07:54:01
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > podjęto środki zaradcze i raczej przełozeni pilnują, by stosowne
    > sparwdzenia i rejestracje były, zanim się coś zrobi. Zwłąszcza, jak sie

    Od roku nie pracuję w terenie, a od stycznia na emeryturze.

    Co do informowania gospodarza terenu na którym się pracuje to na
    publicznym forum więcej pisać już nie można bo wkraczamy w materiały
    niejawne (przynajmniej z mojej strony).

  • 37. Data: 2009-05-16 10:50:03
    Od: " Qt 007" <q...@W...gazeta.pl>

    mam pyt do znawcow tematu, czy dzialania opisane tu
    http://detektywtorun.pl/index.php?dzial=oferta&typ=d
    owody
    http://detektywtorun.pl/index.php?dzial=oferta&typ=w
    eryfikacja
    tesz wymaggaja zgloszenia dzialan na miejscowym komisariacie ?

    widuje sie osoby, ktore niby bez celu siedza sobie w samochodzie i patrza,
    oczywiscie nikt nikomu nie zabrania siedzenia i patrzenia, ale tyle sie
    pisze: http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/67/288/
    mowi w telewizorze takze tu:
    http://bezpieczenstwo-osobiste.com/
    aby zwracac uwage na dziwne rzeczy, podejrzane osoby...

    Krotki telefon 997 nie zawsze, ale powoduje przyjazd patrolu. Powod
    legitymowania: "Mieszkancy zglosili, ze Pan tu obcy i siedzi zbyt dlugo".
    Oczywiscie rozmowa z policjantami grzeczna, policjanci tylko zanotowali i
    poszli. Jesli cos sie w rejonie wydazy maja punkt zaczepienia.

  • 38. Data: 2009-05-16 12:42:03
    Od: Flo <f...@N...gazeta.pl>

    Qt 007 pisze:

> [...]
    eryfikacja
    > tesz wymaggaja zgloszenia dzialan na miejscowym komisariacie ?

    Nie

> [...]
    > Oczywiscie rozmowa z policjantami grzeczna, policjanci tylko zanotowali i
    > poszli. Jesli cos sie w rejonie wydazy maja punkt zaczepienia.

    Dlatego tego typu firmy prowadzą ścisłą dokumentację, która jest jednak
    chroniona przed dostępem (również policji).
    Mundurowemu, który mnie legitymuje musi wystarczyć moje tłumaczenie i
    posiadane dokumenty. W zasadzie nawet nie dowie się co robię bo nie musi.
    Siedzę i patrzę - wystarczy. :)