  • 1. Data: 2009-05-13 15:42:33
    Temat: Niechciana przesyłka
    Od: grzehorz <g...@t...pl>

    Pewne wydawnictwo wydzwania do firm i proponuje wysłanie darmowej gazetki,
    żeby sobie ją zobaczyć. Przychodzi darmowy egzemplarz - numer specjalny, z
    nim jakaś tam umowa. Nie podoba mi się to, ceny horendalne więc wyrzucam do
    kosza.
    Po jakimś czasie przychodzi egzemplarz płatny z fakturą za prenumeratę, za
    numer specjalny i za pakowanie i przesyłkę.
    Dzwonię do rzeczonego wydawnictwa a pani, że rozmawiał ktoś z nami i chcieli
    egzemplarz darmowy i że teraz trzeba płacić i że to wszystko zgodnie z
    art. 592 § 2 K.C.
    Szukam jakiejś podstawy która pozwoli pokazać, że ja z nimi nie zawarłem
    żadnej umowy. Bo z tego co wyczytałem w rzeczonym art. 592 § 2 K.C., trzeba
    zawrzeć jakąkolwiek umowę lub wyrazić jakąkolwiek chęć zakupienia a nie
    tylko chęć zobaczenia numeru darmowego.

  • 2. Data: 2009-05-13 15:59:05
    Temat: Re: Niechciana przesyłka
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    grzehorz wyskrobał(a):
> [...]
    > 2 K.C., trzeba zawrzeć jakąkolwiek umowę lub wyrazić jakąkolwiek chęć
    > zakupienia a nie tylko chęć zobaczenia numeru darmowego.

    Trzeba postawić sprawę inaczej. Niech oni pokazują, że zawarłeś z nimi umowę
    sprzedaży rzeczy na próbę. Mogą Cię straszyć, wydzwaniać, nękać, ale - o ile
    nic nie podpisywałeś - to w sądzie będzie im bardzo ciężko.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2009-05-13 17:29:31
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    .B:artek. pisze:

> [...]

    po prostu nie płać. będa ci wysyłać wezwania do zapłaty, potem bedzie to
    wysyłać firma windykacyjna, potem druga firma windykacyjna. potem dadzą
    spokój.

    oczywiscie do mnie regularnie dzwonią z pytaniami: "dzwonią z zusu i
    chcieli rozmawiać z osobą, która sie rozlicza z zusem"

    najcześciej pierwsze moje pytanie: "Czy dzownoni Pani/Pan z firmy
    "Wxxxx i Pxxxxx" ? tak. dziekuję, proszę nie dzownić więcej i odkładam
    słuchawkę.

    oczywiście "zusem" podmienia się co jakiś miesiąc na:
    "urzędem skarbowym", "zajmuje się kadrami", "zajmuje się siecią
    komputerową" itp

    Wojtek

  • 4. Data: 2009-05-13 17:33:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > trzeba zawrzeć jakąkolwiek umowę lub wyrazić jakąkolwiek chęć zakupienia
    > a nie tylko chęć zobaczenia numeru darmowego.

    By już bardzo sie w teorię nie zagłębiać odpisz im, że żadnej gazety nie
    zamawiałeś i omyłkowo przesłany do ciebie nuemr znajduje się w Twojej
    siedzibie do odbioru. Jeśli chcą, byś im odesłał, to niech z góry przyślą
    opłatę za przesyłkę oarz usługę pakowania - załóżmy 30 zł. Raz, nie więcej,
    ale listem poleconym. Więcej nie odpisuj, chyba, że przyjdzie coś z sądu.
    Wówczas odpowiedź na pozew, że Ty niczego nie zamawiałeś. Niech oni pokażą,
    ze mają dowód na zamówienie.

  • 5. Data: 2009-05-14 09:09:46
    Od: grzehorz <g...@t...pl>

    grzehorz wrote:

    Dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi.
    W między czasie znazłem jeszcze coś, co myślę, że wystarczy każdemu kto
    będzie miał podobny problem:
    http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/122793DE
    Na czasie i idealnie na temat.