    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Frankowicze
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5da57b9a$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    <5da5ee6a$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <5da6272c$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <5da69b8f$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <5da6b980$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <5da6f9d0$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <5da6fc47$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <5da702e7$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <5da753ec$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <5da8649f$0$553$65785112@news.neostrada.pl>
    <5da93d59$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Fri, 18 Oct 2019 09:25:29 +0200

    Dnia Fri, 18 Oct 2019 06:19:38 +0200, Shrek napisał(a):

    > Może po prostu starczy, że na podstawie tego przepisu nie wpiszą zmiany
    > do księgi wieczystej?

    Co by nam otwieralo szerokie pole do dyskusji - umowa wazna czy
    niewazna :-)

    Wiec siegamy dalej

    Art. 73.
    § 1. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną,
    czynność dokonana bez zachowania zastrzeżonej formy jest nieważna
    tylko wtedy, gdy ustawa przewiduje rygor nieważności.

    § 2. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej inną formę
    szczególną, czynność dokonana bez zachowania tej formy jest nieważna.
    Nie dotyczy to jednak wypadków, gdy zachowanie formy szczególnej jest
    zastrzeżone jedynie dla wywołania określonych skutków czynności
    prawnej

    I ciekawy art 74.

    Czyli Liwiusz wprowadzil nas/mnie w maly blad z tym rygorem
    niewaznosci :-P

    Ale czy "powinna" to samo co zastrzega ? :-)

    J.