  • Date: Sun, 29 Mar 2009 20:09:56 +0200
    From: castrol <j...@w...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Firma zawiesila wyplate zatwierdzonych premii

    Icek pisze:

    > cos tu krecisz. Nagrode mial zatwierdzac prezes (takie prawo okreslil
    > regulamin). Oceny dokonal kazdego pracownika przelozony. Nikt zatem
    > jeszcze formalnie nie podjal decyzji o wyplacie premii.

    Co krece? Nagroda regulaminowa wynosi 4% + % w zaleznosci od oceny
    rocznej. Trudno aby to Prezes przeprowadzal ocene roczna kazdego z
    pracownikow. Po tej ocenie rocznej kazdy z pracownikow otrzymal maila na
    swoja skrzynke z informacja, ze nagroda roczna zostanie wyplacona
    kazdemu pracownikowi do konca marca. Czego jeszcze nie rozumiesz?

    > Nie bylo by problemu gdyby mail byl znany ale w mojej ocenie napewno nie
    > wygladal on:
    >
    > "Szanowna Pani XXX YYY, Zostala pani przyznana decyzja moja nagroda roczna w
    > wysokosci XXX zlotych platna do konca marca".

    No to zostal wyslany wlasnie miej wiecej taki mail, tylko bez
    wymieniania kazdego pracownika z imienia i nazwiska.
    Wysokosc nagrody wynika z regulaminu i zalezne jest od oceny rocznej.
    Wszystko w tym oficjalnym mailu bylo napisane.

    > Dostales (czy Twoja zona) maila o tresci "Informuje, ze nagrody roczne
    > wyplacone beda pracownikom do konca marca" co nalezy bardziej rozumiec jako
    > ustalenie terminu wyplaty a nie jednostkowej decyzji o wysokosci i terminie
    > wyplaty dla kazdego pracownika.

    Wysokosc i termin zostaly ustalone i w regulaminie i w mailu. Nagroda
    jest okreslona w % poniewaz kazdy z pracownikow zarabia inaczej.

    > W jednym z postow twierdzisz inaczej ale twierdzenia te nie do konca sa
    > zgodne z poczatkowymi zalozeniami.

    Jak inaczej?

    > Do tego w mojej ocenie blednie
    > interpretujesz regulamin, ktory w mojej ocenie daje prezesowi prawo
    > zawieszenia wyplaty premii. Moze zatem i maila tez blednie interpretujesz.

    Jak moge blednie interpretowac cos co jest czarno na bialym? Ja te
    wszystkie dokumenty widzialem, zapisy odnosnie nagrody tutaj przepisalem.

    Jacek Kustra