  • 11. Data: 2008-06-04 10:09:47
    Temat: Re: Firma przesyła mi nieprawdziwe faktury - co mam robić???
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 04 czerwiec 2008 11:42
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g25o2e$5pn$4@news.onet.pl>):

    > Nic takiego z opisu autor wątku nie wynika.

    Ale istnieje takie niebezpieczeństwo

    > Ale to nie sprzedawca poświadcza nieprawdę. Jeśli pójdę do sklepu i
    > poproszę fakturę na firmę, której nie reprezentuje, to jakie
    > przestępstwo popełnia sprzedawca?

    A ktoś mówi, że sprzedawca? Śledztwo wykaże kto.

    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 12. Data: 2008-06-04 10:14:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z środa 04 czerwiec 2008 11:42
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g25o2e$5pn$4@news.onet.pl>):

    > Ale istnieje takie niebezpieczeństwo

    Jak to było? Narzędzie gwałtu każdy mężczyzna nosi przy sobie? :) Mam
    w domu drukarkę. Powinienem być skazany za sprowadzanie
    niebezpieczeństwa drukowana faktur z odroczonym terminem płatności na
    Bogu ducha winne firmy?

    > A ktoś mówi, że sprzedawca? Śledztwo wykaże kto.

    Obawiam się, że tutaj żadnego paragrafu się nie znajdzie.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 13. Data: 2008-06-04 10:30:57
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 4 Cze, 11:52, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Pozostaje pytanie: Jaka jest w tym wina sprzedawcy? Może ktoś włamał
    > się na konto klienta i kupuje coś na jego dane?
    >
    > I w ogóle jakie szkody ponosi w związku z tym klient?
    >
    > --
    > Pozdrawiam!
    > Liwiusz
    > Masz wierzytelność i chcesz ją sprzedać lub potrzebujesz pomocy w jej
    > egzekucji =>http://www.kwm.net.pl

    Spojrz na swoj podpis, faktura wystawiona jest wierzytelnosc. I mozna
    ja sprzedac. I potem trzeba bedzie udowadniac ze faktury sa wyssane z
    palca.

  • 14. Data: 2008-06-04 10:38:47
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    > Pozostaje pytanie: Jaka jest w tym wina sprzedawcy? Może ktoś włamał się
    > na konto klienta i kupuje coś na jego dane?
    >
    > I w ogóle jakie szkody ponosi w związku z tym klient?

    no właśnie nie ponosi szkody dlatego policja się tym raczej nie zajmie z tej
    strony... ale jeśli wystawia np. faktury na jego firmę z jakiegoś jednak
    powodu i mimo, że ten sprzedawca został poinformowany o fakcie, że jest coś
    nie tak bo on nic nie kupuje... to tutaj jest wina sprzedawcy i US wyjaśnia
    często takie wystawianie fikcyjnych faktur i tutaj mają zastosowanie już po
    ew. kontroli przepisy nawet przeciez 299kk prania brudnych pieniędzy. lewymi
    fakturami pozorowaną sprzedażą wprowadza się np. "brudne" pieniądze do
    obrotu, prawda?

    oczywiście teoretycznie, bo aż tak głupi żeby wysyłać jeszcze takie faktury
    klientom to przecież ten sprzedawca by nie był gdyby chodziło o 299kk, ale
    sytuacja jest jednak dziwna.

    pzdr,
    dkzzzzzzzzz.

  • 15. Data: 2008-06-04 10:40:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Spojrz na swoj podpis, faktura wystawiona jest wierzytelnosc. I mozna
    > ja sprzedac. I potem trzeba bedzie udowadniac ze faktury sa wyssane z
    > palca.

    Tylko że tutaj nikt od nikogo nie chce pieniędzy, bo nie są to
    faktury na kredyt (a przynajmniej autor nic na ten temat nie pisze).
    Problemem jest to, że są wykorzystywane jego dane osobowe (skarga do
    Giodo jest bezzasadna, bo to firma), oraz zapychana jego skrzynka
    mailowa. Swoją drogą dziwię się, dlaczego sklep - pomimo reakcji klienta
    - nic z tym nie robi. Jednak nie jest to problem karny, tylko raczej
    wynikający z bałaganu panującego w tym sklepie.

  • 16. Data: 2008-06-04 10:41:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    dekazzze pisze:

    > oczywiście teoretycznie, bo aż tak głupi żeby wysyłać jeszcze takie faktury
    > klientom to przecież ten sprzedawca by nie był gdyby chodziło o 299kk, ale
    > sytuacja jest jednak dziwna.

    I jeszcze wysyłać takie faktury mailem... Nie szukałbym tutaj na siłę
    świadomego działania sprzedawcy.

  • 17. Data: 2008-06-04 10:45:40
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    > I jeszcze wysyłać takie faktury mailem... Nie szukałbym tutaj na siłę
    > świadomego działania sprzedawcy.

    nie istotne czy świadome, jednak został wezwany do zaprzestania bez efektów
    i US przecież się tym zajmie na zgłoszenie. Poza tym nie ma nigdzie nic o
    mailu, choć to prawdopodobne przy sklepie internetowym.

    pzdr,
    dkzzzzzzzz.

  • 18. Data: 2008-06-04 11:02:57
    Od: g...@y...com

    Dziękuje za wypowiedzi, oto moje dodatkowe wyjaśnienia:
    Nikt mi nie zapycha skrzynki mailowej, opieczętowane faktury VAT są mi
    przesyłane poczta. W rubryce "forma zapłaty" pisze "przelew". Ja
    oczywiście żadnego przelewu nie zrobiłem. Towaru nie dostałem bo
    niczego nie zamawiałem.
    Faktycznie, nie odniosłem NA RAZIE żadnej szkody i w tym sęk, bo nie
    wiem co konkretnie mam zarzucić tej zwariowanej firmie. Jako osoba
    fizyczna nie mam prawa po prostu zażądać kontroli od jakiejkolwiek
    instytucji. Mogę tylko zgłosić skargę. ALE NA CO??? I komu się skarżyć
    by to było skuteczne i dotkliwe dla tej firmy?
    Przesyłam pozdrowienia

  • 19. Data: 2008-06-04 11:08:12
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    > Użytkownik <g...@y...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    < przesyłane poczta. W rubryce "forma zapłaty" pisze "przelew". Ja
    > oczywiście żadnego przelewu nie zrobiłem. Towaru nie dostałem bo

    Czy tam jest napisane, że ZAPŁACONO, że nie pozostało nic do zapłaty czy coś
    w tym rodzaju? bo jeśli nie, to możesz to potraktować jako potencjalne
    wyłudzenie.. Ponieważ nie wiesz czy tam ktoś zapłacił czy ten przelew to
    masz Ty wykonać to możesz zgłosić na policję. Ktoś tam przesłucha sprzedawcę
    i wszystko się wyjaśni...

> [...]
    > instytucji. Mogę tylko zgłosić skargę. ALE NA CO??? I komu się skarżyć
    > by to było skuteczne i dotkliwe dla tej firmy?

    możesz zgłosić do US, ale w tym przypadku chyba może być policja.

    pzdr,
    dkzzzzzzzz.

  • 20. Data: 2008-06-04 11:09:29
    Od: g...@y...com

    Jeszcze jedno: jestem przekonany, że sytuacja jest wynikiem totalnego
    bałaganu w rzeczonej firmie. Ale jego potencjalne konsekwencje mogą
    być dla mnie bardzo groźne. Dostaję faktury, z których wynika, że mam
    zapłacić (??? chyba mam zapłacić???) za kosztowny towar, którego moje
    oczy nie widziały... Ktoś ten towar sobie odbierze a komornik zapuka
    do mnie...