  • 1. Data: 2008-06-04 09:28:31
    Temat: Firma przesyła mi nieprawdziwe faktury - co mam robić???
    Od: g...@y...com

    Witam,
    Trzy lata temu kupiłem w internecie aparat cyfrowy. Natomiast dwa lata
    temu ze sklepu internetowego zaczęły przychodzic na mój adres pocztowy
    faktury VAT na sprzęt którego NIE ZAMAWIAŁEM ANI NIE KUPOWAŁEM. I są
    to faktury na bardzo drogie rzeczy. Moje e-maile do firmy pozostają
    bez odpowiedzi, bez odpowiedzi pozostały również dwa pisma z
    protestami, które wysłałem listem poleconym.
    Boję się, że ktoś wykradł moje dane osobowe i robi z nimi jakies lewe
    interesy.
    Poradźcie mi proszę, co mam zrobić. Do jakiesj instytucji złożyć
    skargę aby zdecydowanie ukrócić proceder z tymi fakturami? Generalny
    Inspektor Ochrony Danych Osobowych? Państwowa Inspekcja Handlowa?
    Urząd Skarbowy??? Na naruszenie jakich moich praw mogę się powołać?
    Nie wiem, czy wogóle mogę się skarżyć skoro na razie na żadne jakieś
    straty nie zostałem narażony, ale czuję, że mogą być z tego kłopoty...
    Z góry dzieki za wszelkie sugestie.

  • 2. Data: 2008-06-04 09:35:39
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 4 Cze, 11:28, g...@y...com wrote:
> [...]
    > Nie wiem, czy wogóle mogę się skarżyć skoro na razie na żadne jakieś
    > straty nie zostałem narażony, ale czuję, że mogą być z tego kłopoty...

    Zglos na policji oszustwo i probe wyludzenia.

  • 3. Data: 2008-06-04 09:38:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Zglos na policji oszustwo i probe wyludzenia.

    ROTFL :) A co firma chce wyłudzić i jak oszukuje?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-06-04 09:38:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 04 czerwiec 2008 11:38
    (autor Liwiusz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g25nqk$5pn$2@news.onet.pl>):

    > ROTFL :) A co firma chce wyłudzić

    Pieniądze

    > i jak oszukuje?

    wystawia dokumenty poświadczające nieprawdę.
    --
    Tristan
    napisz tu: k...@s...pl a...@g...com

  • 5. Data: 2008-06-04 09:41:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    SzalonyKapelusznik pisze:

    > Zglos na policji oszustwo i probe wyludzenia.

    Od dłuższego już czasu na grupach zgłoszenie oszustwa jest
    uniwersalną poradą niemal na wszystko.

    Nie dostałeś zamówionego produktu z allegro? Zgłoś oszustwo!
    Telewizor ci się zepsuł? Zgłoś oszustwo!
    Operator telekomunikacyjny źle naliczył opłatę? Zgłoś oszustwo!
    Sprzedawca nie odpowiedział na reklamację? Zgłoś oszustwo!

    Trochę opamiętania!

  • 6. Data: 2008-06-04 09:42:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z środa 04 czerwiec 2008 11:38
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g25nqk$5pn$2@news.onet.pl>):

    > Pieniądze

    Nic takiego z opisu autor wątku nie wynika.

    > wystawia dokumenty poświadczające nieprawdę.

    Ale to nie sprzedawca poświadcza nieprawdę. Jeśli pójdę do sklepu i
    poproszę fakturę na firmę, której nie reprezentuje, to jakie
    przestępstwo popełnia sprzedawca?

  • 7. Data: 2008-06-04 09:47:37
    Od: "tamara_k" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik <g...@y...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    Na fakturze są dane firmy. Znajdź urząd skarbowy któremu ona podlega i
    zadzwoń, zapytaj co z tym zrobić. a potem wyslij pismo poleconym do US.

  • 8. Data: 2008-06-04 09:49:12
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    > Nic takiego z opisu autor wątku nie wynika.

    chyba oszustwo, że firma mu przysłała fakturę bez towaru i jeśli jest na
    fakturze "zapłacono gotówką" to oczywiście wystąpić o zwrot pieniędzy hahaha
    tylko kto tu będzie oszustem?

    > Ale to nie sprzedawca poświadcza nieprawdę. Jeśli pójdę do sklepu i
    > poproszę fakturę na firmę, której nie reprezentuje, to jakie przestępstwo
    > popełnia sprzedawca?

    niestety ale sprzedawca upominany powinien zaprzestać wystawiania takich
    lipnych faktur i należy się z nim skutecznie skontaktować a i zgłoszenie do
    jego US może wywołać skutecznie odpowiednią kontrolę.

    pzdr,
    dkzzzzzzzzzz.

  • 9. Data: 2008-06-04 09:52:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    dekazzze pisze:

    > niestety ale sprzedawca upominany powinien zaprzestać wystawiania takich
    > lipnych faktur i należy się z nim skutecznie skontaktować a i zgłoszenie do
    > jego US może wywołać skutecznie odpowiednią kontrolę.

    Pozostaje pytanie: Jaka jest w tym wina sprzedawcy? Może ktoś włamał
    się na konto klienta i kupuje coś na jego dane?

    I w ogóle jakie szkody ponosi w związku z tym klient?

  • 10. Data: 2008-06-04 10:02:37
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@p...onet.pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Nic takiego z opisu autor wątku nie wynika.

    > Ale to nie sprzedawca poświadcza nieprawdę. Jeśli pójdę do sklepu i
    > poproszę fakturę na firmę, której nie reprezentuje, to jakie
    > przestępstwo popełnia sprzedawca?

    Jeśli "sprzedawca" został poinformowany o tym że wystawia faktury
    "nie odpowiadające prawdzie" a mimo to (uparcie) wystawia *kolejne*
    to sytuacja prawna jest już "nieco inna" (IMHO).

    Czym innym jest zbłądzić raz a czym innym uparcie powtarzać błąd.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@p...onet.pl : a...@x...wp.pl
    Błoto stwarza czasem pozory głębi.