  • 1. Data: 2008-06-04 10:27:00
    Temat: Rower, cześci na firmę
    Od: "ascanio" <a...@g...pl>

    Mam firmę, do tej pory prywatny rower używałem w celach firmowych. Niestety
    "siadła" rama, czy mogę nową wrzucić w koszty działalności? - cena ramy około 4
    tys. zł.

    Rower można:
    http://www.zm.org.pl/?a=rower-podatki

    jak jest z częściami?

  • 2. Data: 2008-06-04 23:12:44
    Temat: Re: Rower, cześci na firmę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jun 2008, ascanio wrote:

    > Mam firmę, do tej pory prywatny rower używałem w celach firmowych.

    ...czyli prywatnych. Tak samo prywatnych jak te pierwsze.
    No chyba że masz spółkę handlową, ale wtedy spółka powinna podatek
    zapłacić (od nieodpłatnego swiadczenia :>).

    Rekomenduję NTG i wybrać się na .prawo.podatki :)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-06-05 08:10:13
    Od: "dilivio" <d...@g...pl>

    ascanio wrote:

    > Mam firmę, do tej pory prywatny rower używałem w celach firmowych.
    > Niestety "siadła" rama, czy mogę nową wrzucić w koszty działalności?
> [...]

    Nie wiem jak jest tak drogimi częściami. Mam rower wpisany "na stan"
    jednoosoboewej działalności gospodarczej jako środek transportu do
    klientów, podobnie jak samochód. I tak samo jak w przypadku auta
    odliczam wszelkie naprawy. Np. ostatnio stuknął mnie zdrowo facet na
    ścieżce rowerowej, rower wyremontowałem za jego pieniądze (ok. 700 zł),
    a wydatki odliczyłem.

    --
    dilivio

  • 4. Data: 2008-06-05 08:11:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    dilivio pisze:

> [...]
    > odliczam wszelkie naprawy. Np. ostatnio stuknął mnie zdrowo facet na
    > ścieżce rowerowej, rower wyremontowałem za jego pieniądze (ok. 700 zł),

    Oczywiście zaksięgowałeś to co od niego dostałeś jako dochód?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-06-05 08:12:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Oczywiście zaksięgowałeś to co od niego dostałeś jako dochód?
    ^^^^^^

    Przychód.

  • 6. Data: 2008-06-05 11:41:07
    Od: "dilivio" <d...@g...pl>

    Liwiusz wrote:

    > ^^^^^^
    >
    > Przychód.

    No nie. Z powodu tego, że nic mi się nie stało tylko rower był
    pokiereszowany rozliczyliśmy się z ręki do ręki. Jak powinienem
    zaksięgować taki przychód? Czy nie można potraktować naprawy po prostu
    jako remont roweru, który i tak miałem w planach z powodu jego
    intensywnej eksploatacji?

    --
    dilivio

  • 7. Data: 2008-06-05 11:43:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    dilivio pisze:

> [...]
    > zaksięgować taki przychód? Czy nie można potraktować naprawy po prostu
    > jako remont roweru, który i tak miałem w planach z powodu jego

    Jeśli otrzymałbyś ubezpieczenie od ubezpieczyciela, to powinieneś to
    zaksięgować jako przychód. Jeśli wtedy roweru nie naprawisz, to będzie
    on Twoim dochodem, jeśli naprawisz, koszty naprawy skompensują się z
    odszkodowaniem (jeśli będą mniejsze, to będziesz miał niewielki dochód).

    IMHO tak samo powinieneś postąpić przy odszkodowaniu uzyskanym od
    sprawcy "do ręki". I jeśli kiedykolwiek (do okresu przedawnienia) US-owi
    uda się taką transakcję udowodnić, to możesz zostać (imho) ukarany.

  • 8. Data: 2008-06-05 14:38:42
    Od: "dilivio" <d...@g...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > sprawcy "do ręki". I jeśli kiedykolwiek (do okresu przedawnienia)
    > US-owi uda się taką transakcję udowodnić, to możesz zostać (imho)

    Dzięki za informacje

    --
    dilivio

  • 9. Data: 2008-06-05 18:02:33
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "ascanio" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Niestety
    > "siadła" rama, czy mogę nową wrzucić w koszty działalności? - cena ramy

    Daj spokój z ramą i kup sobie kilka rowerów za tę kasę...

    Pozdro Przemek