  • 21. Data: 2008-06-04 11:15:22
    Temat: Re: Firma przesyła mi nieprawdziwe faktury - co mam robić???
    Od: g...@y...com

    > Czy tam jest napisane, że ZAPŁACONO, że nie pozostało nic do zapłaty czy coś
    > w tym rodzaju?

    Nie, zawsze tam pisze "Forma zapłaty: przelew". "Pozostało do zapłaty
    1 900 zł w terminie 0 (zero) dni)"

    bo jeśli nie, to możesz to potraktować jako potencjalne
    > wyłudzenie.. Ponieważ nie wiesz czy tam ktoś zapłacił czy ten przelew to
    > masz Ty wykonać to możesz zgłosić na policję. Ktoś tam przesłucha sprzedawcę
    > i wszystko się wyjaśni...

    Ale ja jestem z Krakowa a firma z Gdańska. Nie chcę łazić po
    policjach, wolałbym pismo złożyc...

  • 22. Data: 2008-06-04 11:25:53
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:g25rgr$5pn$15@news.onet.pl...

    > I jeszcze wysyłać takie faktury mailem... Nie szukałbym tutaj
    > na siłę świadomego działania sprzedawcy.

    ZTCP nie było nic o mailu: "(...) ze sklepu internetowego
    zaczęły przychodzic na mój adres pocztowy faktury VAT (...)"

    MBSZ chodzi o adres pocztowy, wykorzystywany przez Pocztę
    Polską i firmy kurierskie, a nie o adres poczty elektronicznej.

    Maciek

  • 23. Data: 2008-06-04 11:26:53
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik <g...@y...com> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    Jeszcze jedno: jestem przekonany, że sytuacja jest wynikiem totalnego
    bałaganu w rzeczonej firmie. Ale jego potencjalne konsekwencje mogą
    być dla mnie bardzo groźne. Dostaję faktury, z których wynika, że mam
    zapłacić (??? chyba mam zapłacić???) za kosztowny towar, którego moje
    oczy nie widziały... Ktoś ten towar sobie odbierze a komornik zapuka
    do mnie...

    a potem jeszcze US zapyta skąd miałeś tyle kasy na zakupy :-)

  • 24. Data: 2008-06-04 14:12:47
    Od: "Troll" <w...@d...mnie>

    >W odpowiedzi na pismo z środa 04 czerwiec 2008 11:38
    > (autor Liwiusz
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <g25nqk$5pn$2@news.onet.pl>):

    > Pieniądze

    > wystawia dokumenty poświadczające nieprawdę.

    na bank to proforma

  • 25. Data: 2008-06-04 14:31:36
    Od: g...@y...com

    > na bank to proforma

    NIE. To oryginal faktury za skreslonym odręcznie słowem "kopia". Na
    dole jest pieczątka i czytelny podpis osoby wystawiającej...

  • 26. Data: 2008-06-04 15:40:11
    Od: "dekazzze" <d...@g...pl>

    Użytkownik <g...@y...com> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...

    > Nie, zawsze tam pisze "Forma zapłaty: przelew". "Pozostało do zapłaty
    > 1 900 zł w terminie 0 (zero) dni)"

    > Ale ja jestem z Krakowa a firma z Gdańska. Nie chcę łazić po
    > policjach, wolałbym pismo złożyc...

    no to pismo do prukuratury o przestępstwie z art 286§1kk, próbie wyłudzenia
    pieniędzy i tyle.

    pzdr,
    dkzzzzzzzzzz.

  • 27. Data: 2008-06-04 23:08:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jun 2008, Liwiusz wrote:

    > I jeszcze wysyłać takie faktury mailem...

    Na .podatki wyraźnie napisał że chodzi o "papiery".
    Podpisane.

    > Nie szukałbym tutaj na siłę
    > świadomego działania sprzedawcy.

    Ale możliwości wystąpienia do sądu o wyrok nakazowy z przedłożeniem
    f-ry nie zaprzeczasz?
    Oczywiście byłoby to oszustwo, ale...

    pzdr, Gotfryd

  • 28. Data: 2008-06-05 14:57:46
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 04-06-2008 o 11:41:02 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    napisał(a):

    > Od dłuższego już czasu na grupach zgłoszenie oszustwa jest
    > uniwersalną poradą niemal na wszystko.

    nie tylko oszustwo ale takze calkiem mozliwe, ze podrabianie podpisu.
    bowiem aby wystawic fakture vat na towar dla firmy i wyslac ja poczta
    to trzeba miec najpierw miec KP - dowod dostarczenia towaru, a na nim
    podpis upowaznionego do odbioru towaru.
    jezeli wystawiaja bez KP to juz p jest podejrzenie oszustwa.

    np w krakowie jest dzielnica gdzie w ciagu roku w promieniu 300 nagle
    powstaly
    ze 4 sklepy z winami. ruchu tam nie ma a te jak staly tak stoja - od razu
    widac ze to tylko przykrywka do wprowadzania lewej kasy do obrotu

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 29. Data: 2008-06-05 14:59:02
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 04-06-2008 o 13:09:29 <g...@y...com> napisał(a):

> [...]
    > zapłacić (??? chyba mam zapłacić???) za kosztowny towar, którego moje
    > oczy nie widziały... Ktoś ten towar sobie odbierze a komornik zapuka

    faktury przychodzily poleconym ?

    leon

  • 30. Data: 2008-06-05 15:16:32
    Od: g...@y...com

    > faktury przychodzily poleconym ?

    Nie, list zwykły. Ale oczywiście przychodziły bez mojego podpisu bo ja
    nikogo nie upoważniałem do wystawiania faktur bez mojego podpisu...