  • 41. Data: 2004-12-13 23:24:46
    Temat: Re: Firma Kruk i ich niezwykła rozrzutność
    Od: Arek <a...@e...net>

    Tomasz Waszczyński rzecze:
    > Bingo! _Zamordowanego_.

    A pewnemu małżeństwu przyznano 25 tys. za to, że bank nie usunął ich
    danych osobych ze swojej bazy.

    Jak na to się zapatruje Twoje medium?

    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 42. Data: 2004-12-13 23:30:14
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Tomasz Waszczyński" <w...@w...org> napisał w wiadomości

    > Bingo! _Zamordowanego_.

    Owa kwota miala za zadanie wyrownac :
    - koszty pogrzebu i pomnika
    - utracone na skutek rozstroju zdrowia dochody
    - koszty leczenia ww rozstroju zdrowia.

    Ja tu jednak pewna analogie dostrzegam.

    --
    http://42.pl/url/9IP
    Cos nowego z okazji swieta proletaryjatu

  • 43. Data: 2004-12-14 19:34:48
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    Użytkownik "js" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Owa kwota miala za zadanie wyrownac :
    > - koszty pogrzebu i pomnika
    > - utracone na skutek rozstroju zdrowia dochody
    > - koszty leczenia ww rozstroju zdrowia.
    >
    > Ja tu jednak pewna analogie dostrzegam.

    Ja dostrzegnę, jeśli ten molestowany przez Kruka umrze _z powodu_
    molestowania i komuś się uda to udowodnić.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 44. Data: 2004-12-14 19:45:00
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    > A pewnemu małżeństwu przyznano 25 tys. za to, że bank nie usunął ich
    > danych osobych ze swojej bazy.
    >
    > Jak na to się zapatruje Twoje medium?

    Ale wiesz - mogli jakąś szkodę z tego powodu ponieść. Np. nie dostali gdzieś
    kredytu z tego powodu i musieli wziąć droższy. Nie znam stanu faktycznego,
    więc cieżko się ustosunkować.

    Pomysłu na przyznanie zadośćuczynienia nie mam w tej chwili.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 45. Data: 2004-12-14 19:59:55
    Od: "js" <j...@i...pl>

    > Ja dostrzegnę, jeśli ten molestowany przez Kruka umrze _z powodu_
    > molestowania i komuś się uda to udowodnić.

    To teraz mi wskaz przepis, ktory w ten sposob ogranicza zadanie
    zadoscuczynienia/odszkodowania.

  • 46. Data: 2004-12-14 20:58:20
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

    > To teraz mi wskaz przepis, ktory w ten sposob ogranicza zadanie
    > zadoscuczynienia/odszkodowania.

    A 445 Kc czytałeś?

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 47. Data: 2004-12-14 21:51:29
    Od: "js" <j...@i...pl>

    > A 445 Kc czytałeś?

    Art. 444.

    § 1. W razie uszkodzenia ciała lub wywołania rozstroju zdrowia naprawienie

    szkody obejmuje wszelkie wynikłe z tego powodu koszty. Na żądanie

    poszkodowanego zobowiązany do naprawienia szkody powinien wyłożyć z

    góry sumę potrzebną na koszty leczenia, a jeżeli poszkodowany stał się

    inwalidą, także sumę potrzebną na koszty przygotowania do innego zawodu.

    § 2. Jeżeli poszkodowany utracił całkowicie lub częściowo zdolność do pracy

    zarobkowej albo jeżeli zwiększyły się jego potrzeby lub zmniejszyły widoki

    powodzenia na przyszłość, może on żądać od zobowiązanego do naprawienia

    szkody odpowiedniej renty.

    § 3. Jeżeli w chwili wydania wyroku szkody nie da się dokładnie ustalić,

    poszkodowanemu może być przyznana renta tymczasowa.

    Art. 445.

    § 1. W wypadkach przewidzianych w artykule poprzedzającym sąd może

    przyznać poszkodowanemu odpowiednią sumę tytułem zadośćuczynienia

    pieniężnego za doznaną krzywdę.

    § 2. Przepis powyższy stosuje się również w wypadku pozbawienia wolności
    oraz

    w wypadku skłonienia za pomocą podstępu, gwałtu lub nadużycia stosunku

    zależności do poddania się czynowi nierządnemu.

    § 3. Roszczenie o zadośćuczynienie przechodzi na spadkobierców tylko wtedy,

    gdy zostało uznane na piśmie albo gdy powództwo zostało wytoczone za

    życia poszkodowanego.

    No i gdzie tu jest mowa o smierci?