  • 1. Data: 2004-12-10 22:42:08
    Temat: Anulowanie umowy dozywocia
    Od: "Witek" <w...@v...pl>

    Witam

    Czy mozna anulowac umowe dozywocia za zgoda dozywotnika i obdarowanego?
    W jaki sposob ? Czy w biurze notarialnym ? W szczegolnosci zapis w ksiedze
    wieczystej powinien wykazac z powrotem dozywotnika. Co z podatkiem ? Mozna sie
    domagac zwrotu juz zaplaconego podatku (uplynelo 2 miesiace).
    dziekuje za odpowiedz.
    Witek.

  • 2. Data: 2004-12-13 07:13:53
    Temat: Re: Anulowanie umowy dozywocia
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik Witek napisał(a) w wiadomości

> [...]
    > wieczystej powinien wykazac z powrotem dozywotnika. Co z podatkiem ? Mozna
    > sie domagac zwrotu juz zaplaconego podatku (uplynelo 2 miesiace).

    Można powłować się na wadę oświadczenia woli, o ile taka była - to będzie
    swoiste "anulowanie". Jeśli nie było wady oświadczenia woli trzeba przekazać
    nieruchomość dożywotnikowi (w drodze darowizny lub zbycia). Dożywocie wygaśnie.
    Co do podatków to myślę, że zwrot raczej nie wchodzi w grę.

    --
    JOHNSON :)