  • 1. Data: 2005-02-02 13:57:34
    Temat: Firma Fair Play - kurwy i złodzieje
    Od: "Człowiek z Żelaza" <g...@m...de>

    Znam jedną firmę, która otrzymała 3 lub 4 razy nagrodę Fair Play, jest w BCC
    a zatrudnia ludzi tak:
    - dostajesz umowe na czas okreslony, wyp. 2 tyg., umawiasz sie z prezesem
    np. na 3 tys netto.
    po czym idziesz do kadr a na twojej umowie widnieje np 850 brutto, bo reszte
    płaca do reki, od min. tez odprowadzja skladki zus i podatki, problem jest
    gdy odchodzisz i wypowiadzasz umowe, wtedy szef ci placi tylko oficjalna
    czesc "bo przeciez pan nie bedzie pracowal w czasie wypowiedzenia".
    Mam wlasnie taki problem, jak przymusic bydlaka do wyplaty calosci? Taki to
    jest polski biznes Fair Play.
    Mialem to szczescie ze skserowałem liste plac oficjalną i nieoficjalną.
    Co radzicie,
    Bronek

  • 2. Data: 2005-02-02 14:32:42
    Temat: Re: Firma Fair Play - kurwy i złodzieje
    Od: "User of Internet" <U...@w...pl>

    problem dostawania do rączki to także Twój problem
    jeżeli nie masz samodyscypliny i onie dkładasz sobie do np. funduszy
    inwestycyjnych (oke i 3 filar trzeba se odpuścić) to za kilkanaście lat
    czeka Ciebie ciężkie życie

  • 3. Data: 2005-02-02 15:11:04
    Od: "Ryszard Ochudzki" <j...@g...net>

    Użytkownik "Człowiek z Żelaza" <g...@m...de> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest polski biznes Fair Play.
    > Mialem to szczescie ze skserowałem liste plac oficjalną i nieoficjalną.

    U mojego brata w firmie tak samo wygląda sytuacja, tyle że dodtkowo musza
    pracować w soboty i podpisywac się że ich nie było np. we wtorek ( i nie
    jest to jakiś hipermarket tylko znana warszawska firma komputerowa)
    Niby powinno się zgłosić do PIP, ale właściciel działa od 1989 i zna
    wszystkich i w urzędzie skarbowym i w PIP
    Tak wiec wszystkie niezapowiedziane wizyty, są zapowiedziane z
    dwutygodniowym wyprzedzeniem ;-)

    Ty masz o tyle lepiej, że masz jakby fizyczne dowody na ich oszustwo, ale
    dobrze by było jakbyś znalazł jeszcze kogoś kto potwiedzi co się tam dzieje,
    a ztym jest ciężko, bo ludzie chcą pracować...

    pozdr
    RR

  • 4. Data: 2005-02-02 15:12:25
    Od: Arek <a...@e...net>

    Człowiek z Żelaza rzecze:
> [...]
    > jest polski biznes Fair Play.
    > Mialem to szczescie ze skserowałem liste plac oficjalną i nieoficjalną.

    Żebyś zardzewiały człeku poszedł po rozum do głowy i przypomniał sobie
    słowo godność. To, że sam siebie nie szanujesz, nie znaczy, że masz
    innych nie szanować i wyzywać procowników tej firmy od kurw i złodziei.
    Żenujące :(

    zdegustowany
    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 5. Data: 2005-02-02 15:22:54
    Od: "LECH DUBROWSKI" <l...@p...onet.pl>

    Mialem podobny przypadek. Teraz szefostwo tej firmy ma duze klopoty.

    Lech Dubrowski

  • 6. Data: 2005-02-02 16:03:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Człowiek z Żelaza" <g...@m...de> napisał w wiadomości

    Kluczowym w sprawie jest możliwość udowodnienia faktycznej wysokości
    wypłaty. jeśli potrafisz to dowieść, to sprawa do wygrania. Z tym, ze to
    bywa bardzo ciężkie. W końcu pod tą umową jest Twój podpis.

  • 7. Data: 2005-02-02 16:16:35
    Od: Arek <a...@e...net>

    LECH DUBROWSKI rzecze:
    > Mialem podobny przypadek. Teraz szefostwo tej firmy ma duze klopoty.

    Jak będą złośliwi albo upierdliwi, to Ty też będziesz miał .

    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 8. Data: 2005-02-02 21:12:36
    Od: "Człowiek z Żelaza" <g...@m...de>

    > Jak będą złośliwi albo upierdliwi, to Ty też będziesz miał .

    Spójrz na to:
    Kodeks Karny
    Art. 219.
    Kto narusza przepisy prawa o ubezpieczeniach społecznych, nie zgłaszając,
    nawet za zgodą zainteresowanego, wymaganych danych albo zgłaszając
    nieprawdziwe dane mające wpływ na prawo do świadczeń albo ich wysokość,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2.

    Oto dlaczego nazywam ich kurwami i złodziejami ( Szef = złodziej , szefowa =
    kurwa, a jakże, to małżeństwo), a nie ludzi pracujących w tej pojebanej
    schizofrenii jak zasugerowałeś 2 posty wyżej.

  • 9. Data: 2005-02-02 21:31:40
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    > Kluczowym w sprawie jest możliwość udowodnienia faktycznej wysokości
    > wypłaty. jeśli potrafisz to dowieść, to sprawa do wygrania. Z tym, ze to
    > bywa bardzo ciężkie. W końcu pod tą umową jest Twój podpis.

    Mozna by wykazac wade oswiadczenia woli ... pracowac musisz bo inaczej zabki
    w tynk albo zmuszono cie do podpisania choc to drugie jest powiedzmy
    delikatni naciagane:)

    Pozdrawiam Maver

  • 10. Data: 2005-02-02 22:15:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maverick31" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mozna by wykazac wade oswiadczenia woli ... pracowac musisz bo inaczej
    zabki
    > w tynk albo zmuszono cie do podpisania choc to drugie jest powiedzmy
    > delikatni naciagane:)

    Po pierwsze zdecydujmy się: błąd, czy przymus. Po za tym podaj powód, z
    jakiego pracodawca nie może się z Tobą umówić na wypłatę 850 zł, zaś
    wypłacać z dobrej woli 3.000 zł. Tak więc sprawa kwoty w umowie ma znaczenie
    drugoplanowe. Gdyby dowieść, ze wypłacał więcej, a nie odprowadzał zaliczki
    na podatek i składki ZUS, to co innego.

    W tym wypadku wychodzą niedomogi niektórych chorych rozwiązań naszego prawa.
    No bo na rozsądek biorąc wiązanie wysokości składki na ubezpieczenie
    zdrowotne z wynagrodzeniem jest dla mnie z lekka chore. Składka
    ubezpieczeniowa powinna wynikać z kalkulacji prawdopodobieństwa. Nie sądzę,
    by osoby lepiej zarabiające jakoś radykalnie więcej chorowały. W sumie
    podobnie powinno być z ZUS-em. Jakaś minimalna kwota obowiązkowa, by goście
    później nie obciążali systemu pomocy społecznej, a reszta, to już ich
    sprawa.

    Tym ni mniej system mamy taki, jaki mamy, a firmy tam, gdzie się to obejść
    da, to obchodzą.