  • 1. Data: 2005-02-02 13:41:32
    Temat: Tzw. Lista Wildsteina - czy zamieszczenie jej na stronie będzie legalne czy przestępstwem?
    Od: GreGo <n...@o...pl>

    Witam,
    Jak w temacie.
    Czy mogę zamieścić tzw. listę na swojej stronie bez narażania się czy
    tez podpadnę pod jakiś paragraf?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2005-02-02 16:47:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "GreGo" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    To zależy jak ją zatytułujesz. Po za tym lista ta jest bez wątpienia jakąś
    tam bazą danych podlegającą jednak ochronie. osobiście bym raczej nie
    ryzykował.

  • 3. Data: 2005-02-02 17:13:22
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

> [...]
    > Jak w temacie.
    > Czy mogę zamieścić tzw. listę na swojej stronie bez narażania się czy tez

    Uwazam, ze zamieszczajac ta liste na polskim serwerze popelniasz
    przestepstwo lamiac ustawe o ochronie danych osobowych.
    Sprawdz i przetestuj jak sie nie boisz. Ja bym sie nie odwazyl - poza tym
    uwazam ze ta publikacja jest obrzydliwoscia (jak slusznie zauwazyl Skalski -
    rzuceniem granatu do szamba).

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 4. Data: 2005-02-02 18:27:11
    Od: "Ali Gator" <a...@p...fm>

> [...]
    > Witam,
    > Jak w temacie.
    > Czy mogę zamieścić tzw. listę na swojej stronie bez narażania się czy

    Prawde mowiac nie sadze, skoro szef IPN-u stwierdzil publicznie, ze lista ta
    ani nie jest tajna, ani nie jest wlasnoscia jego instytutu, tylko
    spoleczenstwa polskiego. A wiec kazdy z nas ma prawo znac jej tresc. Ustawa
    o prawach autorskich tez nie wchodzi tu w gre (chyba ze publikowalbys, albo
    sprzedawalbys ja potem jako wlasne dzielo).

    Ustawy o ochronie danych osobowych tez taka publikacja nie lamie (bo nie
    wiem ktory niby punkt?) skoro podaje tylko imie i nazwisko, bez miejsca
    zamieszkania, czy jakiejkolwiek innej informacji mogacej jednoznacznie
    skierowac na kogos niesluszne podejrzenia o wspolprace z dawnym rezimem.

    Ale najlepiej zadaj to pytanie wprost IPN-owi, ciekawe co odpowiedza? Chyba
    nie zaczna przeczyc sami sobie?

    A.

  • 5. Data: 2005-02-02 19:06:45
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ctqlb9$d2i$1@atlantis.news.tpi.pl GreGo
    <n...@o...pl> pisze:

    > Witam,
    > Jak w temacie.
    > Czy mogę zamieścić tzw. listę na swojej stronie bez narażania się czy
    > tez podpadnę pod jakiś paragraf?

    http://info.onet.pl/1047827,11,item.html
    A dziś wieczorem wypowiedział sie na ten temat przewodniczący komisji
    Instytutu ochrony danych osobowych (czy jakoś tak). Stwierdził, że nie, gdyż
    zawarte w niej dane nie pozwalają na jednoznaczną identyfikację osoby.
    Ponadto ona ma i tak być urzędowo upubliczniona.
    Swoją drogą, gdzie ta lista wisi w necie - wie ktoś?

    Jotte

  • 6. Data: 2005-02-02 20:44:12
    Od: "M.K." <u...@p...pl>

    > Swoją drogą, gdzie ta lista wisi w necie - wie ktoś?

    http://ipn.aho.pl

    pzdr
    MK

  • 7. Data: 2005-02-02 21:18:10
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    Użytkownik "M.K." <u...@p...pl> napisał w wiadomości

    > http://ipn.aho.pl

    Dziękuję

    Jotte

  • 8. Data: 2005-02-03 14:43:26
    Od: spaam <e...@i...pl>

    SQLwysyn wrote:

> [...]
    > Sprawdz i przetestuj jak sie nie boisz. Ja bym sie nie odwazyl - poza
    > tym uwazam ze ta publikacja jest obrzydliwoscia (jak slusznie zauwazyl

    Dodajmy, samba GWna. Taki Dawid Warszawski figuruje na liscie TW, oraz
    byla szefowa rady nadzorczej Agory byznesluman Henryka Bochniarz. Teraz
    wiemy skad ten placz przed ujawnianiem reszty TW.

  • 9. Data: 2005-02-03 15:59:27
    Od: "js" <j...@i...pl>

    > To zależy jak ją zatytułujesz. Po za tym lista ta jest bez wątpienia jakąś
    > tam bazą danych podlegającą jednak ochronie. osobiście bym raczej nie
    > ryzykował.

    Te dane nie sa wystarczajace do identyfikacji czlowieka, wiec niekoniecznie
    podpadaja pod ustawe o ochronie....

    --
    > Zeby Polska mogla sie wreszcie normalnie rozwijac, konieczne jest
    > zerwanie z ukladem kontraktowym zawartym
    > w 1989 roku pomiedzy PZPR a agentura zydowska z Solidarnosci.
    moje zdanie jest następujące: terefere bum cyk cyk

  • 10. Data: 2005-02-03 20:06:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "js" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Te dane nie sa wystarczajace do identyfikacji czlowieka, wiec
    niekoniecznie
    > podpadaja pod ustawe o ochronie....

    nie chodzi mi o dane osobowe. chodzi mi o bazę danych, jako taką w
    rozumieniu
    Ust. z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Kto w celu osiągnięcia
    korzyści majątkowych, bez uprawnienia lub wbrew jego warunkom, pobiera dane
    lub wtórnie wykorzystuje w całości lub w istotnej, co do jakości lub ilości,
    części bazy danych, podlega karze grzywny. [art. 12]. Niby tylko
    wykroczenie, tym nie mniej.