  • 1. Data: 2009-01-21 20:39:07
    Temat: Filmowanie koncertu z widowni a prawa autoskie
    Od: Michał_Sz <s...@p...onet.pl>

    Witam !

    Mam problem z nagranym materiałem nie chciał bym sobie narobić kłopotów.
    Chodzi o to że nagrałem z dalszej odległości w dobrej jakości cały
    koncert jednego zespołu, który wystąpił publicznie na imprezie w
    miasteczku z okazji dnia miasta zorganizowanego przez tutejsze władze,
    odbył się na stadionie miejskim.

    Materiał nagrałem i teraz chciałem to pokazać ludziom bez interesownie.
    W tym momencie przygotowuje spory skrót tego wydarzenia w postaci filmu
    ok 10min z kawałków utworów z koncertu.
    W materiale na końcu mam zamiar umieścić swoje logo jak również to w
    jakich okolicznościach został nagrany materiał i z jakiej to okazji.
    Cóż więcej mogę dodać, chyba nic, a chodzi o to, czy mogę spać spokojnie
    umieszczając taki materiał na którymś z serwisów, gdzie umieszcza się
    nagrania VODEO i są ogólnie dostępne.

    Proszę o pomoc w rozwikłaniu moich obaw o naruszenie praw autorskich.

    Michał Szipluk

  • 2. Data: 2009-01-21 20:47:42
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa 21 styczeń 2009 21:39
    (autor Michał_Sz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gl815d$2og$1@news.onet.pl>):

    > Cóż więcej mogę dodać, chyba nic, a chodzi o to, czy mogę spać spokojnie
    > umieszczając taki materiał na którymś z serwisów, gdzie umieszcza się
    > nagrania VODEO i są ogólnie dostępne.

    To zależy jak bardzo na twój sen wpływa łamanie prawa autorskiego. Bo w tym
    momencie je złamiesz.

    --
    Tristan

    Kupię konto typu DIRECTOR na YouTube w wersji sprzed googla.

  • 3. Data: 2009-01-21 21:34:23
    Od: ant <a...@n...tld>

    Tristan wrote:
> [...]
    > wasz znak: <gl815d$2og$1@news.onet.pl>):
    > To zależy jak bardzo na twój sen wpływa łamanie prawa autorskiego. Bo w tym

    Czyli załóżmy, idę z synem na sanki, z kamerą.
    Ciągnę go na tych sankach, on się cieszy, ja filmuję,
    i niechcący oprócz małego w kadrze znajdzie się
    bilboard reklamowy/logo sklepu/dres w dresie adidasa
    z wielkim logo na plecach. I teraz jesli to wystawie na
    Youtube, żeby rodzinie nie słać 100megowych maili,
    to mam przechlapane?

    Czy mam również oczekiwać pozwów od chińskich szwaczek,
    które szyły ten dres? ;-)

    Może trochę podkolorowałem, ale chyba zrozumiałe jest
    o co pytam.

    Jak to jest, że takie wydawnictwa jak FAKT/SE itp.
    zamieszczają zdjęcia osób, które sobie tego naprawde
    nie życzą i jeszcze nie poszli z torbami?

  • 4. Data: 2009-01-21 21:38:17
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 21 Sty, 22:34, ant <a...@n...tld> wrote:

    > Jak to jest, że takie wydawnictwa jak FAKT/SE itp.
    > zamieszczają zdjęcia osób, które sobie tego naprawde
    > nie życzą i jeszcze nie poszli z torbami?

    Hmmm, nie wiem. Czytaja prawo autorskie?

  • 5. Data: 2009-01-21 21:49:35
    Od: Michał_Sz <s...@p...onet.pl>

    Tristan pisze:
> [...]
    > wasz znak: <gl815d$2og$1@news.onet.pl>):

    > To zależy jak bardzo na twój sen wpływa łamanie prawa autorskiego. Bo w tym

    Prawda jest taka że sam nie wiem co o tym myśleć, temat prawa
    autorskiego wynikł z dyskusji którą rozpętałem na forum, oto link do
    tego wątku :

    http://forum.filmowiec.pl/viewtopic.php?t=13822&sid=
    d90dd52932851af09007bb09470c7b52

    Kolega, nieznajomy ceniony bardzo na forum ostrzegł mnie że mogę mieć
    problemy, prawnikiem pewnie nie jest ale ma doświadczenie w branży więc
    hmmm.. no właśnie, kogo mam słuchać.

    Czy jest na to jakieś wyjaśnienie dlaczego akurat w tym wypadku mogę
    spokojnie kończyć to co zacząłem i uploadować na youtube, bez obaw że
    manager zespołu będzie miał pretensje że upubliczniam materiał bez ich
    zgody.

    Poruszanie się po gąszczu zapisów prawnych ... to tylko dla prawników.

    Michał Szipluk

  • 6. Data: 2009-01-21 22:25:28
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <gl815d$2og$1@news.onet.pl> Michał_Sz napisal(a):

    > Proszę o pomoc w rozwikłaniu moich obaw o naruszenie praw autorskich.

    moim zdaniem,twoje obawy sa słuszne, i ja bym tych materiałów
    nie zamieszczał na takim serwerze.
    Masz wyjscie: skontaktuj siez zespołem,wyjasnij o co chodzi,
    uzgodnij warunki, a jak bedzie cena zaporowa, to ogladaj se w domu z
    dziewczyną/zoną/kochanka ;)

    ____________________

  • 7. Data: 2009-01-21 22:31:45
    Od: Michał_Sz <s...@p...onet.pl>

    Green pisze:

> [...]
    > Masz wyjscie: skontaktuj siez zespołem,wyjasnij o co chodzi,
    > uzgodnij warunki, a jak bedzie cena zaporowa, to ogladaj se w domu z

    No i zdania są podzielone, a gdzie leży prawda i poprawna interpretacja
    prawa.

    Pewnie dojdzie do tego że sam sobie to będę puszczał aż mi się znudzi i
    skasuje i przestane lubić ten zespół :-)

    Postaram się, tak dla ciekawości, skontaktować się z zespołem, czy
    managerem i się dowiem.

    Michał Szipluk

  • 8. Data: 2009-01-21 22:37:12
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał_Sz wrote:

    > Pewnie dojdzie do tego że sam sobie to będę puszczał aż mi się znudzi i
    > skasuje i przestane lubić ten zespół :-)

    ewentualnie możesz zaprosić kolegów
    i chyba na tym by się kończyło co ci wolno.

  • 9. Data: 2009-01-22 01:14:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.01.2009 ant <a...@n...tld> napisał/a:
    > Czyli załóżmy, idę z synem na sanki, z kamerą.
    > Ciągnę go na tych sankach, on się cieszy, ja filmuję,
    > i niechcący oprócz małego w kadrze znajdzie się
    > bilboard reklamowy/logo sklepu/

    Akurat takie przypadki podpadają pod użytek dozwolony.

    >...dres w dresie adidasa
    > z wielkim logo na plecach. I teraz jesli to wystawie na

    A z dresem (przyjmijmy, że to logo to utwór) to nie potrafię zbyt
    rzetelnie wytłumaczyć ale związane to MZ jest z zakresem korzystania na
    jaki godzi się "autor" tego dresu przeznaczając go do sprzedaży. Zauważ,
    że osoba, która wychodzi w dresie na ulicę, rozpowszechnia ten dresowy
    utwór co tez zwykle wymaga zgody autora. Ubranie ma już taka właściwość,
    że się w nim wychodzi i do miejsc publicznych. Podobną właściwością jest
    to, że może stac się elementem fotografii. Jakby było obiektem głównym, to
    miałbym pewne watpliwości.

    > Jak to jest, że takie wydawnictwa jak FAKT/SE itp.
    > zamieszczają zdjęcia osób, które sobie tego naprawde
    > nie życzą i jeszcze nie poszli z torbami?

    Świadoma kalkulacja zysków i strat MZ. Inaczej mówiąc w większości
    przypadków łamią prawo a potem "się dogadują".

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2009-01-22 01:22:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.01.2009 Michał_Sz <s...@p...onet.pl> napisał/a:
    > No i zdania są podzielone, a gdzie leży prawda i poprawna interpretacja
    > prawa.

    A jak argumentują ci, którzy sugerują, że możesz spać spokonie, bo widze
    jednak tylko (KF mi kogoś wyciął?) opinie, że nie możesz spać spokojnie?

    --
    Marcin