  • 1. Data: 2009-01-21 11:58:15
    Temat: Spadek bez sporzadzonego inwentarza
    Od: "Evanduril" <m...@m...org>

    Witam. Pojawil sie pewien problem i byc moze ktos bedzie w stanie cos mi
    doradzic.
    2 lata temu zmarla moja mama, spadek zostal przyjety z dobrodziejstwem
    inwentarza. Pozniej okazalo sie, ze mama miala dlugi.
    Problem polega na tym, ze nikt nie robil spisu inwentarza, z prostej
    przyczyny - nie wiedzielismy, ze trzeba. W PIT odnosnie spadku wpisany
    zostal tylko wklad mieszkaniowy. W mieszkaniu nie bylo nic wartosciowego (w
    90% stare i zniszczone meble, ubrania, stare radio i 15-letni telewizor),
    wiec nie zostalo to nigdzie ujete.

    Stan mieszkania zmienil sie diametralnie, zostalo prawie wszystko wyniesione
    na smietnik, w tej chwili zostaly gole sciany.

    Wyslalismy jakis czas temu pisma do bankow, gdy okazalo sie, ze sa dlugi,
    dostalismy odpowiedz z prosba m.in. o spis inwentarza.
    Co teraz?

    --
    MrJack

  • 2. Data: 2009-01-22 09:03:26
    Temat: Re: Spadek bez sporzadzonego inwentarza
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <gl7350$fmg$1@nemesis.news.neostrada.pl> Evanduril napisal(a):

    > Wyslalismy jakis czas temu pisma do bankow, gdy okazalo sie, ze sa dlugi,
    > dostalismy odpowiedz z prosba m.in. o spis inwentarza.
    > Co teraz?

    Zapewne chodzi im o sprawdzenie, czy istnieje sens zajmowania ruchomości
    w zamian za długi.
    Skoro ruchomości wartościowych nie ma, wypada pewnie im o tym napisać,
    a długi przejąć, skoro spadek został przyjety z dobrodziejstwem inwentarza.

    Na pociechę moge chyba napisać, iż sądzę,że długi nie sa wielkie?
    ;)

    --
    Pozdr.
    ____________________

  • 3. Data: 2009-01-22 10:11:15
    Od: "Evanduril" <m...@m...org>

    Green wrote:
> [...]
    > Skoro ruchomości wartościowych nie ma, wypada pewnie im o tym napisać,
    > a długi przejąć, skoro spadek został przyjety z dobrodziejstwem

    Dlugi przejac? Ale tu przeciez chodzi o to, by nie przejmowac w calosci.
    Inaczej nie byloby sensu robic spadku z DI.

    > Na pociechę moge chyba napisać, iż sądzę,że długi nie sa wielkie?
    > ;)

    Z odsetkami moze wyjsc ponad 60.000 zl....

    W dodatku przez piepr... spoldzielnie nie mamy jak dostac umowy
    przeksztalcenia mieszkania we wlasnosciowe/odrebna wlasnosc z aktem
    notarialnym ,a bez tego nie mozemy wziac kredytu hipotecznego ,zebyt to
    splacic.

    --
    MrJack

  • 4. Data: 2009-01-23 01:32:20
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <gl9gri$d2b$1@atlantis.news.neostrada.pl> Evanduril napisal(a):

    > Dlugi przejac? Ale tu przeciez chodzi o to, by nie przejmowac w calosci.
    > Inaczej nie byloby sensu robic spadku z DI.

    Nie jest łatwo długów nie przejąć.
    Może sie ci przydac, tak na pierwsze czytanie:
    http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/art
    ykul/spadek;i;
    konsekwencje;prawne;jego;przyjecia;lub;odrzucenia,10
    0,0,219236.html

    link złamany, musisz umiejetnie połączyc.
    a moze tu, jak zadziała ;)

    http://b39.cal.pl/b2It448jl

    --
    Pozdr.
    ____________________

  • 5. Data: 2009-01-23 08:45:34
    Od: "Evanduril" <m...@m...org>

    Green wrote:
    > W artykule <gl9gri$d2b$1@atlantis.news.neostrada.pl> Evanduril

    > Nie jest łatwo długów nie przejąć.

    Odnosze wrazenie, ze nie wczytales sie uwaznie w to, co pisalem. Juz dawno
    temu przejalem spadek z dobrodziejstwem inwentarza.
    Wiec rzekomo dlugi juz przejalem, tyle, ze z pewnymi ograniczeniami.
    Problem sie rozchodzi, czy w zwiazku z brakiem spisu inwentarza, te
    ograniczenia nie zostaja prawnie usuniete?

    --
    MrJack

  • 6. Data: 2009-01-23 09:24:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Evanduril pisze:

    > Co teraz?

    Złożyć wniosek do komornika o spis inwentarza.

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

  • 7. Data: 2009-01-23 11:25:02
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <glc0p4$rj8$1@nemesis.news.neostrada.pl> Evanduril napisal(a):

    > Odnosze wrazenie, ze nie wczytales sie uwaznie w to, co pisalem. Juz dawno
    > temu przejalem spadek z dobrodziejstwem inwentarza.

    Tak, przeczytałem w pierwszej części twego postu/-a.

    > Wiec rzekomo dlugi juz przejalem, tyle, ze z pewnymi ograniczeniami.
    > Problem sie rozchodzi, czy w zwiazku z brakiem spisu inwentarza, te
    > ograniczenia nie zostaja prawnie usuniete?

    Ale na to szczegółowe pytanie
    nie potrafie ci odpowiedziec, czy twa watpliwośc ma podstawy prawne.

    --
    Pozdr.