  • 1. Data: 2009-01-21 17:41:16
    Temat: Szczegół dot. wniosku o stwierdzenie nabycia spadku (dziedziczenie testamentowe)
    Od: Greg <G...@g...com>

    Drodzy grupowicze,

    Jakis czas temu zmarl moj daleki wuj, ktory skromny bo skromny, ale
    caly
    majatek zapisal w testamencie dla mnie.
    Wuj nie mial dzieci, byl wdowcem ale mial rodzenistwo.
    I tu sie pojawia pytanie:

    Czy jesli jestem jedynym spadkobierca (testamentowym), to czy do
    skladanego
    wniosku o stwierdzenie nabycia spadku nalezy koniecznie dolaczyc
    odpisy
    skrocone aktow urodzenia (lub tez malzenstwa) rodzenstwa wuja (czyli
    spadkobiercow ustawowych?
    Wiem, ze koniecznie nalezy ich dopisac (imona, nazw. adres dokladny)
    do
    wniosku.
    Ale czy musze koniecznie dolaczyc odpisy skrocone aktow?
    bylo by to dla mnie bardzo klopotliwe...
    Dlatego wole sie upewnic.
    Dziekuje za pomoc.

    pozdrawiam
    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-01-22 11:38:05
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Ty nie musisz, bo niby skad masz miec te akty urodzenia?
    Natomiast dolacz mozliwe do uzyskania akty zgonu.
    JaC

  • 3. Data: 2009-01-22 18:47:10
    Od: Greg <G...@g...com>

    On 22 Sty, 12:38, " 666" <u...@w...eu> wrote:
    > Ty nie musisz, bo niby skad masz miec te akty urodzenia?
    > Natomiast dolacz mozliwe do uzyskania akty zgonu.

    W sumie potrzebny jest chyba tylko jeden akt zgonu - wujka.
    Sprobuje bez tej calej reszty, bo faktycznie byloby to cholernie
    trudne (czec wuja rodzenstwa mieszka zagranica i nawet nie wiem, gdzie
    byli urodzeni).
    dzieki
    Grzegorz