    From: Tomek Szczeczykowski <w...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Faktura wystawiona niezgodnie z umową - ustną
    Date: Sun, 17 Jan 2010 01:14:55 -0800 (PST)

    Witam

    Jakiś czas temu postanowiłem zmienić piec centralnego ogrzewania
    ( przy okazji zrobić komin ze stali nierdzewnej)

    Zaprosiłem firmę - powiedzieli.
    piec ok 2500
    montaż pieca 1000 plus zużyte materiały
    Wszystko ma wynieść 4500 - nie więcej niż 5000.

    Nie zawieraliśmy żadnej umowy na piśmie była tylko ustna umowa :(
    To było w listopadzie - piec został zamontowany.

    O fakturę musiałem się dwa miesiące prosić , w końcu dowiedziałem się
    telefonicznie ze suma jest ok 6000 !!

    Poprosiłem o kosztorys :
    A tam takie kwiatki jak 1200 za montaż
    Jakieś dziwne zestawy montażowe dla pieca.

    W rozmowie z osobą która robiła kosztorys (ta sama która była po raz
    pierwszy w moim domu) dowiedziałem się że "on nie wiedział że to tyle
    kosztuje"!!!

    Firma jest duża i dość znana w moim mieście. To nie był jakiś pan
    "Zdzisiu" z ulicy
    Moje pytanie jest jakie są moje prawa? umawialiśmy się na max 5000 a
    oni teraz chcą 6000.
    Jak mogą mnie zmusić do zapłaty tego dodatkowego 1000.

    Gdym wiedział od razu że taka kwota będzie nie wymieniał bym pieca lub
    wybrał bym inna firmę.

    Co teraz ? Sąd konsumencki? Rzecznik Praw Konsumenta ?

    Dziękuję i Pozdrawiam
    Tomek