  • 1. Data: 2010-01-15 20:57:08
    Temat: rejestracja pojazdu z mienia przesiedlenczego
    Od: niewiadomska <k...@g...com>

    Urzędnik żąda odemnie opłaty 500zł za złomowanie pojazdu podczas próby
    jego rejestracji. Ponieważ znajomi niedawno wrócili ze stanów i takiej
    oplaty w innym urzedzie od nich nie żądano, proszę o wskazówkę czy to
    jest zgodne z obowiązujacym w kraju prawem.
    Ja nie sprowadzam samochodu z zagranicy ja poprostu przeprowadziłam
    się z samochodem. Samochód stanowi mienie przesiedlencze więc czy ta
    opłata jest zgodna z prawem.
    Proszę o wskazanie odpowiedniego przepisu.

  • 2. Data: 2010-01-15 21:04:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-01-15 21:57, niewiadomska pisze:

> [...]
    > opłata jest zgodna z prawem.
    > Proszę o wskazanie odpowiedniego przepisu.

    Przecież sprowadziłeś ten samochód na obszar RP.

    Opłata jest wnoszona przy pierwszej rejestracji samochodu na terenie RP.
    http://42.pl/u/23za_pierwsza_rejestracja
    Nic nie znajduję aby fakt iż stanowi on mienie przesiedleńcze miał
    jakiekolwiek znaczenie.

    --
    spp