  • 11. Data: 2007-02-19 19:23:54
    Temat: Re: Egzekwowanie zakazu parkowania na terenie prywatnym
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Łukasz wrote:
    > Witam
    > Jest Wspólnota mieszkaniowa. Przed wjazdem na jej teren stoi znak zakaz
    > ruchu - nie dotyczy mieszkańców. Niestety non-stop wjeżdzają na teren

    To zakaz ruchu, czy zakaz parkowania? Kręcisz w zeznaniach ;->

    > wspólnoty obce samochody. Szlaban z różnych względów odpada.
    > Pytanie - czy wspólnota może (rękami ochrony) założyć blokadę na koło
    > takiego auta

    > i rządać za jej zdjęcie opłaty?

    "Rządać"? W życiu - "rządać", jak sama nazwa wskazuje, może jedynie rząd
    ;-> (chociaż w życiu nie zgadnę, co to słowo ma konkretnie oznaczać)

    > Możemy np. zrobić z terenu wspólnoty parking strzeżony na którym mieszkańcy
    > parkowaliby za darmo a całej reszcie nakładać opłatę w wysokości np. 100 pln
    > za 15 minut?

    Zasadniczo tak.

    Ale konieczne byłoby wtedy założenie działalności gospodarczej,
    ubezpieczenie na wypadek, gdyby jakieś kuku pojazdom się stało, zdaje
    się kasa fiskalna też byłaby koniecznością, no i mocno wątpię, czy
    dałoby się obronić aż taką stawkę w sądzie, gdyby ktoś powiedział "a ja
    nie zapłacę - i co mi zrobicie?".

  • 12. Data: 2007-02-19 19:29:54
    Od: gerlach <g...@l...com>

    Łukasz wrote:

    > Pytanie - czy wspólnota może (rękami ochrony) założyć blokadę na koło
    > takiego auta

    Zupełnie bez sensu - przecież zależy wam na tym, aby samochód odjechał
    jak najszybciej, a nie był zablokowany i stał na parkingu? Powinieneś
    się raczej zapytać o tym, jakie są możliwości odholowania takiego samochodu.

  • 13. Data: 2007-02-19 19:44:21
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 19 Feb 2007 20:09:44 +0100, Johnson napisał(a):

    > A to nie oczywiste, że nie może?

    Dla mnie oczywiste jest to, że właściciel nieruchomości może pobierać
    opłaty za jej użytkowanie. Gdzie tkwi błąd w moim rozumowaniu?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2007-02-19 19:44:57
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 19 Feb 2007 19:53:23 +0100, Łukasz napisał(a):

    > Jest możliwa taka konstrukcja?

    Nie, nie możesz założyć blokady na koło.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 15. Data: 2007-02-19 19:47:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    scream napisał(a):

    > Dla mnie oczywiste jest to, że właściciel nieruchomości może pobierać
    > opłaty za jej użytkowanie. Gdzie tkwi błąd w moim rozumowaniu?

    W tym że przechowanie to umowa. A więc trzeba ją zawrzeć, czyli uzgodnić
    jakieś warunki.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com

  • 16. Data: 2007-02-19 20:05:13
    Od: "Łukasz" <t...@g...pl>

    > Zupełnie bez sensu - przecież zależy wam na tym, aby samochód odjechał jak
    > najszybciej, a nie był zablokowany i stał na parkingu? Powinieneś się
    > raczej zapytać o tym, jakie są możliwości odholowania takiego samochodu.
    Niezupełnie. Owszem zależy żeby odjechał jak najszybciej, ale bardziej
    zależy nam żeby już nie wrócił. Większość ludzi blokuje nam przejaz na 10-15
    minut - w tym czasie robią zakupy w pobliskim sklepie. Holownik nie zdąży
    przyjechać, a blokadę można założyć w ciągu minuty. I w tym cały sęk.

  • 17. Data: 2007-02-19 20:12:46
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    scream napisał(a):
    > Nie, nie możesz założyć blokady na koło.

    a dlaczego nie?

    KG

  • 18. Data: 2007-02-19 20:13:08
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 19 Feb 2007 20:47:17 +0100, Johnson napisał(a):

    > W tym że przechowanie to umowa. A więc trzeba ją zawrzeć, czyli uzgodnić
    > jakieś warunki.

    Czyli ktos moze wspomniana tu tone wegla trzymac na moim podworku a ja nic
    nie moge procz grzecznego wezwania go do zabrania rzeczy? :>

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 19. Data: 2007-02-19 20:17:09
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > W tym że przechowanie to umowa. A więc trzeba ją zawrzeć, czyli uzgodnić
    > jakieś warunki.

    A jakby zrobić tak: Zgłosić na policję, że na działce ktoś porzucił, czy
    podrzucił prawdopodobnie trefny towar /węgiel/ :) Będą musieli coś zrobić,
    jak nadal pozostanie na naszym polu, bo na chybcika pewnie nie zabiorą, to
    możemy chyba domagać się kasy od skarbu za udostępnienie placu.
    --
    Maluch

  • 20. Data: 2007-02-19 20:28:44
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 19 Feb 2007 21:12:46 +0100, kam napisał(a):

    > a dlaczego nie?

    bo uprawnienia wynikajace z art 48 p 2 pord posiada policja i straz
    gminna/miejska, a nie kazdy ciec kazdej wspolnoty mieszkaniowej

    pozatym to moze byc wykroczenie z art 85 lub 90 kw

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl