  • 1. Data: 2007-02-19 14:49:06
    Temat: Bony z zagranicy.
    Od: "Lucasdm" <x...@p...onet.pl>

    Witam,

    żona za swój wkład w działania handlowe otrzymała bonus od producenta w
    postaci bonów. Przesyłka zawierała 5 bonów po $100 i została przesłana z
    USA. Oczywiście Urząd Celny nie omieszkał otworzyć paczki i swoimi kanałami
    powiadomić Urząd Skarbowy.

    W rezultacie otrzymaliśmy własnie pismo z US, że naliczono 0% cła oraz 22%
    podatku VAT. Pytanie brzmi:

    Czy w związku z tym, że bony były prezentem (darowizną) od producenta, to
    nie powinien być naliczony mniejszy podatek VAT? Jaki?
    Czy można zastosować inne wyjaśnienie do US, które pozwoliłoby zmniejszyć
    ten podatek ?

    Jeżeli to mozliwe, proszę o podstawy prawne.

    Pozdrawiam serdecznie
    Lucasdm

  • 2. Data: 2007-02-19 15:29:49
    Temat: Re: Bony z zagranicy.
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Lucasdm" <x...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie powinien być naliczony mniejszy podatek VAT? Jaki?
    > Czy można zastosować inne wyjaśnienie do US, które pozwoliłoby zmniejszyć

    Ciekawe, czy jakby było 500$ to naliczyliby podatek VAT ??
    Jak już to chyba dochodowy prędzej...

    Pozdrawiam Przemek

  • 3. Data: 2007-02-19 19:01:27
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Czy można zastosować inne wyjaśnienie do US, które pozwoliłoby zmniejszyć
    > ten podatek ?

    Że podatek został zapłacony w USA.

    +inż.leva+

  • 4. Data: 2007-02-19 23:33:58
    Od: "Lucasdm" <x007@WYTNIJ_SPAMpoczta.onet.pl>

    "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> wrote in message
    > Że podatek został zapłacony w USA.

    Pomysł niezły. Czy trzeba to jakoś udowadniać? Nawet nie wiem, czy to nie
    jest prawda szczerze mówiąc. Nie wiem też za bardzo jak to sprawdzić w USA.
    Czy myslisz, że producent wysyłając do Polski takie bony jako nagrodę -
    zapłacił w USA VAT?
    No i w końcu czy US to w ogóle obchodzi? Mamy jakąś umowę w sprawie unikania
    podwójnego opodatkowania VAT z USA ?

    Pozdrowienia
    Lucasdm

  • 5. Data: 2007-02-20 02:42:48
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> wrote in message

    > Że podatek został zapłacony w USA.

    Jaki podatek został zapłacony w USA?

  • 6. Data: 2007-02-20 02:43:29
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Lucasdm" <x007@WYTNIJ_SPAMpoczta.onet.pl> wrote in message
    > Czy myslisz, że producent wysyłając do Polski takie bony jako nagrodę -
    > zapłacił w USA VAT?

    Nie.

    > No i w końcu czy US to w ogóle obchodzi? Mamy jakąś umowę w sprawie
    > unikania podwójnego opodatkowania VAT z USA ?

    Mamy. Mówi ona, że podatek płacisz w Polsce.