  • 1. Data: 2007-02-19 13:43:27
    Temat: zakup nieruchomości - a osoby małolenie, umowa przedwstępna
    Od: k...@k...gliwice.pl

    Witam,

    przymierzam się do zakupu mieszkania, które w wyniku podziału spadku
    przypadło paru osobom. Problem polega na tym, iż są tam również osoby
    małoletnie. Druga strona wystąpiła już do sądu o wydanie zgody na
    sprzedaż nieruchomości przez osobę małoletnią. Moje pytanie -ile może
    potrwać taka rozprawa i czy niesie ta sytuacja za sobą jakieś inne
    zagrożenia przy podpisywaniu aktu kupna/sprzedaży nieruchomości.

    W związku z tym, w jakiej formie najlepiej podpisać umowę
    "przedwstępną" nie kupna samej nieruchomości ale przyrzeczenia, że w
    ciągu np. 2 m-cy sprzedający nie odstąpi od sprzedaży. Była by to
    umowa bez zapłaty jakiejkolwiek zaliczki. Chciałbym mieć opcję
    wycofania się z zakupu tego mieszkania po określonym okresie czasu, a
    jednocześnie pewność, że mieszkanie nie zostanie sprzedane komu
    innemu. Oczywiście ja się równocześnie zobowiązuje do niekupowania
    innego mieszkania przez ten okres.

    kaliq