  • 1. Data: 2007-02-19 15:04:56
    Temat: Aukcja Allegro prawa do strony www
    Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl>

    prosze o udzielenie informacji odnośnie praw dotyczących skryptów php +
    mysql

    skrypty php pisane są przezemnie w notatniku
    posiadam legalny system windows więc prawa do wykorzystania tego narzędzia
    mam.

    napisany w ten sposób skrypt php zawierający kilka linii mysql który też
    jest środowiskiem darmowym nie pozwala mi do wykorzystania

    inna sprawą jest grafika jednak wykorzystując gimpa który jest darmowy moge
    wykorzystać grafike

    napisany skrypt php sprzedaje na allegro
    nie zawiera on żadnej licencjii nic
    ktoś go kupi odemnie zapłaci mi kwote wylicytowaną
    i co teraz...
    czy ten urzytkownik może sprzedać go ponownie podpisując się że to jest jego
    praca ?
    ja nie zamieściłem w tym licencji bo przecież poza tym że jest to
    wykorzystanie darmowego srodowiska nie mam prawa do tego aby rządać opłat za
    wykorzystanie tego co zrobiłem skoro nie zamieściłem żadnej licencji

    a nawet gdybym zamieśćił taką licencje np : "ja Jan Kowalski jestem autorem
    skryptu php o tematyce "nazwa_tematu" uprawniam Pana "Jana Kwiatkowskiego"
    do wykorzystania niniejszego skryptu php...itd to jaką moc prawną ma taka
    licencja ?

    Teoretycznie nie została licencja nigdzie zgłoszona praca nie została
    zgłoszona więc .....?
    teoretycznie wypadałoby zgłosić każdą linie kodu do licencji ale ktoś moze
    zmienic nazwy zmiennych i powie że to jego.

    jak się zabezpieczyć przed czymś takim

    Moge tylko dochodzić "chyba" od strony cywilnej że urzytkownik ten sprzedał
    ponownie skrypt zakupiony odemnie i zystał na tym
    jednak jeśli on zyskał 10 zł to wszystko to nie ma sensu chyba że chce być
    konsekwentny jednak

    serdeczne dzieki

  • 2. Data: 2007-02-19 22:53:12
    Temat: Re: Aukcja Allegro prawa do strony www
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > czy ten urzytkownik może sprzedać go ponownie podpisując się że to jest jego
    > praca ?

    W tym momencie popełni przestępstwo. Podpisując się pod Twoim dziełem, jako
    autor.

  • 3. Data: 2007-02-19 23:14:25
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > przezemnie urzytkownik rządać