  • 11. Data: 2012-08-30 09:50:37
    Temat: Re: EPU a zmiana adresu zameldowania
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Liwiusz wrote:

    > Odpada również jeśli powód nie poda peselu pozwanego (wówczas system
    > nie przypisze pozwu do istniejącego już konta).

    Te dziwne tel. z prośba o PESEL o których ktoś pisał, hmm...

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 12. Data: 2012-08-30 10:48:19
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Leszek Kowalski wrote:
> [...]
    > będzie kierowany nakaz zapłaty; który w przypadku braku sprzeciwu się
    > uprawomocni i komornik już nię będzie miał problemu z ustaleniem
    > mojego obecnego adresu i pracodawcy.
    > W jaki sposób można powiadomić Sąd, aby ewentualna korespondencja była
    > kierowana na mój nowy adres? Czy wysłanie pisma do Sądu o zmiane
    > adresu będzie wystarczające? Teoretycznie list z nakazem zapłaty
    > powinien wrócić do Sądu z adnotacją iż adrest się wyprowadził, ale
    > znająć Pocztę Polską, wróci z adnotacja "Awizowano - nie zastano", co
    > jest równoznaczne z skutecznym doręczeniem korespondencji.

    nalezy złozyć na swojej poczcie prośbę o gromadzenie korespondecji lub
    przesyłanie jej na inny adres.

    ja tak miałem zrobione, założyłem skrytkę pocztową i przez dłuższy czas co
    jakiś czas zbierałem listy do mnie z przegródki.

    po dwóch latach gdy nowy adres sie już wszędzie ustalił zlikwidowałem.

    ciekawe że ZUS pisma do mnie wysyła do dzisiaj część na nowuy adres część na
    stary , niewiadomo wg jakiego klucza.

  • 13. Data: 2012-08-30 10:55:39
    Od: PJ <p...@g...com>

    jesli Sad faktycznie nie weryfikuje adresu to co stoi na przeszkodzie
    zeby "pomylic" sie w adresie rzekomego dluznika ? komornikowi brak
    kreski czy kropki przy adresie raczej nie bedzie przeszkadzal ....

    P.

  • 14. Data: 2012-08-30 11:00:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-30 10:55, PJ pisze:
    > jesli Sad faktycznie nie weryfikuje adresu to co stoi na przeszkodzie
    > zeby "pomylic" sie w adresie rzekomego dluznika ? komornikowi brak
    > kreski czy kropki przy adresie raczej nie bedzie przeszkadzal ....

    Nic nie szkodzi i tak niektórzy robią - nieświadomie (podają stary
    adres, bo nie znają nowego) lub świadomie (podają stary adres, znając
    nowy, lub podają adres "swojego" wykorzystywanego w tym celu lokalu,
    gdzie listy mogą się spokojnie awizować).

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2012-08-30 11:00:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-30 09:50, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > Te dziwne tel. z prośba o PESEL o których ktoś pisał, hmm...

    Peselu nie trzeba podawać, więc to raczej nie to.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2012-08-30 11:31:48
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > nowy, lub podają adres "swojego" wykorzystywanego w tym celu lokalu,
    > gdzie listy mogą się spokojnie awizować).

    ostatnio wyszło jeszcze lepsze jajo.

    Z firmami zagranicznymi które występują poprzez EPU.

  • 17. Data: 2012-08-30 13:05:57
    Od: PJ <p...@g...com>

    //ostatnio wyszło jeszcze lepsze jajo. Z firmami zagranicznymi które
    występują poprzez EPU.

    nie tak ostatnio, watek z 2011
    "Właśnie dostałem nakaz zapłaty z wiadomego e-sądu w Lublinie, wydany
    na wniosek firmy z Luksemburga."
    czyli podsumowujac: jesli Sad przyklepie nakaz zaplaty, a adres bedzie
    "zmodyfikowany" i rzekomy dluznik nie zostal powiadomiony to potrzeba
    tylko "szybkiego" komornika zeby przelal naleznosc i bye bye
    frajerzy ?

    P.

  • 18. Data: 2012-08-30 13:48:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 30 sierpnia 2012 10:48:39 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:
    > ciekawe że ZUS pisma do mnie wysyła do dzisiaj część na nowuy adres część na
    >
    > stary , niewiadomo wg jakiego klucza.

    Mam to samo a nawet lepiej. ZUS wysyła pisma na 3 adresy. niektóre pisma ida na adres
    gdzie byłem zameldowany i mieszkałem do 1994 roku, ostatnio jedno pismo dostałem na
    adres gdzie mieszkałem i bylem zameldowany w latach 1994-2004. No i zdażaja się pisma
    przysłane a mój aktualny adres;)
    Na szczęście w dwóch moich poprzednich miejscach zamieszkania mieszka aktualnie
    rodzina i korespondencję przekazują.

  • 19. Data: 2012-08-30 14:05:26
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    PJ wrote:
> [...]
    > "zmodyfikowany" i rzekomy dluznik nie zostal powiadomiony to potrzeba
    > tylko "szybkiego" komornika zeby przelal naleznosc i bye bye

    no i bierze sie komornika z Białegostoku który windykuje należność we
    Wrocławiu, pan komornik nie ma faxu i maila kontakt listowny :)

  • 20. Data: 2012-08-30 14:58:16
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    > nalezy złozyć na swojej poczcie prośbę o gromadzenie korespondecji lub
    > przesyłanie jej na inny adres.

    Dowiadywałem się na Poczcie o taką możliwośc przekierowywania
    korespondencji. Jest to jak najbardziej możliwe (nawet chyba za friko),
    niestety nie dotyczy pism z Sądu.
    Widać jak w Polsce łatwo zrobić przekręt - sąsiad/"znajomy" się przeprowadza
    i wysyłamy pozew do EPU o zapłatę wirtualnego długu, podając jego stary
    adres (Sąd nie sprawdza nawet dowodów, więc jako dowód podajemy - "umowa
    ustna pożyczki") i czekamy na uprawomocnienie się nakazu zapłaty i prosto do
    komornika po "swoje" pieniążki :-)

    Każdy Sąd powinien weryfikować adres zameldowania (w dzisiejszych czasach to
    zajmuje kilka sekund) i w przypadku niezgodności, zwracać pozew do poprawy.
    Niestety państwo w tym interesu żadnego nie ma....

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski