  • 1. Data: 2012-08-29 18:26:19
    Temat: EPU a zmiana adresu zameldowania
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    W najbliższym czasie zamierzam zmienić adres zameldowania.
    Niestety całkiem możliwe, że w niedalekiej przyszłości jakaś firma złoży
    pozew o zapłatę należności do Sądu w Lublinie w Elektronicznym Postępowaniu
    Upominawczym, podając mój stary adres i tym samym tam będzie kierowany nakaz
    zapłaty; który w przypadku braku sprzeciwu się uprawomocni i komornik już
    nię będzie miał problemu z ustaleniem mojego obecnego adresu i pracodawcy.

    W jaki sposób można powiadomić Sąd, aby ewentualna korespondencja była
    kierowana na mój nowy adres? Czy wysłanie pisma do Sądu o zmiane adresu
    będzie wystarczające? Teoretycznie list z nakazem zapłaty powinien wrócić do
    Sądu z adnotacją iż adrest się wyprowadził, ale znająć Pocztę Polską, wróci
    z adnotacja "Awizowano - nie zastano", co jest równoznaczne z skutecznym
    doręczeniem korespondencji.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 2. Data: 2012-08-29 19:12:25
    Temat: Re: EPU a zmiana adresu zameldowania
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Leszek Kowalski wrote:
> [...]
    > nię będzie miał problemu z ustaleniem mojego obecnego adresu i pracodawcy.
    >
    > W jaki sposób można powiadomić Sąd, aby ewentualna korespondencja była

    Zdaje sie, ze nie mozna.
    To znaczy dla rozpoczetych spraw sie da, ale dla tych nieistniejacych
    jeszcze - nie.

    Ot taka technika.

    Czy wysłanie pisma do Sądu o zmiane adresu
    > będzie wystarczające?

    Ale w jakiej sprawie. Nr akt czy cus by sie przydalo.
    Inaczej nie ma to sensu bo co oni mieliby z takim listem zrobic.

> [...]
    > z adnotacja "Awizowano - nie zastano", co jest równoznaczne z skutecznym

    Nie. Ktores rozporzadzenie mowi wyraznie, ze poczta nie ma takiej
    mozliwosci. W przypadku sądowek List musi byc dwukrotnie i wrocic z
    adnotacją ze nieodebrano w terminie. Innej mozliwosci po prostu poczta
    nie ma. To nie jej wina.

    Wrzucalem juz tu link, ze poczta ma opcje przekirowania listow na inny
    adres, alu musisz na poczcie doczytac czy dotyczy to sądowek.

  • 3. Data: 2012-08-29 19:21:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-08-29, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    [...]

    > Wrzucalem juz tu link, ze poczta ma opcje przekirowania listow na inny
    > adres, alu musisz na poczcie doczytac czy dotyczy to sądowek.

    Nie dotyczy. I skarbówek też nie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2012-08-29 21:16:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wojciech Bancer wrote:
    > On 2012-08-29, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Nie dotyczy. I skarbówek też nie.

    no to pozostalo ci postawic bota na skrzynce pocztowej, zeby informowal
    sie o przychodzacej poczcie.
    czytaj: wsadzic w kieszen listonoszowi.

  • 5. Data: 2012-08-30 00:14:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-29 19:12, witek pisze:

    > Teoretycznie list z nakazem zapłaty powinien wrócić do
    >

    > Nie. Ktores rozporzadzenie mowi wyraznie, ze poczta nie ma takiej
    > mozliwosci. W przypadku sądowek List musi byc dwukrotnie i wrocic z

    Właśnie mówi, że ma.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2012-08-30 03:08:32
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Liwiusz wrote:

    > Właśnie mówi, że ma.

    co ma?

  • 7. Data: 2012-08-30 09:06:45
    Od: "dK" <d...@a...pl>

    Użytkownik "Leszek Kowalski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do Sądu z adnotacją iż adrest się wyprowadził, ale znająć Pocztę Polską,
    > wróci z adnotacja "Awizowano - nie zastano", co jest równoznaczne z

    Nie ma takiej możliwości. Korespondencja jest kierowana na adres podany
    przez powoda.
    Sąd tego niestety nie weryfikuje, choćby to, czy adresat nie wymeldował się
    spod tego adresu przed 5 laty, czy dwoma dniami.
    Powód może nawet się "pomylić" i podać adres kogokolwiek.

    Efekt jest taki, że:
    - albo na bieżaco śledzisz EPU, czy ktoś nie zastawia na ciebie wnyki.
    (opcja odpada dla osób niedostosowanych informatycznie)
    - albo dowiesz się o sprawie jak któregoś dnia nie zapłacisz za zakupy kartą
    w sklepie, bo komornik zajał ci konta. (opcja szczególnie skierowana
    przeciwko emerytom i rencistom którzy są niedostosowani informatycznie)

    ALE!

    Wysyłasz do Lublina potwierdzenie, że jesteś zameldowany pod zupełnie in nym
    adresem, że mieszkasz pod zupełnie innym adresem ( w terminie bodajże 7 dni
    od chwili gdy dowiedziałeś się o sprawie) i EPU orzeka nieskuteczność
    skutecznego doręczenia zastęczego i utratę mocy nakazu w tym tego z
    klauzulą wykonalności. Niestety, masz konta oczywiście pozamiatane, ale
    powód musi ci zwórcić tą kasę.

    UWAGA! Prawicy w dużej części nie wiedzą, że tak można, dla części z tych
    niedouków, odnoszę wrażenie, wzruszenie wyroku zaopatrzonego w klauzule
    wykonalności to nieomal świętokradztwo! Przerabiający powyższy problem nie
    uzyskał pomocy prawnej od żadnego prawnika do którego się wzrócił, poza
    uzyskaniem porady prawnej za 100 PLN w stylu "ja bym tego lepiej nie
    napisała" (odnośnie wniosku o nieskuteczość doręczenia zastęczego) i "marne
    szanse" (ze względu na praktykę sądową :) ) i "ale jak Pan chce....".
    Przerabiajacy powyższe uzyskał jednak co chciał wbrew przekonaniom prawników
    i odzyskał też od rzekomego wierzyciela kasę w całości.

    dK

  • 8. Data: 2012-08-30 09:14:28
    Od: "dK" <d...@a...pl>

    Użytkownik "dK" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > skutecznego doręczenia zastęczego i utratę mocy nakazu w tym tego z
    > klauzulą wykonalności. Niestety, masz konta oczywiście pozamiatane, ale

    A żeby było jeszcze ciekawiej. W powyższej sprawie dług był wirtualny,
    wynikający z burdelu u tego od kogo powód odkupił rzekomy dług.
    Jednak nie to było istotne, że rzekomy dłużnik wszystko co miał do zapłaty
    zapłacił w terminie, ale to, że ta wirtualna wierzytelnosć była
    przeterminowana.

    dK

  • 9. Data: 2012-08-30 09:24:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-30 09:06, dK pisze:
    > - albo na bieżaco śledzisz EPU, czy ktoś nie zastawia na ciebie wnyki.
    > (opcja odpada dla osób niedostosowanych informatycznie)

    Odpada również jeśli powód nie poda peselu pozwanego (wówczas system nie
    przypisze pozwu do istniejącego już konta).

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2012-08-30 09:26:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-08-30 03:08, witek pisze:

    > co ma?

    Poczta (konkretnie listonosz) ma możliwość umieszczenia informacji o
    niemożliwości doręczenia, a jedną z takich możliwości jest "adresat
    nieznany".

    Bugiem w tym systemie jest to, że informacja taka może być umieszczona
    tylko przez listonosza przy próbie doręczenia. Jeśli list będzie
    awizowany, wówczas przepisy nie przewidują umieszczenia takiej
    informacji, a poczta z tego rygoryzmu formalnego skrzętnie korzysta.

    --
    Liwiusz