    From: scx <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Dziwna prośba - oszustwo na Allegro
    Date: Wed, 07 Jul 2004 13:27:46 +0200

    Witam po raz drugi dziś

    Niestety zostałem oszukany na Allegro. Kupiłem aparat cyfrowy do telefonu,
    miał być na prezent (nieważne), w każdym razie zapłaciłem z przesyłką 60 zł
    + koszta przelewu 0.50 zł.
    Po jakimś tygodniu facet stwierdził że aparatu mi nie wyśle bez podania
    przyczyn.
    Przez następny tydzień robił przelew, aż w końcu na moim koncie wylądowała
    kwota 30 zł jako "pierwsza rata zwrotu za aparat".
    Gdzieś w środę wystawiłem negatywny komentarz (przy okazji okazało się, że
    zrobił w tym momencie kilka wałków gdyż pojawiło się z 5 negatywów, a jego
    konto zostało zawieszone), i zagroziłem że jeśli pieniądze nie wpłyną na
    moje konto zawiadamiam Policję.
    W piątek napisał że przelał pieniądze, więc powinny być w poniedziałek,
    oczywiście nie doszły.
    Bezpłatne Ubezpieczenie Kupujących niestety mnie nie obejmuje - zabrakło
    kilku dni w stażu gościa na Allegro.

    Teraz myślę żeby gościa troszeczkę nastraszyć, mam zamiar wysłać mu list
    polecony (czy ma być za potwierdzeniem odbioru?) z treścią typowo urzędową
    i niezrozumiałą dla typowego zjadacza chleba, za to groźnie brzmiącą. I tu
    proszę Was, drodzy grupowicze, o sugestie jakimi wyrażeniami się posłużyć,
    na jakie paragrafy się powoływać itp.

    Czy mogę dodać koszty przelewu i wysłania tego listu dodać do kwoty którą
    gość jest mi winny? Czy może doliczyć sobie jeszcze jakiś procent ;P ?

    I następna kwestia: jeśli ten list nie poskutkuje mam zamiar dochodzić
    swoich 30 zł... :) Wiem, że to śmieszna kwota, ale nie popuszczę żeby jakiś
    oszust uszedł z tym bezkarnie. Gdzie z tym iść? Na Policję czy do
    Prokuratury? Jakie papiery ze sobą zabrać? Wydruki korespondencji, wydruk
    dowodu przelewu, wydruk strony z aukcją, kopia tego listu co mam zamiar
    wysłać, coś jeszcze?

    Z góry dzięki za odpowiedź!
    --
    scx