  • 111. Data: 2010-10-15 17:38:39
    Temat: Re: Dzień Nauczyciela - dzień wolny od pracy
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Bzdura.
    > Po pierwsze, dane pochodza z lat 2002-2003.
    > Po drugie ilosc godzin dydaktyczny z ww. opracowania w Polsce wynosi 13.5.
    > W zadnym z porownywanych krajow nie ma takiej liczby godzin pracy
    > tygodniowo.

    Podali godziny zegarowe to raz. Dwa, nie uwzglednili darmowych karcianek (+
    2 godziny) i konsultacji (tradycyjnie 1 godzina dla uczniow + jedna dla
    rodzicow).

    > Oraz ciekawostka dotyczaca ponadwymiarowych godzin pracy w Niemczech :
    > "Nauczyciele majacy status pracownika służby cywilnej maja prawo do urlopu
    > w wymiarze
    > stosowanym dla wszystkich pracowników służby cywilnej. Czas trwania
    > wakacji szkolnych
    > przekraczajacy ustawowy wymiar urlopu nauczycielskiego jest przeznaczony
    > na doskonalenie
    > zawodowe, przygotowanie i aktualizacje lekcji, inne obowiazki zwiazane z
    > przygotowaniem
    > nowego roku szkolnego oraz odebranie godzin ponadwymiarowych
> [...]

    Jak juz ktos napisal - praktycznie tak jak w PL.

    Dysiek

  • 112. Data: 2010-10-15 17:38:55
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Nie chce mi sie szukac
    Skoro tak, to tak... (Wielki Szu).

    --
    Jotte

  • 113. Data: 2010-10-15 17:41:44
    Temat: Re: Dzie? Nauczyciela - dzie? wolny od pracy
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Otóż to, tak właśnie było. A do tego jaja z nadgodzinami np. w przypadku
    > wyjazdu na kilkudniową wycieczkę z uczniami czy jakąkolwiek inną dłuższą
    > imprezą.

    W duzje czesci szkol nie pozwalaja nawet rozpisac tego na karcianki :-(

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 114. Data: 2010-10-15 17:47:10
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Podali godziny zegarowe to raz. Dwa, nie uwzglednili darmowych karcianek
    > (+ 2 godziny) i konsultacji (tradycyjnie 1 godzina dla uczniow + jedna dla
    > rodzicow).
    W szkołach "godzina" oznaczać może nie to samo. Godzina lekcyjna np. w
    podstawówce to 45 minut i jest to godzina lekcyjna. W przedszkolu godzina to
    60 minut. Cena ta sama.
    W bibliotece też.
    Ale nauczyciel w szkole ten pozostały kwadrans może mieć dyżur na przerwie
    (czyli zajecia opiekuńcze, nie dydaktyczne). A jak to jest w innych krajach?
    Ja wam mówię - to nie jest takie proste. Trzeba zachować rezerwę, rozsądek w
    ocenach i najpierw coś wiedzieć, a potem gadać.

    --
    Jotte

  • 115. Data: 2010-10-15 17:55:58
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > W duzje czesci szkol nie pozwalaja nawet rozpisac tego na karcianki :-(
    Karcianki będą zaskarżone do TK.
    http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35803,8480127,Naucz
    yciele__darmowe_lekcje_do_Trybunalu.html

    Jeśli skarga okaże się zasadna, to posypią roszczenia o wypłatę wynagrodzeń.
    Zapewne więc potrwa to dłużej niz 3 lata, aby wygasły prawa do roszczeń z
    tytułu stosunku pracy.
    Wtedy posypią się cywilne roszczenia odszkodowawcze... :)))
    Niemniej ja złamasom z TK za grosz nie wierzę, na pewno coś wykręcą na
    zamówienie władzy. To w końcu Polska i polscy "prawnicy".

    --
    Jotte