  • 1. Data: 2010-10-12 06:31:07
    Temat: Spóźniona faktura
    Od: "mz" <2...@w...pl>

    Zastanawiam się co będzie jak mój nowy operator sieci spóźni sie z fakturą
    za telefon. Skąd mam wiedzieć ile i do kiedy mam zapłacić ? Czy jak faktura
    przyjdzie po terminie płatności będą mieli prawo ścigać mnie o odsetki ?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-10-12 06:51:36
    Temat: Re: Spóźniona faktura
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    W dniu 12.10.2010 08:31, mz pisze:
> [...]
    > przyjdzie po terminie płatności będą mieli prawo ścigać mnie o odsetki ?

    Ja mam tak co miesiąc z VECTRĄ. Faktura przychodzi pocztą, na kopercie
    data nadania przeważnie albo jeden dzień przed końcem płatności, albo
    już po terminie. Jak ja otwieram kopertę to już prawie zawsze jest po
    terminie. Temat wałkowałem wielokrotnie z nimi, że nie będę płacił w
    terminie bo nie wiem ile, no i sobie tak płacę zawsze miesiąc później
    niż widnieje termin płatności. I w zasadzie nic złego się nie dzieje,
    miałem okazje kiedyś się przekonać jak działa procedura odłączania
    mediów w tej firmie, oraz windykacja - długa historia, ale generalnie
    nie robią nic jeżeli jest mniej niż 3 niezapłacone faktury. Jak jest
    więcej niż 3 to się im czerwona lampka włącza. Odsetek żadnych nikt mi
    nie naliczał. Za to jak zapłaciłem za ogrzewanie domu(ciepłownia) z
    chyba dwu dniowym poślizgiem to za kilka dni miałem list z informacją
    żeby uregulować odsetki...

    W zasadzie nie otrzymanie faktury nie upoważnia Cie do niepłacenia.
    Płacisz za wykonaną usługę, jeżeli usługa miała miejsce to należy się
    zapłata, nie ważne czy faktura jest czy nie ma. Inna sprawa w przypadku
    telefonu że nie wiesz ile masz zapłacić, ale podobno Ty masz obowiązek
    się tego dowiedzieć, np zadzwonić do nich i się zapytać. Tak wyczytałem
    i tak mi mówili na infolinii w vectrze. Ja to olałem i czekam aż
    przyjdzie, potem się zastanawiam kiedy zapłacić.

  • 3. Data: 2010-10-12 06:57:28
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    mz pisze:
> [...]
    > przyjdzie po terminie płatności będą mieli prawo ścigać mnie o odsetki ?

    Proponuję złożyć reklamację że nie przyszła. Wtedy będzie dowód, że jej
    nie otrzymałeś na czas.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 4. Data: 2010-10-12 07:15:30
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "mz" <2...@w...pl> napisał

    > Zastanawiam się co będzie jak mój nowy operator sieci spóźni sie z
    > fakturą za telefon. Skąd mam wiedzieć ile i do kiedy mam zapłacić ?

    Zadzwonić na infolinię. Sprawdzić na stronie operatora.
    BTW - to Twoja pierwsza faktura, że nie znasz terminów płatności?

    > Czy jak faktura przyjdzie po terminie płatności będą mieli prawo ścigać
    > mnie o odsetki ?

    Jeśli została nadana w stosownym czasie, czyli opóźnienie nie wynikło z
    winy operatora, to niestety tak.

    K.

  • 5. Data: 2010-10-12 07:19:47
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:i910sl$hnh$1@news.onet.pl...

    > Proponuję złożyć reklamację że nie przyszła. Wtedy będzie dowód, że jej
    > nie otrzymałeś na czas.

    Ale to niczego nie zmieni.
    Większość (jeśli nie wszyscy) operatorów ma w regulaminie klauzulę, że
    opóźnienie faktury nie zwalnia klienta z opłat w stosownym czasie. Innymi
    słowy to w interesie klienta jest dowiedzieć się ile i do kiedy powinien
    zapłacić. Wredne, ale cóż.
    Podobnie jest np. ze spłatą leasingu.

    K.

  • 6. Data: 2010-10-12 07:25:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Krzysztof pisze:
> [...]
    > opóźnienie faktury nie zwalnia klienta z opłat w stosownym czasie.
    > Innymi słowy to w interesie klienta jest dowiedzieć się ile i do kiedy

    Miałem taką sytuację 2 krotnie i 2 krotnie przesunięto mi termin
    płatności po zgłoszeniu problemów z otrzymaniem faktury. Jak mam spłacić
    fakturę, której wysokości nie znam? Więcej - czasem zmieniają bank
    (dialog w ciągu ostatnich 2 lat zmieniał 2 krotnie konto), a więc może
    okazać się, że pieniądze prześlę na nieodpowiednie konto? Czemu mam
    takie sytuacje ryzykować?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2010-10-12 07:29:12
    Temat: Re: Spó 1/4 niona faktura
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 12.10.2010 mz <2...@w...pl> napisał/a:
    > Zastanawiam sie co bedzie jak mój nowy operator sieci spó 1/4 ni sie z faktur?
    > za telefon. Sk?d mam wiedzieae ile i do kiedy mam zap?aciae ? Czy jak faktura
    > przyjdzie po terminie p?atno?ci bed? mieli prawo ?cigaae mnie o odsetki ?
    Era - nic sobie nie robila (z kilkudniowym poslizgiem)

    Gazownia (Poznan) - jak faktura dotarla w dzien platnosci i zostala zaplacona w
    dniu platnosci, ale wieczorem(notabene - przelew z BRE do BRE,
    czyli imho powinien byc zaksiegowany w ten sam dzien) - doliczyli na kolejnej
    fakturze kilka groszy odsetek. Chcialem sie klocic, ale juz koszt pierwszej
    rozmowy przekroczyl wartosc odsetek, wiec odpuscilem.

    A by nie miec problemu z poslizgiem - wystarczy uzyc Polecenia Zaplaty.
    Ustawilem tam gdzie sie dalo i.. "zapomnialem". Jak zostanie oplacone z
    opoznieniem, to nie jest to moj problem.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 8. Data: 2010-10-12 07:45:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
    > A by nie miec problemu z poslizgiem - wystarczy uzyc Polecenia Zaplaty.
    > Ustawilem tam gdzie sie dalo i.. "zapomnialem". Jak zostanie oplacone z
    > opoznieniem, to nie jest to moj problem.

    Gdybym takowe polecenie miał dla tepsy, to pozbawiłoby mnie w jednym
    miesiącu wolnych środków... Cóż, przez ich pomyłkę przyszła 3 krotnie
    wyższa faktura (wyszło kilka stówek), a że płatność jest akurat przed
    wypłatą.... Fakt - akurat w Tepsie pomyłki zdarzyły się przez ostatnie 5
    lat tylko 3 krotnie, ale czasem raz wystarczy.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 9. Data: 2010-10-12 07:56:24
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    >w ciągu ostatnich 2 lat zmieniał 2 krotnie konto), a więc może okazać się,
    >że pieniądze prześlę na nieodpowiednie konto? Czemu mam takie sytuacje

    np. w niemczech jak zmienisz numer konta to bank robi przekierowanie na nowe
    konto przez jakis czas ale tam jest cywilizacja ;)

  • 10. Data: 2010-10-12 08:00:22
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > zapłaciłem za ogrzewanie domu(ciepłownia) z chyba dwu dniowym poślizgiem
    > to za kilka dni miałem list z informacją żeby uregulować odsetki...

    moze byc tak jak w dialogu, nic sie nei dzieje a potem po roku, 2 lub 2 i
    pol dostaniesz zestawienie opoznien i wyliczenie odsetek za kazde
    opoznienie, hehe. nie bedą draznic poki sie jest klientem i sie ladnei
    placi, sprobujesz zrezygnowac to sie zajma Toba inne sluzby ;)

    pozdrawiam, wromek