  • 11. Data: 2002-03-16 19:39:36
    Temat: Re: Dzialnosc BSA...
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sat, 16 Mar 2002, Tristan Alder wrote:

    > Moment! Są kontrole rutynowe. US też nie zawsze wpada z polecenia, ale
    > czasami z nudów...

    Ale kontrola skarbowa a rewizja z nakazem to zupełnie co innego. Ta
    pierwsza może być podejmowana z urzędu, a nie tylko na wniosek
    zgłaszającego przestępstwo lub wykroczenie skarbowe. Jednak na
    kontrolowanie lokali mieszkalnych potrzebna jest zgoda kontrolowanego albo
    nakaz prokuratora (też tylko na podstawie wiarygodnej informacji, że ktoś
    w tym lokalu prowadzi niezarejestrowaną dzgosp). Mam nadzieję że lektura
    art. 281-292 ordynacji podatkowej rozjaśni ci w głowie :)

    > A jakie proponujesz?

    Zawiadamiający o przestępstwie.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 12. Data: 2002-03-18 12:13:55
    Od: Paweł Krawczyk <f...@e...pl>

    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> wrote:

    > Moment! Są kontrole rutynowe.

    Kontrola policyjna bez uzasadnionego podejrzenia to działanie normalne
    może dla państwa policyjnego, ale nie dla normalnego kraju. A propos, czy
    w państwa Europy Zachodniej też odbywają się kontrole BSA w bojówkarskim
    stylu jak u nas?

    --
    Pawel Krawczyk * http://echelon.pl/kravietz/
    Krakow, Poland * http://ipsec.pl/