  • 11. Data: 2008-05-27 21:42:16
    Temat: Re: Działanie na szkodę spółki z o.o.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości
    news:pan.2008.05.27.21.18.12@rudak.org...

    > Płacenie więcej czy mniej nie jest działaniem na szkodę spółki, natomiast
    > istotne są okoliczności i warunki, na których spółka zawarła umowę ze
    > spółką córką.

    Tylko, że w praktyce takie rzeczy są BARDZO trudne do udowodnienia. Chyba
    że wspólnicy się pokłócą, ale i to ciężko jest udowodnić.

  • 12. Data: 2008-05-28 00:43:24
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Olgierd" <n...@r...org> napisał w wiadomości

    > Tylko, że w praktyce takie rzeczy są BARDZO trudne do udowodnienia. Chyba
    > że wspólnicy się pokłócą, ale i to ciężko jest udowodnić.

    Ale jest jeszcze opcja, że US przyjrzy się tym tym transakcjom (jakby nie
    było między podmiotami powiązanymi) i wyceni "po uważaniu". Dla jednej ze
    stron tylko.

    Czyli w praktyce, spółce matce "wypadnie" z kosztów jakaś kwota, co nie
    oznacza że spółce córce ubędzie dochodu :).

    p. m.

  • 13. Data: 2008-05-28 05:13:59
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@z...pl>

    Dnia Tue, 27 May 2008 13:38:58 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > Przy transakcjach między podmiotami powiązanymi liczy się rzeczywistość
    > ustalonej ceny. Nie może ona znacząco odbiegać w górę bądź w dół od
    > zwykłych cen rynkowych danych usług/towarów.

    Czyli jeśli firma firmie wystawia fakturę tytułem "Analiza ekonomiczna i
    opracowanie rynku rzepaku" na 1,22 zł z VAT to jest to podejrzane ???

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Miłośnik kolejowej jazdy i przemijających krajobrazów

  • 14. Data: 2008-05-28 06:22:53
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Tue, 27 May 2008 23:42:16 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Tylko, że w praktyce takie rzeczy są BARDZO trudne do udowodnienia.
    > Chyba że wspólnicy się pokłócą, ale i to ciężko jest udowodnić.

    To jest jedna z najprostszych rzeczy do ustalenia. Bada się cenę towaru/
    usługi na rynku ew. cenę, za jaką spółka powiązana sprzedaje towar/usługę
    innym podmiotom. Jeśli cena ta znacząco odbiega od ceny ze spółką
    powiązaną -- zarząd jest ugotowany.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 15. Data: 2008-05-28 06:24:06
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 28 May 2008 07:13:59 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    napisał(a):

    > Czyli jeśli firma firmie wystawia fakturę tytułem "Analiza ekonomiczna i
    > opracowanie rynku rzepaku" na 1,22 zł z VAT to jest to podejrzane ???

    Jeśli analiza jest tyle warta, tj. ja ją też kupię za 1,22 i inni gdzie
    indziej też to kupią za tyle to nie jest.

  • 16. Data: 2008-05-28 06:57:26
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Tomek Renik" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
    o.pl...
    > XXXX Spółka z o.o. 1 wspólnik, 1 osobowy zarząd, 50000zł kap.zakł.,
    > pracuje kilka osób na etacie, prezes działa na szkodę spółki, mianowicie
    > kupuje usługi od spółki córki, gdzie też ma 5% udziałów a 95% udziałów
    > ma XXXX, więc de facto ON jest właścicielem wszystkiego...

    To nie jest działanie na szkodę.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 17. Data: 2008-05-28 19:27:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Czyli w praktyce, spółce matce "wypadnie" z kosztów jakaś kwota, co nie
    > oznacza że spółce córce ubędzie dochodu :).

    To mozliwe, choć w praktyce wcale nie proste, o ile całe przedsięwzięcie
    zostało z sensem przygotowane.

  • 18. Data: 2008-05-28 19:28:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > usługi na rynku ew. cenę, za jaką spółka powiązana sprzedaje towar/usługę
    > innym podmiotom. Jeśli cena ta znacząco odbiega od ceny ze spółką

    Wszystko jest proste - jeśli nie musisz tego sam zrobić. podaj cenę usługi:
    doradztwo marketingowe :-)

  • 19. Data: 2008-05-28 19:50:20
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 28 May 2008 21:28:40 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Wszystko jest proste - jeśli nie musisz tego sam zrobić. podaj cenę
    > usługi: doradztwo marketingowe

    Cena wynosi ~X, czyli mniej-więcej tyle, na ile wycenia ją rynek ;-)

  • 20. Data: 2008-05-28 19:54:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Cena wynosi ~X, czyli mniej-więcej tyle, na ile wycenia ją rynek ;-)

    No właśnie. jak zatem dowieść, ze ta w fakturze jest za wysoka?