  • 1. Data: 2004-05-28 17:52:08
    Temat: Nazwisko
    Od: "krysztof" <e...@p...onet.pl>

    Czy dziecko nieletnie moze nosic 2 nazwiska ojca i matki?dziekuje

  • 2. Data: 2004-05-28 17:58:55
    Temat: Re: Nazwisko
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    : Czy dziecko nieletnie moze nosic 2 nazwiska ojca i matki?dziekuje
    :

    z tego co sie orientuje mozna zrobic "skladaka"
    Przyklad , dzieciak ktorym sie opiekuje, Matka ma na nazwisko dajmy na to
    Gwiazdka, a ojciec ksiezyc, ona ma na nazwisko Martyna Ksiezyc-Gwiazdkowa.

    P.

  • 3. Data: 2004-05-28 20:30:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "krysztof" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy dziecko nieletnie moze nosic 2 nazwiska ojca i matki?dziekuje

    Nazwisko dla dzieci wybiera się w akcie małżeństwa, o ile sobie
    przypominam.

  • 4. Data: 2004-05-28 23:46:49
    Od: "MG" <t...@c...onet.pl>

    > Nazwisko dla dzieci wybiera się w akcie małżeństwa, o ile sobie
    > przypominam.

    Fakt. Ale w regulujacym to art. 88 kro nie ma ani slowa o takiej mozliwosci,
    zeby dziecko nosilo nazwiska obojga malzonkow. Jest tylko - nosi nazwisko ojca
    chybaze malzonkowie oswiadczyli ze bedzie nosilo nazwisko matki. Tak wiec to
    kwestia interpretacji - trzebasprawdzic w komentarzach i innych materialach
    doktrynalnych czy powyzsze mozna traktowac jako dopuszczenie dwuczlonowego
    nazwiska dziecka.

    MG

  • 5. Data: 2004-05-29 06:21:39
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "MG" <t...@c...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ojca
    > chybaze malzonkowie oswiadczyli ze bedzie nosilo nazwisko matki. Tak wiec

    w krakowie interpretacja jest wlasnie taka jak napisales - albo nazwisko
    ojca albo matki, czyli jak matka ma swoje i meza to dziecko moze miec oba,
    jak zona ma swoje a maz swoje to dziecko nie moze miec dwoch:-)
    pani w usc powiedziala ze po urodzienu mozna isc do um i zmienic mu
    naziwsko:-)

    ania
    www.aem.pl GG: 1145538
    osiolek F650 CS i jeszcze 143 spiace kucyki

  • 6. Data: 2004-05-29 06:34:20
    Od: "praca.pl" <z...@a...pl>

    "krysztof" <e...@p...onet.pl> wrote in message
    > Czy dziecko nieletnie moze nosic 2 nazwiska ojca i matki?dziekuje

    wydaje mi sie, ze nadawanie dwuczlonowych nazwisk tylko skomplikuje dziecku
    zycie
    oczywiscie w pozniejszym okresie zycia jak pojdzie do szkoly i dalej...

    nie polecam

    --
    pozdrawiam

    Krzysztof Kirejczyk
    k...@p...pl
    www.praca.pl

  • 7. Data: 2004-05-29 19:34:15
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"
    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Gwiazdka, a ojciec ksiezyc, ona ma na nazwisko Martyna Ksiezyc-Gwiazdkowa.
    Gwiazdkowa będzie jak wyjdzie za mąż. Jako panienka jest Gwiazkówna albo po
    prostu Gwiazdka bez komplikacj.

    --
    PawełJ

  • 8. Data: 2004-06-02 06:46:29
    Od: sqbi <j...@...pl>

    Dnia Fri, 28 May 2004 19:58:55 +0200, Przemyslaw Rokicki
> [...]

    > Przyklad , dzieciak ktorym sie opiekuje, Matka ma na nazwisko dajmy na to
    > Gwiazdka, a ojciec ksiezyc, ona ma na nazwisko Martyna

    witam

    czyli np jezeli ojciec ma na nazwisko kowalski a matka nowak-kwiatkowska to
    dziecko mozna uszczesliwic jako np jas kowalski-nowak-kwiatkowski :) ???

    pozdrawiam

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/