  • 11. Data: 2015-08-05 06:45:28
    Temat: Re: Drogówka
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-04 22:11, P.B. wrote:

    > Szczegółowych przepisów, których zastosowanie spotyka się raz na kilka lat
    > albo nigdy, można nie znać i jakoś z tym żyć. Ale to nie jest pytanie o
    > dopuszczalną prędkość roweru trzykołowego w strefie zamieszkania w
    > godzinach 22:00 - 6:00, ale o jedną z podstawowych zasad ruchu drogowego.

    To zapytaj kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa z lewego na środkowy i
    prawego na środkowy. O pierwszeństwach na przejściach i przejazdach
    rowerowych nie wspomnę.

    Shrek.

  • 12. Data: 2015-08-05 08:55:11
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-08-04 o 18:44, Wiesiaczek pisze:
    > Nie uczyli na kursie?
    > Policjant jest instancją nadrzędną w tym wypadku (i wielu innych).
    Aczkolwiek mimo wszystko zalecałbym ostrożność. Jeśli każe zaparkować na
    przejeździe kolejowym Pendolino, to mimo wszystko chyba bym odmówił
    wykonania polecenia ;-) Odpowiedzialność urzędników w tym pięknym kraju
    za wydawane decyzje jest już chyba legendarna.

    Maciek

  • 13. Data: 2015-08-05 09:50:50
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Wed, 05 Aug 2015 06:45:28 +0200, Shrek napisał(a):

    > To zapytaj kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa z lewego na środkowy i
    > prawego na środkowy.

    Zawsze ten, który ma prawą wolną, czyli ten z prawego pasa. Nawet jakoś
    niedawno to dopisano wprost do ustawy Prawo o Ruchu Drogowym, bo matoły
    miały z tym problem.

    > O pierwszeństwach na przejściach i przejazdach
    > rowerowych nie wspomnę.

    To bardzo proste: pierwszeństwo ma rowerzysta i pieszy znajdujący się na
    przejściu/przejeździe. Jak się nie znajduje, to nie ma pierwszeństwa, a jak
    się znajduje i go coś rozjedzie, to znaczy, że wtargnął :) Problem jest
    przy staruszkach z balkonikiem, które przeszły dwa pasy, a na trzecim
    zgarnął je jadący szybko i bezpiecznie wyznawca Świętej Przepustowości -
    strasznie się muszą biegli namęczyć, żeby wykazać, że babcia osiąga
    przyspieszenie jak odrzutowiec startujący z lotniskowca.

    p.s. prawo jady zdawałem w 1992 roku - za pierwszym razem
    p.s. nr 2 - Cavalino ma mnie już w KF i może sobie darować plonk warning

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 14. Data: 2015-08-05 10:17:12
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    > To zapytaj kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa z lewego na środkowy i
    > prawego na środkowy. O pierwszeństwach na przejściach i przejazdach
    > rowerowych nie wspomnę.

    Jeszcze gożej ze zmianą pasa na rondzie, ale teraz od niedawna i to
    jednoznacznie uregulowali.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 15. Data: 2015-08-05 10:36:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Shrek wrote:

    > To zapytaj kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa z lewego na środkowy i
    > prawego na środkowy.

    prawy.

  • 16. Data: 2015-08-05 11:00:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-05 09:50, P.B. wrote:

    > Zawsze ten, który ma prawą wolną, czyli ten z prawego pasa. Nawet jakoś
    > niedawno to dopisano wprost do ustawy Prawo o Ruchu Drogowym,

    Ja wiem, ty wiesz...

    > bo matoły
    > miały z tym problem.

    Saqm widzisz. I myślisz, że te matoły przeczytały nowelizację?

    > To bardzo proste: pierwszeństwo ma rowerzysta i pieszy znajdujący się na
    > przejściu/przejeździe. Jak się nie znajduje, to nie ma pierwszeństwa,

    Nie ma pierwszeństwa przed czym/gdzie? W sprawie która nas interesuje
    (czyli na pasach) ma praktycznie zawsze - sprawdzić czy nie światła lub
    policjant. Zastanawianie się nad problemem pierwszeństwa pieszego poza
    jezdnią ma równie praktyczny aspekt, co zastanawianie się nad
    pierwszeństwem do kibla w barze. Po prostu nie dotyczy tej sytuacji.

    > a jak
    > się znajduje i go coś rozjedzie, to znaczy, że wtargnął :)

    A teraz podaj paragraf nadający pierweszeństwo kierującemu z powodu
    "wtargnięcia?

    Shrek

  • 17. Data: 2015-08-05 12:37:46
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2015-08-05 o 09:50, P.B. pisze:
    > Zawsze ten, który ma prawą wolną, czyli ten z prawego pasa.

    Nie bardzo rozumiem. Czyli jak na prawo od gościa na prawym pasie jest
    jeszcze jeden, mocno zapchany pas, to nie ma on pierwszeństwa przy
    zmianie pasa w lewo?

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2015-08-05 13:19:48
    Od: Dominik & Co <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 05.08.2015 Shrek <...@w...pl> napisał/a:

    > To zapytaj kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa z lewego na środkowy i
    > prawego na środkowy. O pierwszeństwach na przejściach i przejazdach
    > rowerowych nie wspomnę.

    To jeszcze pikuś. Ile ludzików jest szczerze zdziwionych,
    że droga "szersza", "główniejsza" itp. nie oznacza automatycznie
    drogi z pierwszeństwem. Szczególnie śmiesznie bywa na parkingach
    (np. marketowych) za znakiem D-52, bez znaków dot. pierwszeństwa
    (pionowych czy poziomych).

    --
    Dominik & kąpany (via debianowy slrn)
    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 19. Data: 2015-08-05 13:20:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-05 12:37, Miroo wrote:

    > Nie bardzo rozumiem. Czyli jak na prawo od gościa na prawym pasie jest
    > jeszcze jeden, mocno zapchany pas, to nie ma on pierwszeństwa przy
    > zmianie pasa w lewo?

    Żle rozumiesz. Jak z prawego i lewego chcą jednoczesnie wjechać na
    środkowy (pusty), to ten prawego ma pierwszeństwo.

    Shrek.

  • 20. Data: 2015-08-05 13:22:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-05 o 13:20, Shrek pisze:

    > Żle rozumiesz. Jak z prawego i lewego chcą jednoczesnie wjechać na
    > środkowy (pusty), to ten prawego ma pierwszeństwo.

    To nie on źle rozumie, tylko PB źle wyjaśnił.

    --
    Liwiusz