    From: "P.B." <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Drogówka
    Date: Wed, 5 Aug 2015 09:50:50 +0200

    Dnia Wed, 05 Aug 2015 06:45:28 +0200, Shrek napisał(a):

    > To zapytaj kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa z lewego na środkowy i
    > prawego na środkowy.

    Zawsze ten, który ma prawą wolną, czyli ten z prawego pasa. Nawet jakoś
    niedawno to dopisano wprost do ustawy Prawo o Ruchu Drogowym, bo matoły
    miały z tym problem.

    > O pierwszeństwach na przejściach i przejazdach
    > rowerowych nie wspomnę.

    To bardzo proste: pierwszeństwo ma rowerzysta i pieszy znajdujący się na
    przejściu/przejeździe. Jak się nie znajduje, to nie ma pierwszeństwa, a jak
    się znajduje i go coś rozjedzie, to znaczy, że wtargnął :) Problem jest
    przy staruszkach z balkonikiem, które przeszły dwa pasy, a na trzecim
    zgarnął je jadący szybko i bezpiecznie wyznawca Świętej Przepustowości -
    strasznie się muszą biegli namęczyć, żeby wykazać, że babcia osiąga
    przyspieszenie jak odrzutowiec startujący z lotniskowca.

    p.s. prawo jady zdawałem w 1992 roku - za pierwszym razem
    p.s. nr 2 - Cavalino ma mnie już w KF i może sobie darować plonk warning

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek