  • 91. Data: 2017-11-23 17:07:02
    Temat: Re: Doręczenie pozwu
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/22/2017 6:55 AM, Liwiusz wrote:

    > Inna kultura.
    >
    > Tam przerwanie biegu przedawnienia powoduje to, że firma windykacyjna
    > wyśle listem zwykłym wezwanie do zapłaty. Wyobrażasz to sobie u nas? :)

    A wyobraź sobie, że mozesz dostać pare milionów odszkodowania, jeśli
    firma windykacyjna pojawi ci się pod drzwiami lub np. zacznie wypytawać
    sąsiadów.
    Nie mówiąc już o tym, że panowie pod drzwiami mogą zostać legalnie
    odstrzeleni, a na pewno zostaną wywiezieni przez policję w kajdankach.

    Moje ex sąsiadka właśnie wygrywa proces z firmą windykacyjną, za
    pomyłkę w adresie.
    Zamiast do niej firma przysłała wezwanie do mnie.
    W ten sposób poniosła stratę bo dowiedziałem się, że ma niespłacone
    długi mimo, że nie miałem prawa.
    Ma dużą szansę na wygraną.

  • 92. Data: 2017-11-23 18:57:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-23 o 16:59, witek pisze:

    > Albo 5 za grzebanie w skrzynce sąsiada.

    W mieszkaniach nie ma skrzynek, lisy wrzuca się przez dziurę w drzwiach.
    Na wsiach skrzynki są - ale nie przy domach, tylko często gdzieś na
    drodze dojazdowej - kilka/kilkanaście skrzynek obok siebie. Większość na
    nic nie zamykanych. Widać nie grzebią, ale nie sądzę, że dlatego, że
    jest za to jakaś kara, bo takim sposobem myślenia, jaki prezentuje witek
    niczego systemowo się nie rozwiąże.

    --
    Liwiusz

  • 93. Data: 2017-11-23 19:07:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-11-17 o 17:07, witek pisze:

> [...]
    > Zamiast do niej firma przysłała wezwanie do mnie.
    > W ten sposób poniosła stratę bo dowiedziałem się, że ma niespłacone

    Jeśli chce dowieść to, że pomylili adres, to pewnie masz rację i wygra -
    bo to dość oczywista rzecz. Natomiast bardzo by mnie interesowało, jak
    chce wykazać straty :-)

  • 94. Data: 2017-11-23 19:08:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Jeśli chce dowieść to, że pomylili adres, to pewnie masz rację i wygra -
    > bo to dość oczywista rzecz. Natomiast bardzo by mnie interesowało, jak
    > chce wykazać straty :-)

    Szkoda czasu na dyskusję, przecież widać, że witek nie pisze o normalnym
    kraju.

    --
    Liwiusz

  • 95. Data: 2017-11-23 22:53:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23-11-17 o 19:08, Liwiusz pisze:

    > Szkoda czasu na dyskusję, przecież widać, że witek nie pisze o normalnym
    > kraju.

    Daj chłopu wyjaśnić, bo może ma jakiś pomysł. Zaintrygował mnie tym
    pomysłem.

  • 96. Data: 2017-11-24 23:58:50
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/23/2017 11:57 AM, Liwiusz wrote:

    > W mieszkaniach nie ma skrzynek,

    lisy wrzuca się przez dziurę w drzwiach.

    również

    > Na wsiach skrzynki są - ale nie przy domach,

    przy domach tez

    tylko często gdzieś na
    > drodze dojazdowej - kilka/kilkanaście skrzynek obok siebie.
    również

    Większość na
    > nic nie zamykanych.

    100%

    Widać nie grzebią, ale nie sądzę, że dlatego, że
    > jest za to jakaś kara, bo takim sposobem myślenia, jaki prezentuje witek
    > niczego systemowo się nie rozwiąże.

    Jednak rozwiązuje.

  • 97. Data: 2017-11-25 00:02:22
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/23/2017 12:07 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli chce dowieść to, że pomylili adres, to pewnie masz rację i wygra -
    > bo to dość oczywista rzecz. Natomiast bardzo by mnie interesowało, jak
    > chce wykazać straty :-)

    Straty psychiczne są oczywiste i tu za bardzo wykazywac sie nie musi.
    Wyceny dokona sędzia na podstawie złożonego pozwu i zanim do tego
    dojdzie zwykle firma woli się dogadać bo wowczas spokojnie może urwać
    jedno zero i koszty sądowe (ładnych pare zer).

  • 98. Data: 2017-11-25 00:02:50
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 11/23/2017 12:08 PM, Liwiusz wrote:

    > Szkoda czasu na dyskusję, przecież widać, że witek nie pisze o normalnym
    > kraju.

    nigdy nie pisałem, ze usa jest normalne. bo nie jest.

  • 99. Data: 2017-11-25 22:31:54
    Od: ń <ń@ń.ń>

    We Wiedniu widziane przeze mnie skrzynki (podobne do naszych, w blokach) zamykane
    były na klucze praktycznie jak do mieszkania (C-klasa), do tego z blokadą wkładania
    łapy.

  • 100. Data: 2017-11-26 13:29:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-11-24 o 23:58, witek pisze:

    > są

    Może są. Ale...

    >  lisy wrzuca się przez dziurę w drzwiach.
    >
    > również

    Tylko do widziałem na przestrzeni kilkudziesięciu lat w różnych
    miejscach Sztokholmu i okolic.

    >  Widać nie grzebią, ale nie sądzę, że dlatego, że
    >>

    > Jednak rozwiązuje.

    Nie. Rozwiązaniem problemu przestępstwa, którego wykrywalność jest 0,01%
    nie jest to, że sprawcę się rozstrzela.

    --
    Liwiusz