  • 11. Data: 2019-06-18 12:54:33
    Temat: Re: Dokumenty bez adresu
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 12:35:28 UTC+2 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Na podstawie awiza czy ot tak na gębę?

    A to awizo to jakiś druk ścisłego zarachowania, że ma być jakąkolwiek "podstawą"?
    Jedno, co tam jest trochę trudniejsze do sfałszowania, to ew. ta naklejeczka, co to
    się z koperty przekleja - choć u mnie jest taki figlarz, że nawet tego nie chce mu
    się zrobić i parę cyferek tylko przepisuje, co uniemożliwia sprawdzenie w necie, skąd
    przesyłka była nadana - co choć trochę pozwala domyślić się nadawcy i ew. pilności.

  • 12. Data: 2019-06-18 13:41:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2019-06-18, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Na podstawie awiza czy ot tak na gębę?

    Na gebe - mowisz, ze awizo sie gdzies zapodzialo, ale na pewno bylo

    J.

  • 13. Data: 2019-06-18 14:27:20
    Od: ń <...@...n>

    No to wtedy wydanie listu trwa 20 minut zamiast zwyczajowych 10 min.

    -----

  • 14. Data: 2019-06-18 14:32:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-06-18 o 11:27, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Zeby mu wydac przesylke, adresowana do Jana Nowaka z ulicy Alternatywy 4.

    Przecież nie ma zakazu odbierania przesyłek adresowanych do siebie na
    inny adres niż adres zamieszkania. Nie dostawałeś nigdy listów na
    koloniach od rodziców ze "schowanymi" pieniędzmi? :)

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2019-06-18 14:33:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-06-18 o 14:27, ń pisze:
    > No to wtedy wydanie listu trwa 20 minut zamiast zwyczajowych 10 min.

    Nieprawda, teraz panie bardzo szybko znajdują w komputerze dane listu po
    podaniu samego nazwiska.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2019-06-18 14:39:00
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 14:27:22 UTC+2 użytkownik ń napisał:
    > No to wtedy wydanie listu trwa 20 minut zamiast zwyczajowych 10 min.

    Bzdury piszesz
    Od jakiegoś czasu już nawet nie trzeba nr przesyłki na poczcie podawać. Wystarczy
    same nazwisko odbiorcy i przesyłka szybko jest lokalizowana.
    Pomijając fakt ze czasami kolejki bywają to sam proces odbioru przesyłki trwa kilka
    minut max

  • 17. Data: 2019-06-18 15:39:01
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-06-18 o 14:32, Liwiusz pisze:

    > Przecież nie ma zakazu odbierania przesyłek adresowanych do siebie na
    > inny adres niż adres zamieszkania. Nie dostawałeś nigdy listów na
    > koloniach od rodziców ze "schowanymi" pieniędzmi? :)

    Aleś ty Liwiusz dziś niekumaty.
    Jan Nowak chce odebrać przesyłkę zaadresowaną do jego córki Alicji
    Kowalskiej.
    Jeśli ma w dowodzie inny adres to nie dostanie, jeśli ten sam, to dostanie.
    Nie licząc niektórych przypadków, gdzie polecony jest "do rąk własnych".

    W sumie nie wiem jak się to teraz załatwia - trzeba mieć notarialne
    upoważnienie?

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2019-06-18 15:54:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-06-18 o 15:39, Miroo pisze:

> [...]
    > Nie licząc niektórych przypadków, gdzie polecony jest "do rąk własnych".
    >
    > W sumie nie wiem jak się to teraz załatwia - trzeba mieć notarialne

    Też nie wiem - od lat "dla kogoś" listu nie odbierałem.

    Jednak od strony prawnej wydawanie na poczcie listu na podstawie adresu
    z dowodu (przy odbiorze "dla kogoś") też miało wady formalne - po
    pierwsze w dowodzie był adres zameldowania, a nie zamieszkania (adres
    zamieszkania mógł być inny na skutek braku dokonania nowego meldunku lub
    na skutek zameldowania się na pobyt czasowy), po drugie był to adres być
    może aktualny na dzień wydawania dowodu, a nie na dzień posługiwania się
    nim.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2019-06-18 16:17:00
    Od: ń <...@...n>

    Nie żartuj.
    Do tego nazwisko może być z błędem.
    Po adresie zdarza się owszem.
    "Nie wiem co im tam wyskakuje, ale na oko wygląda to na wskazówkę w podchodach w
    rodzaju "szare pudło w regale na zapleczu po prawej
    stronie".
    A po kwadransie okazuje się "aaa, przecież to sądówka, to może być w czwartej
    szufladzie w trzeciej szafie od lewej".
    Mylenie postępowania administracyjnego (14 dni) z sadem administracyjnym (7 dni o
    drugiego awiza) to bułka z masłem.
    Do powyższej biegłości trzeba dojść po kilku latach pracy w konkretnym UP,
    początkujące czyli pracujące krócej niż rok niczego nie
    zrobią dobrze bez trzymania za rączkę.
    A teraz zastanów się: dlaczego panie?

    -----

  • 20. Data: 2019-06-18 16:58:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 15:39:24 UTC+2 użytkownik Miroo napisał:

    > W sumie nie wiem jak się to teraz załatwia - trzeba mieć notarialne
    > upoważnienie?

    Ostatnio jak byłem na poczcie to słyszałem, jak pani w okienku mamrotała coś o
    "pełnomocnictwie pocztowym" - tzn. nie do mnie, tylko w okienku obok, bo to podobno
    "sądówka" była. Polecony z potwierdzeniem odbioru dla żony dostałem na oświadczenie,
    że jestem "mężem".