    Subject: Re: Dokumenty bez adresu
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Date: Tue, 18 Jun 2019 15:54:26 +0200

    W dniu 2019-06-18 o 15:39, Miroo pisze:

    > Aleś ty Liwiusz dziś niekumaty.
    > Jan Nowak chce odebrać przesyłkę zaadresowaną do jego córki Alicji
    > Kowalskiej.
    > Jeśli ma w dowodzie inny adres to nie dostanie, jeśli ten sam, to dostanie.
    > Nie licząc niektórych przypadków, gdzie polecony jest "do rąk własnych".
    >
    > W sumie nie wiem jak się to teraz załatwia - trzeba mieć notarialne
    > upoważnienie?

    Też nie wiem - od lat "dla kogoś" listu nie odbierałem.

    Jednak od strony prawnej wydawanie na poczcie listu na podstawie adresu
    z dowodu (przy odbiorze "dla kogoś") też miało wady formalne - po
    pierwsze w dowodzie był adres zameldowania, a nie zamieszkania (adres
    zamieszkania mógł być inny na skutek braku dokonania nowego meldunku lub
    na skutek zameldowania się na pobyt czasowy), po drugie był to adres być
    może aktualny na dzień wydawania dowodu, a nie na dzień posługiwania się
    nim.

    --
    Liwiusz