  • 1. Data: 2004-08-30 12:27:19
    Temat: Dojazd do posesji!
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Witam serdecznie! Od kilku miesięcy mam problem z dojazdem do posesji. Otóż
    władze miasta wyłączyły z ruchu pas jezdni, który umożliwiał mi dojazd do
    bramy, a później na podwórze. Do tego z obo sron mojego domu jest zakaz
    skrętu odpowiedni w lewo i w prawo, ponieważ mój do znajduje się pomiędzy
    dwiema ulicami. Czy istnieje przepis, który umożliwia mi swobodny dojazd do
    mojej posesji? Prowadzę działalność gospodarczą i niestety nie mam nawet
    możliwości swobodnego wyładunku towaru. Do tego wszyscy klienci oraz
    dostawcy, jeśli zatrzymają się na pasie wyłączonym z ruchu, który przylega
    do mojego domu,sa przepedzani przez policję. Czy miasto nie złamało prawa
    blokując mi dojazd do posesji?
    Bardzo proszę o pomoc.
    Zgóry dziękuję
    Marcin

  • 2. Data: 2004-08-30 13:17:45
    Temat: Re: Dojazd do posesji!
    Od: "Tomasz Dobrzyń" <t...@n...pl>

    moim zdaniem zachodzi tu ewidentny przypadek opisany w art. 145kc
    &1 Jezeli nieruchomosc nie ma odpowiedniego dostepu do drogi publicznej lub
    do nalezacych do tej nieruchomosci budynkow gospodarskich, wlasciciel moze
    zadac od wlascicieli gruntow sasiednich ustanowienia za wynagrodzeniem
    potrzebnej sluzebnosci drogowej. droga konieczna.
    &2 zd2 Jezeli potrzeba ustanowienia drogi jest nastepstwem sprzedazy lub
    innej czynnosci prawnej, a miedzy interesowanymi nie dojdzie do
    porozumienia, sad zazadzi, o ile to jest mozliwe, przeprowadzenie drogi
    przez grunty, ktore byly przedmiotem tej czynnosci prawnej.
    &3 Przeprowadzenie drogi koniecznej powinno uwzgledniac interes
    spoleczno-gospodarczy.

  • 3. Data: 2004-08-30 13:29:46
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Tomasz Dobrzyń" napisał w wiadomości :
> [...]
    > przez grunty, ktore byly przedmiotem tej czynnosci prawnej.
    > &3 Przeprowadzenie drogi koniecznej powinno uwzgledniac interes

    Wielkie dzięki ... Najdziwniejsze jest to, że mój budynek przylega do drogi
    tyle, że miasto postanowiło wyłączyć pas , który umożliwia dojazd do
    niego.... co odbieram za czystą zlośliwość i utrudnianie handlu.

  • 4. Data: 2004-08-30 18:40:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Dobrzyń" <t...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:cgv9k4$9ck$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > przez grunty, ktore byly przedmiotem tej czynnosci prawnej.
    > &3 Przeprowadzenie drogi koniecznej powinno uwzgledniac interes

    Moim zdanie zupełnie nie na temat. W tym wypadku to sprawa nie prawa
    cywilnego, a przepisów drogowych.

    Tomek może się zwrócić do zarządzającego drogą o zmianę oznakowania. jeśli
    jednak to nie nastąpi, to pozostaje mu zrobienie na własnej posesji
    parkingu. Wówczas już miasto musi tak oznakować drogę, by wjazd i wyjazd był
    możliwy.

  • 5. Data: 2004-08-30 20:39:51
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

> [...]
    > jednak to nie nastąpi, to pozostaje mu zrobienie na własnej posesji
    > parkingu. Wówczas już miasto musi tak oznakować drogę, by wjazd i wyjazd

    no tak, ale... dlaczego zostałem pozbawiony dojazdu do podworza? Aby
    wjechać na teren mojej posesji musialbym naruszyc pas wyłączony z ruchu....
    jak wiec mam dojezdzac na mój prywatny teren? Przeciez osoby, ktore
    reorganizowaly ruch widziały, iż jest brama wjazdowa.
    CZy mozna tak po prostu zablokowac komus wjazd na podworze?

  • 6. Data: 2004-08-30 20:45:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > reorganizowaly ruch widziały, iż jest brama wjazdowa.
    > CZy mozna tak po prostu zablokowac komus wjazd na podworze?

    Wysepka, to po prostu coś jak chodnik. Do posesji możesz przez nią wjechać.
    Ale stać na niej już nie.

  • 7. Data: 2004-08-30 21:54:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:ch087i$q15$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > A czy na budowę parkingu nie potrzeba jakiejś zgody? Pewnie jeszcze kazali
    > by mu na własny koszt przebudować pobliski układ komunikacyjny :-)

    Trzeba.

    > A jak nie ma parkingu a tylko zwykła posesja to nie musi?

    No przez chodnik wjeżdżać można niby, a więc przez wysepkę też.

    > A może tej bramy tam nie ma? Znaczy fizycznie jest, ale nie ma jej na
    > ichnich planach. Może ta brama jest nielegalna?

    A to warto by było sprawdzić. moze faktycznie wjazd do nieruchomości jest
    przewiodziany z innej strony.

  • 8. Data: 2004-08-30 22:00:01
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

  • 9. Data: 2004-08-31 01:06:09
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@o...pl> napisał :
    Przeciez osoby, ktore reorganizowaly ruch widziały, iż jest brama wjazdowa.

    Re : Sprawdź w dokumentacji budowy, czy zrobiłeś inwentaryzację geodezyjną
    wjazdu na Twoją działkę. Zgłoszenie domu do użytkowania (czy też wydanie
    zezwolenia na użytkowanie tam, gdzie istnieje wymóg takowego) nie powinno
    być przyjęte bez inwentaryzacji zjazdu/wjazdu. Zresztą pozwolenie na budowę
    nie zostanie wydane, jeśli plany nie zawierają uzgodnionego z zarządem drogi
    projektu zjazdu z działki. Jeśli takowa inwentaryzacja jest - zwracasz się
    z żądaniem do urzędu administracji budowlanej o nakazanie przywrócenia
    wjazdu. Możesz też oczekiwać stosownego odszkodowania. Jeśli natomiast
    inwentaryzacji nie było - pozostaje Ci uzyskanie zezwolenia na budowę
    takiego wjazdu/zjazdu i wykonanie go na własny koszt.
    AR

  • 10. Data: 2004-08-31 09:34:14
    Od: "Marcin" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:ch0j40$smb$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    budowę
    > nie zostanie wydane, jeśli plany nie zawierają uzgodnionego z zarządem
    W planach wjazd jest ujęty, również w akcie notarialnym własności istnieje
    zapis, iż mieszkańcy posesji mają prawo do swobodnego wjazu i wyjazdu na
    teren posesji.

> [...]
    > inwentaryzacji nie było - pozostaje Ci uzyskanie zezwolenia na budowę
    > takiego wjazdu/zjazdu i wykonanie go na własny koszt.

    Zapewne to niedopatrzenie urzędników (chodzi o uniemozliwienie mi dojazdu do
    posesji), ktore skrupulatnie wykorzystywane jest przez konkurencje, która
    nasyła policję, która karze klientów i dostawców...

    Marcin