  • 1. Data: 2004-08-30 11:46:48
    Temat: wykorzystanie wizerunku banknotu
    Od: Grzegorz Skiera <c...@i...pl>

    Witam.

    Nie wiem czy trafiam na dobra grupe, ale mam problem i nie wiem gdzie
    oto zapytac.

    otóz zajmuję sie min projektami ulotek na roznego rodzaju imprezy.
    Ostatnio mialem pomysl aby do takiej ulotki jako podklad wykorzystac
    zeskanowany banknot (np 50zł). Na ten skan nałozylbym odpowiednie napisy
    o odbywajacej sie imprezie itp itd. Oczywiscie ulotka miala by inny
    rozmiar niz banknot, inny papier itp itd.

    Mam pytanie czy jak taka ulotke zrobie, czy moze sie ktos do tego
    przyczepic ? Jest to wogole zgodne z prawem ?

    z gory dzieki za odpowiedz.

    pozdrawiam

    Grzegorz Skiera

  • 2. Data: 2004-08-30 12:53:43
    Temat: Re: wykorzystanie wizerunku banknotu
    Od: "och karol" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Grzegorz Skiera <c...@i...pl> napisał(a):
    ..
> [...]
    > Mam pytanie czy jak taka ulotke zrobie, czy moze sie ktos do tego
    > przyczepic ? Jest to wogole zgodne z prawem ?

    W mojej byłej firmie zrobili ulotki ze stuzłotówką nikogo oczywiście nie
    pytając. Podobno cudem uniknęliśmy sprawy sądowej. Cos mnie doszło, że prawa
    do wizerunku banknotów polskich ma NBP i tam sie załatwia zgodę na
    wykortzystanie wizerunku banknotów.
    Powtarzam - sytuację znam ze słyszenia i wiem, że ulotki wycofano w "try
    miga".

    pozdrawiam

    karol

  • 3. Data: 2004-08-30 13:43:59
    Od: diWhizZ <a...@...sygnaturze.net>

    Grzegorz Skiera napisał(a):

    > Mam pytanie czy jak taka ulotke zrobie, czy moze sie ktos do tego
    > przyczepic ? Jest to wogole zgodne z prawem ?

    http://www.nbp.pl/home.aspx?f=disclaimer_banknoty.ht

    pozdr./ag

    --
    .. :: kreatyw.studio : grafika i fotografia w metalu :: ..
    :: /||\|_| /||\| :: stabilizacja motylka to szpilka ...

  • 4. Data: 2004-08-30 14:06:21
    Od: Arek <a...@e...net>

    > W mojej byłej firmie zrobili ulotki ze stuzłotówką nikogo oczywiście nie
    > pytając. Podobno cudem uniknęliśmy sprawy sądowej. Cos mnie doszło, że prawa
    > do wizerunku banknotów polskich ma NBP i tam sie załatwia zgodę na

    To dali sobie wcisnąć bzdurę.
    Ustawa o prawach autorskich i pokrewnych wyraźnie mówi, że nie podlega
    to prawu autorskiemu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 5. Data: 2004-08-30 14:14:36
    Od: Arek <a...@e...net>

    > http://www.nbp.pl/home.aspx?f=disclaimer_banknoty.ht

    Buacha cha cha cha cha cha!!!!!!! Ale kwręcacze! :)

    Art. 4. Ustawy o prawach autorskich i pokrewnych:

    Nie stanowią przedmiotu prawa autorskiego:
    1) akty normatywne lub ich urzędowe projekty,
    2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole,
    3) opublikowane opisy patentowe lub ochronne,
    4) proste informacje prasowe.

    pozdrawiam
    Arek

  • 6. Data: 2004-08-30 14:15:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    > http://www.nbp.pl/home.aspx?f=disclaimer_banknoty.ht

    Buacha cha cha cha cha cha!!!!!!! Ale wkręcacze!

  • 7. Data: 2004-08-30 14:16:04
    Od: Arek <a...@e...net>

    > "Ponadto zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994
    > r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. Nr 24, poz. 83),

    No to popatrzmy na

    Art. 4.
[...]

    I wszystko na temat :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 8. Data: 2004-08-30 14:16:20
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Arek napisał:

> [...]

    "Ponadto zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 4 lutego
    1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. Nr 24, poz.
    83), przewidującymi respektowanie autorskich praw osobistych, należy
    uzyskać zezwolenie twórcy na korzystanie z utworu, którego jest
    autorem. Bez zezwolenia twórcy nie wolno bowiem wykorzystywać
    elementów lub całości dzieła, wprowadzonego do obiegu w charakterze
    prawnego środka płatniczego, bądź jego opracowania do celów innych,
    niż związanych z jego urzędową funkcją środka płatniczego.

    W związku z powyższym w celu uzyskania zgody na wykorzystanie
    wizerunków banknotów lub monet należy zwrócić się w tej sprawie do NBP
    załączając, jeśli to możliwe, projekt reklamy. Po uzyskaniu zgody NBP
    należy skontaktować się z autorem projektu banknotu lub monety w celu"

    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))

  • 9. Data: 2004-08-30 14:22:41
    Od: Arek <a...@e...net>

    > To pieniondze som ?

    Tak - to dotyczy właśnie pieniędzy.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 10. Data: 2004-08-30 14:23:15
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Arek napisał:

> [...]

    > 2) urzędowe dokumenty, materiały, znaki i symbole,

    To pieniondze som ?

    > 3) opublikowane opisy patentowe lub ochronne,

    O pieniondzach ?