  • 11. Data: 2009-12-15 16:00:56
    Temat: Re: Dodatkowa prowizja na poczcie przy płatności kartą
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:hg7t2o$kl7$2@news.onet.pl...

    > Tak, jest to właściwe. Na poczcie bowiem nie płacisz kartą, tylko
    > wypłacasz gotówkę i nią płacisz. Usługę wypłaty gotówki możesz również
    > zrealizować w wielu supermarketach.

    Mam wątpliwość, czy takie postępowanie jest zgodne z umową pomiędzy
    bankiem, a użytkownikiem karty. Nie pamiętam, bym kiedykolwiek na poczcie
    płacił kartą, ale gdybym zobaczył obciążenie, to na pewno bym złożył
    reklamację, bowiem w TOiP jest prowizja od pobrania gotówki z obcego
    bankomatu, a nie ma chyba poczty.

  • 12. Data: 2009-12-15 16:35:29
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-15 17:00, Robert Tomasik pisze:

    > Mam wątpliwość, czy takie postępowanie jest zgodne z umową pomiędzy
    > bankiem, a użytkownikiem karty.

    http://www.visa.pl/kartydlaciebie/visacashback/main.
    jsp

    --
    spp

  • 13. Data: 2009-12-15 16:44:18
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > http://www.visa.pl/kartydlaciebie/visacashback/main.
    jsp

    To wiem, ale ja na poczcie płacę za usługę, a nie pobieram żadnej gotówki
    (takie założenie). Stąd podane przez Ciebie uzasadnienie - moim zdaniem -
    jest nie związane z tematem.

  • 14. Data: 2009-12-15 17:05:17
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-15 17:44, Robert Tomasik pisze:

    jsp

    > To wiem, ale ja na poczcie płacę za usługę, a nie pobieram żadnej
    > gotówki (takie założenie). Stąd podane przez Ciebie uzasadnienie - moim
    > zdaniem - jest nie związane z tematem.

    Na poczcie _nie_płacisz_ kartą lecz gotówką. W ramach wygody możesz
    pobrać gotówkę, ale to jest efekt umowy między PP a Pocztą Polską. Być
    może brak jest jednoznacznej informacji ale sam fakt użycia logo
    wystawcy karty nie oznacza że wszystko jest 'za darmo' - vide realizacja
    kart w obcych bankomatach lub placówkach bankowych.

    --
    spp

  • 15. Data: 2009-12-15 18:01:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > karty nie oznacza że wszystko jest 'za darmo' - vide realizacja kart w
    > obcych bankomatach lub placówkach bankowych.

    Sam sposób rozumowania jest dla mnie jasny. Jednak utrzymuję, że na chwilę
    obecną nie widzę podstaw do takiego rozumowania. Ja nie chcę gotówki, tylko
    płacę za usługę kartą w punkcie oznaczonym stosownym symbolem.

  • 16. Data: 2009-12-15 18:13:17
    Od: Michał <m...@w...o2.pl>

    > Na poczcie bowiem nie płacisz kartą, tylko wypłacasz gotówkę i nią
    > płacisz.

    Skoro użytkownik na poczcie wyskakuje z kasy jak za wypłatę w obcym
    bankomacie, to brakuje mi jednego logicznego elementu: bankomatu. A
    bankomat to takie cudo, gdzie sam wkładam kartę, sam wklepuję PIN i sam
    odbieram do ręki pieniądze. Pani Krystyna z okienka na poczcie nie
    wygląda jak bankomat, chociaż do najszczuplejszych nie należy.

    > Usługę wypłaty gotówki możesz również zrealizować w wielu
    > supermarketach.

    Wtedy mam stosowną informację, że jest to usługa płatna.

  • 17. Data: 2009-12-15 18:32:11
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-15 19:13, Michał pisze:

> [...]
    > odbieram do ręki pieniądze. Pani Krystyna z okienka na poczcie nie
    > wygląda jak bankomat, chociaż do najszczuplejszych nie należy.

    A pobierałeś kiedyś pieniądze z karty w 'realnym' okienku kasowym?

    --
    spp

  • 18. Data: 2009-12-15 19:07:53
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Dnia Tue, 15 Dec 2009 19:01:46 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Sam sposób rozumowania jest dla mnie jasny. Jednak utrzymuję, że na chwilę
    > obecną nie widzę podstaw do takiego rozumowania. Ja nie chcę gotówki, tylko
    > płacę za usługę kartą w punkcie oznaczonym stosownym symbolem.

    Dlatego nalepki w urzędach pocztowych powinny mieć inny tekst np.:
    "Tu możesz wypłacić gotówkę z karty... " i symbole kart i gdzieś tam
    drukiem najlepiej niedrobnym, że klient może być obciążony prowizją.
    Informacja BANKOMAT W OKIENKU jest trochę myląca.

    wtedy klient powinien wiedzieć, że zanim tego dokona powinien zapoznać się
    z TOiP banku wystawcy karty. W BZ WBK napisali to tak:
    "Wypłata gotówki karta w kraju:
    w bankomatach poza siecia
    BZWBK24 oraz w terminalach
    innych instytucji"

    Znam osoby, które wypłacają gotówkę w UP, ale ich bank za takie wypłaty
    pobiera prowizję w wysokości 0,00 zł.

    Natomiast urzędników pocztowych trzeba na twarde szkolenie i aby na pytanie
    klienta "Czy moge zapłacić kartą" zawsze odpowiedź brzmiała "Nie",
    natomiast dalsze informacje, że może *wypłacić* gotówkę z karty.

    Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
    Galeria foto Piętrus KM Bombardier http://foto.3mam.net

  • 19. Data: 2009-12-15 19:42:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > chwilę obecną nie widzę podstaw do takiego rozumowania. Ja nie chcę
    > gotówki, tylko płacę za usługę kartą w punkcie oznaczonym stosownym

    Ale ta usługa się nazywa "Bankomat w okienku" - czyli masz wirtualny
    obcy bankomat.

    Nie należy też tego mylić z "VISA cashback".

  • 20. Data: 2009-12-15 20:59:34
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@m...www.pl> napisał w
    wiadomości news:hg8mqa$kth$1@inews.gazeta.pl...
    > wtedy klient powinien wiedzieć, że zanim tego dokona powinien zapoznać się
    > z TOiP banku wystawcy karty.

    Zawsze powinien - to od razu po odebraniu karty, a nie dopiero przed
    wizytą na poczcie.

    Piotr