  • 1. Data: 2009-12-14 18:15:27
    Temat: [pyt] wynajem mieszkania kupionego z bonifikatą
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    Witam,

    Kwestia jest następująca. Otóż ~1,5 roku temu umarł mi ojciec. Wcześniej
    chorował przez pewien czas i zdążył zameldować mnie w swoim mieszkaniu
    (komunalnym), a potem sam zostałem głównym najemcą. Od razu rozpocząłem
    starania o wykup mieszkania i okazało się, że mogę je wykupić z bonifikatą w
    wysokości 90%. Tak też zrobiłem i mam już akt notarialny - umowę (z datą
    23.12.2008). W umowie znajduje się paragraf, który z grubsza rzecz biorąc
    informuje mnie o tym, że gdybym w ciągu 5 lat od dnia zawarcia umowy
    wykorzystywał lokal na inne cele niż mieszkalne, musiałbym oddać kwotę równą
    udzielonej bonifikacie. Powołano się tam na art. 68 ist. 2a ustawy z
    21.08.1997 o gospodarce nieruchomościami, z którym się mniej więcej
    zapoznałem, ale nadal mam jeden dylemat.

    Mianowicie: czy mogę to mieszkanie komuś wynająć? Sytuacja wygląda tak, że
    planuję wziąć ślub i najprawdopodobniej będę miał możliwość mieszkać u żony,
    co byłoby dla mnie korzystne. Z drugiej strony szkoda byłoby stracić takie
    mieszkanko lub żeby stało puste, dlatego chciałbym je (legalnie) wynająć.
    Jak to wygląda w świetle prawa? Wolno wynajmować, czy mogą zażądać zwrotu
    bonifikaty? I jak jest w praktyce, może znacie kogoś kto był w podobnej
    sytuacji? Wiem że ludzie podnajmują co się da "na pałę", ale ja wolałbym
    działać legalnie...

    --
    pzdr, Eli

  • 2. Data: 2009-12-23 10:43:50
    Od: "Eli" <e...@w...pl>

    ...znaczy nikt nie wie, czy każdy wynajmuje bez zastanowienia? :)

    --
    pzdr, Eli

  • 3. Data: 2009-12-23 13:49:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Dec 2009, Eli wrote:

    > ...znaczy nikt nie wie, czy każdy wynajmuje bez zastanowienia? :)

    ...pewnie jedni nie wiedzą, a drudzy (podejrzewający że nie
    wolno) wynajmują "na czarno" więc wolą się nie wypowiadać :)

    pzdr, Gotfryd