  • 1. Data: 2009-12-15 09:44:25
    Temat: Wypowiedzenie umowy pracy ze skutkiem natychmiastowym - rażące naruszenie praw pracownika
    Od: GK <g...@g...pl>

    Witam,
    Ciekawe mnie taka sprawa, kiedy można skorzystać z takiej formy
    rozwiązania umowy o pracę? I co podciągnąć można pod naruszenie praw
    pracownika, a poza tym jak to ewentualnie udowodnić?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2009-12-15 09:53:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    GK pisze:
    > Witam,
    > Ciekawe mnie taka sprawa, kiedy można skorzystać z takiej formy
    > rozwiązania umowy o pracę? I co podciągnąć można pod naruszenie praw
    > pracownika,

    W art. 100 kp są opisane podstawowe obowiązki pracownika.

    >a poza tym jak to ewentualnie udowodnić?

    Wszelkimi możliwymi sposobami.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-12-15 10:01:15
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 15 Dec 2009 10:53:47 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > W art. 100 kp są opisane podstawowe obowiązki pracownika.

    Pytanie dotyczyło "dyscyplinarki dla pracodawcy", nie "dla pracownika" ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 4. Data: 2009-12-15 10:07:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > Pytanie dotyczyło "dyscyplinarki dla pracodawcy", nie "dla pracownika" ;-)

    Ach, tytuł mnie zmylił. To niech będzie - obowiązku pracodawcy - art.
    94 kp :)

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2009-12-15 10:15:45
    Od: GK <g...@g...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Ach, tytuł mnie zmylił. To niech będzie - obowiązku pracodawcy - art.
    > 94 kp :)

    Dzięki!
    Tak sobie czytam i czytam i są takie podpunkty:
    2) organizować pracę w sposób zapewniający pełne wykorzystanie czasu
    pracy, jak również osiąganie przez pracowników, przy wykorzystaniu ich
    uzdolnień i kwalifikacji, wysokiej wydajności i należytej jakości pracy,

    Jeśli więc przychodzę do pracy i nie mam czym się zająć, bo np. od
    tygodnia nie ma dla mnie zajęcia, to jest to łamanie praw pracownika?

    4) zapewniać bezpieczne i higieniczne warunki pracy oraz prowadzić
    systematyczne szkolenie pracowników w zakresie bezpieczeństwa i higieny
    pracy,

    Jeśli przeprowadzano badania - pomiary oświetlenia i na moim stanowisku
    pracy jest zbyt ciemno, oświetlenie nie spełnia wymaganych norm - czy
    jest to łamanie praw pracownika?

    Czy na te dwa podpunkty mogę się powołać i wypowiedzieć umowę o pracę?
    Pozdrawiam,

  • 6. Data: 2009-12-15 10:21:08
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-15 11:15, GK pisze:

    > Czy na te dwa podpunkty mogę się powołać i wypowiedzieć umowę o pracę?

    Możesz, ale nie ma gwarancji iż Sąd uzna je za rażące naruszenie. A
    tylko wtedy możesz się powoływać na wspomniany przepis.

    --
    spp

  • 7. Data: 2009-12-15 10:23:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    GK pisze:

> [...]
    >
    > Jeśli więc przychodzę do pracy i nie mam czym się zająć, bo np. od
    > tygodnia nie ma dla mnie zajęcia, to jest to łamanie praw pracownika?

    Nie.

> [...]
    >
    > Jeśli przeprowadzano badania - pomiary oświetlenia i na moim stanowisku
    > pracy jest zbyt ciemno, oświetlenie nie spełnia wymaganych norm - czy

    Tak.

    > Czy na te dwa podpunkty mogę się powołać i wypowiedzieć umowę o pracę?
    > Pozdrawiam,

    Na ten drugi. Bo to, że pracodawca nie ma dla Ciebie pracy, a mimo to
    płaci Ci za gotowość, to tylko pochwalić taką inicjatywę.

    Ale nie doszukuj się większego sensu w KP. Kodeks pracy jest jak
    komunistyczna konstytucja - daje mnóstwo praw, a w rzeczywistości ludzie
    w łagrach umierali. Podobnie jest z przepisami EU - masz prawo do tego,
    masz prawo do tamtego, tak jakby trzeba było pisać konstytucję, aby ktoś
    miał prawo coś powiedzieć. A jaka jest rzeczywistość - każdy widzi.
    Pomimo konstytucyjnego zakazu ekstradycji pewnych grup ludzi, i tak była
    ona dokonywana.

    KP też daje wiele ładnie wyglądających praw, ale jak się wczyta w te
    nonsensy, to wychodzą właśnie takie kwiatki, że jak ktoś komuś chciałby
    zapłacić milion złotych za nicnierobienie, to nie może, bo musi
    organizować pracę zapewniającą pełne wykorzystanie czasu :)

    Może napisz dlaczego chcesz rozwiązać umowę, oraz jaką umowę masz (na
    czas określony, nieokreślony, czy ma termin wypowiedzenia itp.).

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-12-15 10:23:47
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

    > Czy na te dwa podpunkty mogę się powołać i wypowiedzieć umowę o pracę?
    > Pozdrawiam,

    Jestes wolnym czlowiekiem czy nie?

  • 9. Data: 2009-12-15 11:03:32
    Od: "mi" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > miał prawo coś powiedzieć. A jaka jest rzeczywistość - każdy widzi.
    > Pomimo konstytucyjnego zakazu ekstradycji pewnych grup ludzi, i tak była

    Wy obywatelu, lepiej uważajcie co za wichrzycielstwo siejecie. Aktualną linią
    partii jest kochać Unię, to macie kochać! Rozumiemy się?!

    Towarzysz Populista już znalazł sposób na takich jak wy. I to nawet nie czekając
    na dyrektywy towarzyszy europejskich. Ustawa hazardowa niebawem pozwoli
    ponamierzać i powyłapywać takie podejrzane indywidua nawet bez kontroli
    marionetkowych sądów. Hehe, ale towarzysz znalazł fajny sposób na ten tych tam
    internetautów. "Ustawa hazardowa", hehe. Łebski towarzysz z niego, cała partia
    dumna.

    mi

  • 10. Data: 2009-12-15 11:42:38
    Od: GK <g...@g...pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    >
    > Może napisz dlaczego chcesz rozwiązać umowę, oraz jaką umowę masz (na
    > czas określony, nieokreślony, czy ma termin wypowiedzenia itp.).

    Nie twierdzę, że chcę, po prostu sprawdzam możliwości gdybym nagle
    zachciał, np. inna, lepsza propozycja pracy. Nie uśmiecha mi się dalsze
    siedzenie i nic nierobienie. Po to przychodzę aby pracować i zarabiać, i
    dostawać jakąś premię od wykonywanej pracy. Jeśli wszyscy pracują wokół
    i mają z tego dodatkowe profity to nie wkurzało by Was, gdybyście
    siedzieli, nic nie robili i nic z tego nie mieli? Mnie wkurza. Wysłałem
    kilkanaście cv, gdyby ktoś był zainteresowany to chciałbym mieć
    możliwość wcześniejszego rozwiązania umowy niż za wypowiedzeniem.
    A umowę mam na czas nieokreślony, pracuję u tego pracodawcy 2,5 roku.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz