  • 1. Data: 2009-12-15 05:27:03
    Temat: Kupno na Allegro od sklepu
    Od: BB <b...@g...com>

    Witam,

    ostatnio trafiłem na aukcję z ceną początkową 1 zł i ceną "Kup teraz"
    1 zł. Ponieważ poszukiwałem akurat takiego towaru (w zakresie cenowym
    do 50 zł) postanowiłem kupić. Przelałem pieniądze, a tu odstaje
    wiadomość od Sklepu, że ta cena to był błąd techniczny i z przyczyn
    niezależnych od sklepu. Ich propozycja jest żebym anulował transakcję
    albo dopłacił 170 zł..
    Niestety taka cena jest dla mnie ceną astronomiczną, jak już pisałem
    mogę przeznaczyć najwyżej 50 zł + koszty wysyłki.
    Czy w przypadku sklepu możliwe jest wyegzekwowanie przysłania towaru
    po cenie z aukcji?

    Wyciąg z regulaminu tego sklepu ze strony "o mnie":
    1. Kupując na naszych aukcjach akceptujesz warunki naszego
    regulaminu !
    11. LICYTACJE
    Nie odwołujemy ofert złożonych na naszych licytacjach, prosimy o
    przemyślane składanie ofert.
    Pamiętaj, w momencie zalicytowania podpisujesz umowę cywilno-prawna.
    Allegro nie jest zabawką!!!

    Pozdrawiam
    Bartosz

  • 2. Data: 2009-12-15 07:37:59
    Temat: Re: Kupno na Allegro od sklepu
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    jak kupiles przez allegro za zlotowke to ci musi sprzedac

    na allegro wystawia sie oferty handlowe

  • 3. Data: 2009-12-15 12:50:31
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:hg7e9b$e87$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > jak kupiles przez allegro za zlotowke to ci musi sprzedac

    nie koniecznie.

    --
    REWELACJA! Rozbudowany system sprzedaży z księgowością i magazynem za -
    29,99 zł. !

  • 4. Data: 2009-12-15 12:54:17
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-15 13:50, wspolna-flaszka.pl pisze:

    > nie koniecznie.

    Ale ma duże szanse aby wygrać. :)

    --
    spp

  • 5. Data: 2009-12-15 13:40:22
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    Użytkownik "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:hg80mv$ouf$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Michał Gut" <m...@w...pl> napisał
    > w wiadomości news:hg7e9b$e87$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    >

    > nie koniecznie.
    no nie koniecznie po dobroci:)

  • 6. Data: 2009-12-15 14:40:38
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    > Ale ma duże szanse aby wygrać. :)

    watpie w tym przypadku, w kodeksie cywilnym jest mowa o oczywistych
    pomyłkach a ta na taką wygląda na pierwszy rzut oka

  • 7. Data: 2009-12-15 20:15:49
    Od: BB <b...@g...com>

    wiadomościnews:4b2786f9$1@news.home.net.pl...

    > watpie  w tym przypadku, w kodeksie cywilnym jest mowa o oczywistych
    > pomyłkach a ta na taką wygląda na pierwszy rzut oka
    Czyli podsumowując szansa jest, ale mała, bo z jednej strony jest
    jakiś przepis uznający kupno na allegro jako umowę kupna sprzedaży,
    ale jest jakiś zapis wykluczający oczywiste pomyłki. Czy dobrze
    zrozumiałem?

    A co myślcie o ich "hojnej"ofercie, że mogę kupić za pełną sumę -
    czyli mam zapłacić za ich pomyłkę. Mam zamiar zaproponować im 50 zł
    (bo taki był mój góry pułap cen). Ja zapłacę trochę więcej niż
    zalicytowałem, a oni dzięki temu stracą trochę mniej, pokrywanie całej
    ich straty uważam za śmieszne. Nie jestem instytucją charytatywną
    zmniejszającą straty w przedsiębiorstwach.

    Pozdrawiam
    Bartosz

  • 8. Data: 2009-12-15 20:31:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    BB wrote:
    > Nie jestem instytucją charytatywną
    > zmniejszającą straty w przedsiębiorstwach.

    Oni tez nie. Dlatego wymyslono przepisy o pomylce i uchyleniu sie od
    oswiadczenia woli z tego powodu.

  • 9. Data: 2009-12-22 12:11:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 15 Dec 2009, BB wrote:

    > A co myślcie o ich "hojnej"ofercie,

    ...że jakbyś wziął udział w licytacji, to może te 50 zł by przeszło :)

    pzdr, Gotfryd